12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ev tekstilinde yeni rota: Japonya, Çin, Kanada ve Güney Amerika
Haberler

Ev tekstilinde yeni rota: Japonya, Çin, Kanada ve Güney Amerika

Marketing Türkiye
7 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD) 2016 yılında sektörün Japonya, Çin, Kanada, Güney Amerika pazarlarına yöneleceğini açıkladı.

Piyasalardaki daralma, Rusya krizi ve Ortadoğu’da yaşanan sorunlar, ev tekstilcilerini yeni pazar yaratabilecekleri ülkelerde arayışa yönlendirdi. Bu bağlamda çalışmalarını sürdüren TETSİAD,  Messe Frankfurt ile çeşitli ülkelerde işbirliği çalışmaları başlattı. Bunlardan ilki ise, Japonya’da düzenlenecek Interior Lifestyla Fuarı olacak.

Sektörün 2015 yılında özellikle Rusya ve yakın komşularımızda kan kaybı yaşandığını belirleyen TETSİAD, İran piyasasına çok olumlu bakıyor.

AB piyasasındaki daralma, Rusya ve Ukrayna’daki istikrarsızlık, Ortadoğu piyasasına mal satılmasını zorlaştıran Suriye ve Irak’taki gerginlikler, Mısır ve Libya’da yaşanan sorunlar, düşen petrol fiyatlarının var olan pazarlarımızdaki alım gücüne olumsuz etkileri, Türkiye ekonomisini olumsuz yönde etkilerken, ev tekstili oyuncularını da alternatif Pazar arayışlarına yöneltiyor.   

Bundan yola çıkan ev tekstilciler, alım gücü yüksek, ev tekstilinde net ithalatçı konumunda bulunan ve pazar payımızın ortalamaların altında olduğu ülkelere yönelmeyi hedefliyor.

Hedef ülkelerin başında Japonya, Çin, Kanada, Brezilya, Arjantin, Güney Afrika geliyor. İran’da yaşanması beklenen olumlu gelişmeler ise bu ülkeyi her zamankinden çok daha cazip kılıyor.

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD) Başkanı Yaşar Küçükçalık konuyla ilgili: “TETSİAD olarak sektörün alternatif pazarlara daha rahat ulaşabilmesi, ülkeler arasında yaşanan krizlerden daha az etkilenebilmesi amacıyla yurtdışında değişik pazarlarda araştırmalarımızı sürdürüyoruz. Bu çerçevede Messe Frankfurt ve İTKİB işbirliği Japonya’nın başkenti Tokyo’da düzenlenecek Interior Lifestyle Fuarına Türkiye’den milli katılım düzenlenmesi için çalışmalar yürütüyoruz. Uzakdoğu piyasasında ev tekstili sektörünün aldığı payı arttırmak ve alım gücü yüksek ülkelerde yeni pazarlar oluşturabilmek amacıyla düzenlenecek olan 1 – 3 Haziran 2016 tarihleri arasında fuara, milli katılımın destek onayı, Ekonomi Bakanlığı’ndan çıktı. Hedef pazar olan Japonya’da gerçekleştirilecek fuarımıza, Ekonomi Bakanlığı %70 oranında destek vermekte. Japonya pazarı çok zor, çok zahmetli gibi görünse de şimdiden atılacak adımlar, ilerisi için bir altyapı oluşturacak. Fuar için yapılan duyuruya şimdiden kırktan fazla firmanın olumlu cevap vermesi de pazarın ve fuarın doğruluğunu teyit eder niteliktedir” dedi.

 

1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
"Süper app" rekabetinde kim önde?
“Süper app” rekabetinde kim önde?
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç
Haberler
Türkiye’deki kadınların tercihi düz saç
Advertorial
29 Mayıs 2025
Onlar TV'nin ilk ay karnesi...
Haberler
Onlar TV’nin ilk ay karnesi…
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
Haberler
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.