Evine kapanan tüketici dijital eğlence ve online eğitime yöneldi

Medianova gerçekleştirdiği veri analiziyle, sağlık tehdidi ile evlerine kapanan tüketicilerin dijital servislere yöneldiğini ortaya koydu. Bu süreçte online oyun sitelerine olan trafik yüzde 200 artarken giyim, seyahat gibi e-ticaret şirketlerinin verilerinde ise gerileme yaşandı. Bu dönemde kendine yatırım yapmak isteyen öğrenciler ve beyaz yakalılar ise online eğitim platformlarına yoğun ilgi gösteriyor.

Medianova, koronavirüs tehdidi karşısında evlerine kapanan tüketicilerin dijital dünyadaki ayak izlerini takibe aldı. Dünyada 22 ülke ve 50 noktada yatırımı olan, yerli ve global teknoloji şirketi Medianova’nın yaptığı veri analizine göre evlerinden çıkamayan kitle yoğun bir şekilde dijital servislere yöneldi. Salgın endişesiyle evine kapanan ve teselliyi dijital eğlencede bulan tüketici, online dünyada zamanını oyun oynayarak, video izleyerek ve müzik dinleyerek geçiriyor. Ayrıca bu dönemde online eğitim platformlarındaki hareketlilik artış gösterirken, market alışverişleri de dijitale kayıyor.

Türk oyuncular Latin Amerikalıları solladı

Medianova’nın analizlerine göre tüm dünyada dijital oyun şirketlerinin trafiği yüzde 200 artış gösterdi. Latin Amerika ve Ortadoğu ülkelerinde dijital oyunlar trafiğindeki yüzde 100 seviyesinde gerçekleşirken Türkiye’deki artış yüzde 200’lere ulaştı.

Tüketiciler online oyunların yanı sıra e-spor gibi diğer eğlence servisleri tüketimine de ağırlık verdiler. Dijital veriler tüketicilerin geçtiğimiz haftaya oranla daha çok e-spor seyrettiğini ortaya koyarken genel e-spor tüketimi ise yüzde 60 oranında arttı. Karaoke gibi eğlence servislerindeki artış ise yüzde 200’ü buldu. Bu tarz dijital eğlence tercihlerinin toplam tüketimdeki payı halen düşük olsa da hızla artmaya devam ediyor.

Video platformlarında yüzde 50’ye yakın artış

Açıklanan verilere göre internet ortamındaki video ve müzik gibi içerik servislerine de tüketiciler yoğun ilgi gösteriyor. Tüm dünyada TV’lerden seyredilen video servislerinde ciddi yükseliş olduğunu bildiren Medianova, bu alanda son bir haftada yüzde 45 ila 50 seviyesinde artış yaşandığını kaydetti. Türkiye’deki yükseliş trendinin global OTT (doğrudan internetten yayınlanan içerik) servisleriyle paralel seyrettiği ifade edilirken internetteki video içeriklerine olan ilginin artarak devam etmesi bekleniyor.

E-ticarette düşerken online gıda artıyor

Medianova verileri Doğu Avrupa ve Türkiye’deki e-ticaret verilerinde ise gerilemeye işaret ediyor. Geçen haftaya göre giyim gibi tüketim malzemeleri satan e-ticaret şirketlerinin trafiğinde yüzde 30 civarında azalma yaşanıyor. Tatil sitelerinde yüzde 60 ila yüzde 75’lik trafik düşüşü yaşanırken online çiçek perakendecilerinde de aynı seviyede azalma gerçekleşti.

Salgın tehdidinin ne kadar süreyle devam edeceğini bilemeyen tüketici, öncelikle temel ihtiyaçlara odaklanarak gıda gibi tüketim malzemelerine yöneliyor. Bu süreçte dışarıdaki konvansiyonel marketler yerine dijital alanda, mümkün olduğunca temassız alışveriş yapmaya özen gösteren kitle online gıda marketlerinin trafiğini yüzde 100’ün üzerinde artırmış durumda. Ancak online gıda marketlerinin yoğun talep karşısında teslimat işlemlerinde güçlük yaşadığı da gözleniyor.

İLGİLİ HABERLER