Evdeyiz ama eğlenceyi telefondan izlemeyi seviyoruz
Yönetim Merkezi Türkiye’de olan uluslararası medya kuruluşu SPI International bünyesinde faaliyet gösteren yeni nesil eğlence servisi Filmbox Live, Covid-19 sürecinde abonelerinin izleme alışkanlıklarını Marketing Türkiye için analiz etti.
Covid-19 küresel pandemisine karşı alınan tedbirler kapsamında hayatı mümkün mertebe evlerimize sığdırdığımız şu günlerde, FilmBox Live aboneliklerinde artış yaşanıyor. Son bir aylık dönemde FilmBox Live aboneliklerinde görülen artış, yüzde 30 ila 40 arasında gerçekleşti.
İzleme için en çok mobil telefon kullanıldı
Film ve dizi kanalı FilmBox’un yanı sıra, her yaşa ve merak grubuna hitap eden belgesel ve eğlence kanalları, FilmBox Live ile izleyici isteğine göre her an TV, Smart TV, Tablet ve Akıllı Telefon ekranlarına geliyor. İçeriklere, internete bağlanabilen herhangi bir cihaz ile FilmBox Live websitesi, uygulaması veya FilmBox Live üyeliği sunan operatörler üzerinden ulaşılabiliyor.
FilmBox Live aboneleri, Mart ayında içerik izlemek için en çok mobil telefonlarını kullandılar. Tüm abonelerin yüzde 59’u içerikleri mobil telefonlarından izlerken, masaüstü bilgisayar ekranlarını tercih edenlerin oranı da yüzde 38 oldu. Tablet tercihi ise yüzde 3 olarak gerçekleşti.
Film ve dizilerin ardından en çok belgesel kanalı izleniyor
Mobil telefon üzerinden içerik izleyenlerin yüzde 36’sını kadınlar, 64’ünü erkekler oluştururken; masaüstü bilgisayar ekranları tercih edenlerin yüzde 36’sını kadınlar, yüzde 64’ünü erkekler oluşturdu. Tablet tercih edenlerin kadın erkek dağılımı ise hemen hemen eşit düzeyde oldu.
SPI International’in paylaştığı verilere göre, Türkiye’de FilmBox Live üzerinden izlenen kanalların başında, film ve dizi kanalı FilmBox geliyor. FilmBox’un hemen ardından ödüllü belgeseller sunan DocuBox izleniyor. Bu iki kanalı, sırası ile FilmBox Arthouse, Fast&FunBox, FightBox, 360 TuneBox ve Gametoon kanalları takip ediyor. İlk üç sıra, kadın ve erkek aboneler açısından değişmiyor.
Tüm FilmBox Live aboneleri arasında FilmBox izlenme oranı yaklaşık yüzde 32, DocuBox izlenme oranı yüzde yaklaşık 21, FilmBox Arthouse izlenme oranı yaklaşık yüzde 16 olarak gerçekleşiyor. Diğer kanalların izlenme oranları küçük farklarla ayrılıyor. İzleme oranlarının yaklaşık yüzde 69’unu FilmBox, DocuBox ve sanat filmlerinin adresi FilmBox Arthouse alıyor.
Öte yandan 18-25 yaş aralığında ilk kanal değişmezken, üçüncü en çok izlenen kanalın ekranların ilk oyun kanallarından biri olma özelliği taşıyan Gametoon olduğu görülüyor. 25 – 65+ yaş aralığında üçüncü sıraya FilmBox Arthouse yerleşiyor.
Yemekten önce belgesel, yemekten sonra film ve dizi, gündüz saatlerinde sanat filmleri
FilmBox Live aboneleri arasında DocuBox izlenme oranları, 17 – 18 saatleri arasında pik yapıyor. FilmBox Arthouse izlenme oranlarının pik yapma zamanıysa gündüz kuşağında 11 – 12 saatleri arasında gerçekleşiyor. FilmBox izlenme oranları ise, 20 – 21 saatleri arasında en yüksek seviyeye ulaşıyor.
FilmBox Live üzerinden izlenen kanallar arasında, 17 – 18 saatleri arasında kendi pik noktalarına ulaşan diğer kanallar Gametoon, adrenalin sporu yarışmalarını ekrana taşıyan Fast&FunBox HD ve dövüş sporu kanalı FightBox HD. Dünyanın müziğini HD görüntü kalitesiyle buluşturan müzik TV kanalı olan 360Tunebox ise kendi pik noktasında FilmBox gibi 20 – 21 saat aralığında erişiyor.
Kullanıcıların FilmBox Live ile istedikleri zamanda, istedikleri cihaz ve ekrandan online olarak sunulan ve Video on Demand (VOD) olarak tabir edilen filmler arasında, Aksiyon en çok tercih edilen tür olma özelliği taşıyor. Erkek ve kadın izleyicilerin ortak birinci tercihini, Aksiyon filmleri oluşturuyor. Aksiyon türü filmlerin ardından kadın izleyiciler Romantik ve Komedi tarz filmleri, erkek izleyiciler ise Suç ve Gerilim tarz filmleri tercih ediyor.
Aksiyon filmleri ilk sırada
Mart ayı içerisinde tüm yaş grupları arasında en çok izlenen ilk üç filmin türleri de Aksiyon, Gerilim ve Suç olarak gerçekleşti. Bunlar arasında ayrışan tek film ise, “Arı Maya” oldu. 45-54 Kuşağı, kendi çocukluk dönemlerinin bu çizgi film klasiğine büyük ilgi gösterdi ve bu animasyon filmi bu yaş aralığının Mart ayında en çok izlediği ikinci film oldu. Filmler VOD olarak pik izlenme aralığına 20 – 21 saatleri arasında ulaşırken, diziler en çok 24 – 01 saatleri arasında izleniyor.
FilmBox Live küresel izlenme trendleri
FilmBox Live Türkiye’nin yanı sıra, ABD, İngiltere, Birleşik Krallık, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Romanya, Macaristan, Bulgaristan, Slovakya ve Hindistan başta olmak üzere birçok ülkede kullanıcılara içerik sağlıyor. Dünya çapında FilmBox Live kullanıcılarının yüzde 60’a yakınını 25-44 yaş arası izleyici kitlesi oluşturuyor. FilmBox Live aboneliklerinin çoğunluğu erkekler üzerine alınmış durumda.