Emre Ekmekçi: “DTC ticaretin demokratize olması demek”
31 Mart tarihinde hibrit olarak gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit’in “DTC’ye Giriş: Dolaysız Anlatılar” oturumunda ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, e-ticaretin yükselişiyle birlikte önümüzdeki dönem gündeme oturacak olan ticaret modellerinin bir fotoğrafını çekti.
31 Mart’ta Radisson Blu Hotel, Vadistanbul ev sahipliğinde gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit, aynı zamanda Marketing Türkiye’nin YouTube hesabında da yayınlandı. Toplamda 12 oturumda 22 sektör profesyonelinin sunumuyla e-ticaretin yeni dinamiklerini keşfedildiği zirvenin “DTC’ye Giriş: Dolaysız Anlatılar” oturumunda konuşma yapan ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, Türkiye’de e-ticaretin ciddi bir sıçrama yakaladığı ve toplam ticaret hacminin yüzde 19’una ulaştığı bilgilerini vererek gelecekte gündeme damga vuracak konuların “e-İhracat ve Direct to Consumer” olacağına dikkat çekti.
“Direct to Consumer bana göre ticaretin demokratize olması demek… Bu küçük markaların yakaladığı büyük bir şans anlamına geliyor” diyen Ekmekçi, e-ihracat anlamında Türkiye’de büyük bir potansiyel olduğunu ama toplam ihracatın içerisindeki yerinin yalnızca yüzde 1 olduğunu kaydetti.