3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Evdeyiz ama eğlenceyi telefondan izlemeyi seviyoruz
Haberler

Evdeyiz ama eğlenceyi telefondan izlemeyi seviyoruz

Marketing Türkiye
21 Nisan 2020
4 dk okuma

Yönetim Merkezi Türkiye’de olan uluslararası medya kuruluşu SPI International bünyesinde faaliyet gösteren yeni nesil eğlence servisi Filmbox Live, Covid-19 sürecinde abonelerinin izleme alışkanlıklarını Marketing Türkiye için analiz etti. 

Covid-19 küresel pandemisine karşı alınan tedbirler kapsamında hayatı mümkün mertebe evlerimize sığdırdığımız şu günlerde, FilmBox Live aboneliklerinde artış yaşanıyor. Son bir aylık dönemde FilmBox Live aboneliklerinde görülen artış, yüzde 30 ila 40 arasında gerçekleşti.

İzleme için en çok mobil telefon kullanıldı

Film ve dizi kanalı FilmBox’un yanı sıra, her yaşa ve merak grubuna hitap eden belgesel ve eğlence kanalları, FilmBox Live ile izleyici isteğine göre her an TV, Smart TV, Tablet ve Akıllı Telefon ekranlarına geliyor. İçeriklere, internete bağlanabilen herhangi bir cihaz ile FilmBox Live websitesi, uygulaması veya FilmBox Live üyeliği sunan operatörler üzerinden ulaşılabiliyor.

Evdeyiz ama eğlenceyi telefondan izlemeyi seviyoruz

FilmBox Live aboneleri, Mart ayında içerik izlemek için en çok mobil telefonlarını kullandılar. Tüm abonelerin yüzde 59’u içerikleri mobil telefonlarından izlerken, masaüstü bilgisayar ekranlarını tercih edenlerin oranı da yüzde 38 oldu. Tablet tercihi ise yüzde 3 olarak gerçekleşti.

Film ve dizilerin ardından en çok belgesel kanalı izleniyor

Mobil telefon üzerinden içerik izleyenlerin yüzde 36’sını kadınlar, 64’ünü erkekler oluştururken; masaüstü bilgisayar ekranları tercih edenlerin yüzde 36’sını kadınlar, yüzde 64’ünü erkekler oluşturdu. Tablet tercih edenlerin kadın erkek dağılımı ise hemen hemen eşit düzeyde oldu. 

Evdeyiz ama eğlenceyi telefondan izlemeyi seviyoruzSPI International’in paylaştığı verilere göre, Türkiye’de FilmBox Live üzerinden izlenen kanalların başında, film ve dizi kanalı FilmBox geliyor. FilmBox’un hemen ardından ödüllü belgeseller sunan DocuBox izleniyor. Bu iki kanalı, sırası ile FilmBox Arthouse, Fast&FunBox, FightBox, 360 TuneBox ve Gametoon kanalları takip ediyor. İlk üç sıra, kadın ve erkek aboneler açısından değişmiyor.

Evdeyiz ama eğlenceyi telefondan izlemeyi seviyoruz

Tüm FilmBox Live aboneleri arasında FilmBox izlenme oranı yaklaşık yüzde 32, DocuBox izlenme oranı yüzde yaklaşık 21, FilmBox Arthouse izlenme oranı yaklaşık yüzde 16 olarak gerçekleşiyor. Diğer kanalların izlenme oranları küçük farklarla ayrılıyor. İzleme oranlarının yaklaşık yüzde 69’unu FilmBox, DocuBox ve sanat filmlerinin adresi FilmBox Arthouse alıyor.

Öte yandan 18-25 yaş aralığında ilk kanal değişmezken, üçüncü en çok izlenen kanalın ekranların ilk oyun kanallarından biri olma özelliği taşıyan Gametoon olduğu görülüyor. 25 – 65+ yaş aralığında üçüncü sıraya FilmBox Arthouse yerleşiyor.

Yemekten önce belgesel, yemekten sonra film ve dizi, gündüz saatlerinde sanat filmleri

Evdeyiz ama eğlenceyi telefondan izlemeyi seviyoruzFilmBox Live aboneleri arasında DocuBox izlenme oranları, 17 – 18 saatleri arasında pik yapıyor. FilmBox Arthouse izlenme oranlarının pik yapma zamanıysa gündüz kuşağında 11 – 12 saatleri arasında gerçekleşiyor. FilmBox izlenme oranları ise, 20 – 21 saatleri arasında en yüksek seviyeye ulaşıyor.

FilmBox Live üzerinden izlenen kanallar arasında, 17 – 18 saatleri arasında kendi pik noktalarına ulaşan diğer kanallar Gametoon, adrenalin sporu yarışmalarını ekrana taşıyan Fast&FunBox HD ve dövüş sporu kanalı FightBox HD. Dünyanın müziğini HD görüntü kalitesiyle buluşturan müzik TV kanalı olan 360Tunebox ise kendi pik noktasında FilmBox gibi 20 – 21 saat aralığında erişiyor.

Kullanıcıların FilmBox Live ile istedikleri zamanda, istedikleri cihaz ve ekrandan online olarak sunulan ve Video on Demand (VOD) olarak tabir edilen filmler arasında, Aksiyon en çok tercih edilen tür olma özelliği taşıyor. Erkek ve kadın izleyicilerin ortak birinci tercihini, Aksiyon filmleri oluşturuyor. Aksiyon türü filmlerin ardından kadın izleyiciler Romantik ve Komedi tarz filmleri, erkek izleyiciler ise Suç ve Gerilim tarz filmleri tercih ediyor.

Aksiyon filmleri ilk sırada

Mart ayı içerisinde tüm yaş grupları arasında en çok izlenen ilk üç filmin türleri de Aksiyon, Gerilim ve Suç olarak gerçekleşti. Bunlar arasında ayrışan tek film ise, “Arı Maya” oldu. 45-54 Kuşağı, kendi çocukluk dönemlerinin bu çizgi film klasiğine büyük ilgi gösterdi ve bu animasyon filmi bu yaş aralığının Mart ayında en çok izlediği ikinci film oldu. Filmler VOD olarak pik izlenme aralığına 20 – 21 saatleri arasında ulaşırken, diziler en çok 24 – 01 saatleri arasında izleniyor.

Evdeyiz ama eğlenceyi telefondan izlemeyi seviyoruz

FilmBox Live küresel izlenme trendleri

FilmBox Live Türkiye’nin yanı sıra, ABD, İngiltere, Birleşik Krallık, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Romanya, Macaristan, Bulgaristan, Slovakya ve Hindistan başta olmak üzere birçok ülkede kullanıcılara içerik sağlıyor. Dünya çapında FilmBox Live kullanıcılarının yüzde 60’a yakınını 25-44 yaş arası izleyici kitlesi oluşturuyor. FilmBox Live aboneliklerinin çoğunluğu erkekler üzerine alınmış durumda.

İl bazında en çok izlenen filmler hangileri?

Evdeyiz ama eğlenceyi telefondan izlemeyi seviyoruz

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
McDonald's'ın Roma'daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
Haberler
McDonald’s’ın Roma’daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
Haberler
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Haberler
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Nafizcan Önder
25 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.