22 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
ETİ, ayrımcılık ifadesini ortadan kaldırmak için marka isim değişikliğine gidiyor
Haberler

ETİ, ayrımcılık ifadesini ortadan kaldırmak için marka isim değişikliğine gidiyor

Gizem Yıldız
1 Aralık 2021
2 dk okuma

ETİ, Negro (siyah) kelimesinin bazı ülkelerde ayrımcılık ifadesi olarak kullanılması sebebiyle marka isim değişikliğine gittiğini açıkladı. ETİ tarafından yapılan resmi açıklamaya göre bundan sonra ETİ Negro yerine “Nero” ismiyle devam edilecek.

Küreselleşen dünya düzeninde tüketicinin en hassas olduğu konuların başında geliyor “ayrımcılık”. Bu durum markaların daha kapsayıcı adımlar atmasını adeta zorunlu kılıyor. Kendini bir mutluluk markası olarak konumlandıran ETİ de Negro marka isminin bazı ülkelerde ayrımcılık ifadesi olarak kullanıldığını ve bu sebeple mutsuzluğa sebep olduğunu keşfetmesi üzerine marka isim değişikliğine gideceğini açıkladı. Değişiklik sonucu artık “Nero” ismi kullanılacak.

  • ETİ, ayrımcılık ifadesini ortadan kaldırmak için marka isim değişikliğine gidiyor

Burada şöyle bir parantez açmak gerek. ETİ zaten Amerika, Belçika gibi bazı ülkelerde Negro ismi yerine “Mola” ismini kullanıyordu. Sosyal medyada bazı kesimler tarafından eleştiri de alıyordu Negro…

  • ETİ, ayrımcılık ifadesini ortadan kaldırmak için marka isim değişikliğine gidiyor

ETİ tarafından marka isim değişikliğine dair yapılan basın açıklamasının tamamı şöyle;

“Gıda sektöründe öncü ve lider bir şirket olarak, kurulduğumuz ilk günden bu yana 60 yıldır yegane hedefimiz tüketicilerimize üstün kaliteli ve benzersiz lezzetler sunmaktır. Kurucu vizyonumuz ve her şeyden önce insana saygıya dayanan kurum değerlerimize büyük bir bağlılıkla 7 bini aşkın çalışanımız, 9 üretim tesisimiz, 50 markamız ve 300’den fazla ürünümüzle bugün dünyanın dört bir yanında hayata mutluluk katmak için çalışıyoruz. Kalitesi ve lezzetiyle tüketicilerimizin gönlünde taht kuran köklü markalarımızdan biri de Eti Negro’dur. Bisküvimiz, içeriğinde yoğun miktarda kakao bulunması nedeniyle siyaha yakın bir renktedir ve ismini bu özelliğinden almıştır. İspanyolcada siyah rengi ifade eden negro kelimesi, ülkemizde tüketiciler nezdinde kakaolu bisküvinin adı haline gelmiştir. 

İnsan hakları ve tüm insani değerlere aykırı şekilde ten rengi sebebiyle ayrımcılık, ne yazık ki küreselleşen dünyada halen en büyük sorunlar arasında yer almaktadır. Günümüzde negro kelimesi de maalesef bazı ülkelerde ayrımcılık ifadesi olarak kullanılabilmektedir. Yıllar önce kakaolu bisküvimizi tarif etmek amacıyla seçtiğimiz marka ismimizin, ülkemiz ve kültürümüzde hiçbir karşılığı olmadığı halde çok nadiren bile olsa olumsuz çağrışımlara sebep olacak şekilde kullanılması kabul edebileceğimiz bir durum asla olamaz. 

Dolayısıyla insanların mutluluğuna hizmet etmeyi amaç edinmiş bir şirket olarak, bir kişinin dahi mutsuz olma ihtimalini marka ismi değişikliği için yeterli bir neden olarak görüyoruz. Bu konuda duyduğumuz hassasiyet ve sorumlulukla uzun süredir yürüttüğümüz çalışmalar sonucunda Eti Negro markamızın ismini ülkemizle birlikte bulunduğu ihraç pazarlarında değiştiriyoruz. Marka ismi olarak İtalyancada siyah anlamına gelen ve tüketicilerimiz nezdinde bisküvimizin yoğun kakaolu içeriğini öne çıkaracak “Nero” ismiyle devam etme kararı aldık. Kaliteli bisküvi deneyimi yaşatan ürünümüzü içerik ve lezzetinde hiçbir değişiklik olmadan Eti Nero markasıyla pazara sunacağız.”

Ayrımcılığa karşı duran markalar

featured
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Arabesk ve fantezi müziğin sevilen sesi Güllü hayatını kaybetti
Haberler
Arabesk ve fantezi müziğin sevilen sesi Güllü hayatını kaybetti
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Haberler
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Advertorial
10 Ekim 2025
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık'ta sahte Labubu krizi...
Haberler
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık’ta sahte Labubu krizi…
İrem Alimoğlu
26 Eylül 2025
Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Haberler
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Sena Tufan
17 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.