23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Evden çalışmada kadınların yükü fazla şikâyeti az
Haberler

Evden çalışmada kadınların yükü fazla şikâyeti az

Nafizcan Önder
7 Mayıs 2021
3 dk okuma

Geride kalan son bir yılda hayatın tüm dinamikleri pandemi koşullarınca yeniden yapılanırken şüphesiz ki bu dönüşümden en çok çalışma hayatı etkilendi. Yakın bir geçmişe kadar pek çok sektörün işlerini evden yapmaya devam edeceği akıllara dahi gelmezken bugün hayatın yeni normali. Üstelik bu normalin pandeminin ardından da yeni bir düzen getireceği aşikâr. Peki tüm bu süreçte evden çalışanların karşılaştığı en büyük zorluklar nelerdi? Evden çalışmada hem kadınlar hem de erkekler nasıl etkilendi? Kimler mutlu kimler şikayetçi? Kamu ve özel sektörün evden iş yapış şekillerinde nasıl farklılıklar gözlemleniyor? Yanıtlar Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri Bölümü Yönetim ve Çalışma Psikolojisi ABD Öğretim Üyesi Aşkın Keser’in öncülüğünde gerçekleştirilen araştırmada…

Evden çalışmada en temel sorun: İletişim!

Araştırmaya katılanların “Evde çalışmada yaşadığınız temel sorun nedir?” sorusuna verdikleri cevaplar incelendiğinde, ilk sırada “İş ortamındaki iletişim ve iş birliği fırsatlarını kaybetmek”, ikinci sırada “Aile ile birlikte yaşarken çalışmada zorlanmak” ve üçüncü sırada da “Artan iş yükü ile boğuşmak” şeklinde sıralanıyor.

Evden çalışmada kadınların yükü fazla şikâyeti az

Erkekler kadınlardan daha şikayetçi!

Araştırmada katılımcıların en temel problem olarak ifade ettiği “Aile ile birlikte yaşarken çalışmada zorlanmak”, ibaresine kadınların yüzde 12,9’u katılırken erkeklerin ise yüzde 17,2’si katılıyor. Genel anlamda beklenti kadınların daha yüksek oranda bu seçeneği temel sorun olarak belirteceği yönünde olsa da veriler tam tersini ortaya koyuyor. 

“Artan iş yükü ile boğuşmak”, seçeneğinde ise yine kadınların aksine erkekler tarafından daha yüksek düzeyde temel sorun olarak belirtiliyor. Bu seçeneğe “temel sorun” diyen erkeklerin oranı yüzde 11,8, kadınların oranıysa yüzde 9,8. 

“İşe motive olmakta zorlanıyorum”, diyenlerde ise, kadınların motive olmada zorlanmayı temel sorun olarak bildirmeleri erkeklere göre daha yüksek. Kadınlar için oran yüzde 10,5 iken, erkeklerde yüzde 7,4. Bu sonuç, kadınların evdeki ikili rolleri düşünüldüğünde, iş-aile rollerindeki çatışmayla açıklanabilir.

Evden çalışmada kadınların yükü fazla şikâyeti az

Kamu çalışanları “donanım yetersizliği”nden, özel sektör çalışanları ise “artan iş yükü”nden şikayetçi!

Evden çalışmada kadınların yükü fazla şikâyeti az

Araştırmaya katılanların çalıştığı kuruma göre temel sorun değişkeni açısından pek çok maddede benzer sıralamaya sahip oldukları görülüyor. Bu değişkene göre önemli fark,  “Donanım sorunları yaşamak – yeterli ekipmana sahip olmamak”, “Artan iş yükü ile boğuşmak” ve “Evde uygun bir çalışma ortamına sahip olmamak” seçeneklerinde gözleniyor.

“Donanım sorunları yaşamak- yeterli ekipmana sahip olmamak”, “Artan iş yüküyle boğuşmak”, kamuda yüzde 13 oranında ilk sorun olarak belirtilirken, özel sektörde bu oran yüzde 4,7 düzeyinde dile getiriliyor. Bu anlamda kamunun evde çalışmaya özel sektöre göre daha az deneyimli olduğunu söylemek mümkün. 

“Artan iş yükü ile boğuşmak”, özel sektör çalışanlarınca yüzde 13,6 oranında temel sorun olarak bildirilirken, kamu sektörü için bu oran yüzde 7,4. Bu sonuç özel sektörde çalışanlardan kurumlarının beklentilerinin daha yüksek olduğunu gösteriyor.

“Evde uygun bir çalışma ortamına sahip olmamak”, özel sektör çalışanlarınca yüzde 7 oranında temel sorun olarak bildirilirken, kamu sektörü için bu oran yüzde 4,3.

Araştırmanın metodolojisi

Evden çalışmada kadınların yükü fazla şikâyeti az

Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri Bölümü Yönetim Ve Çalışma Psikolojisi ABD Öğretim Üyesi Aşkın Keser tarafından gerçekleştirilen araştırma 20 Kasım – 20 Aralık 2020 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Araştırmanın anketi Linkedin’de ve diğer sosyal medya hesapları aracılığıyla uygulandı. Ankete bir aylık süre içerisinde toplamda 4020 katılım gerçekleşmiştir.

Aşkın Keser Evden çalışma featured uzaktan çalışma
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Güncel Haberler
Gökyüzüne uzanan bir parmak: "Görünmez çocuklar" Banksy ile "görünür" oldu!
Gökyüzüne uzanan bir parmak: “Görünmez çocuklar” Banksy ile “görünür” oldu!
Burger King’ten "bir aile yemeği felaketi..."  
Burger King’ten “bir aile yemeği felaketi…”  
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Haberler
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
İrem Alimoğlu
6 Kasım 2025
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Sena Tufan
1 hafta önce
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
Haberler
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
İrem Alimoğlu
29 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.