16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Esnek çalışma modeli kalıcı olacak mı?
Haberler

Esnek çalışma modeli kalıcı olacak mı?

Gizem Yıldız
26 Mart 2021
3 dk okuma

Uzaktan çalışma artık hayatlarımızın bir gerçeği… Bu gerçekle birlikte iletişim kuruş şekillerimiz değişti. Artık iş toplantılarını video konferanslar şeklinde gerçekleştiriyor ve önemli ölçüde zaman tasarrufu sağlıyoruz. Fakat pandemiden sonra da böyle mi devam edecek? Bu duruma en iyi hangi sektörler uyumlandı? Hangi ülkeler esnek çalışma modelini gelecekte de destekliyor olacak? Zoom adına Boston Consulting Group (BCG) tarafından 6 ülkenin incelendiği “Video iletişimin COVID-19 krizine etkisi” adlı küresel anket ve ekonomik analiz araştırması tüm bu soruları yanıtlıyor.

Araştırmada, ekonomik durgunluk döneminde hangi endüstrilerin iletişim teknolojilerini kullanarak çalışma biçimlerini değiştirebildiği ve bunun sonucunda işlerinin devamlılığını ve hatta büyümesini sağlayabildiği ortaya çıktı.

Küresel bir sağlık krizi ve ekonomik bir durgunluk getiren Covid-19 salgını, dünyadaki tüm kurumların çalışma biçimlerini önemli ölçüde değiştirdi. Her yapıdaki ve büyüklükteki kurumlar yeni ve benzersiz zorluklarla karşı karşıya kaldı. Sosyal mesafe önlemleri insanları evde kalmaya mecbur bırakırken, kuruluşlar işlerini sürdürmeye çalışırken aynı zamanda çalışanlarını güvende, bağlantıda ve üretken tutmak için Zoom çözümlerine yöneldi. Geleneksel ve yüz yüze operasyonlar odağıyla çalışan eğitim ve sağlık hizmetleri gibi endüstrilerin çevik kalmak ve çalışmaya devam etmek için uzaktan çalışma ve video iletişim çözümlerini hızla benimsemeleri gerekti.

COVID-19 sonrası düzende uzaktan çalışan sayısı 3 kat arttı

Zoom tarafından görevlendirilen BCG, halka açık GSYİH ve istihdam verilerine dayalı bir ekonomik analiz gerçekleştirdi. Raporun anket bölümü için ise video konferans kullanan işletmelerde tam zamanlı görev alan 5820 yöneticinin görüşleri alındı. Anket, eğitim, sağlık hizmetleri, teknoloji, profesyonel hizmetler, finans sigortası, emlak, perakende ve toptan satış, kamu ve diğerleri dahil olmak üzere birçok sektördeki küçük, orta ve kurumsal ölçekli işletmelerdeki durumu örnekledi.

Uzaktan çalışma ve video konferans çözümlerinin hem şimdi hem de gelecekte insanların çalışma şeklini nasıl etkilediğini incelemek için anket katılımcılardan şirket çalışanlarının ne kadarının 2019 ve 2020’de uzaktan çalıştığı ve 2022’de tamamen veya kısmen uzaktan çalışacakların sayısını tahmin etmeleri istedi. Yöneticilere aynı zamanda bu zamanlarda video konferans çözümleriyle çalışanların oranları da soruldu.

Rapordan öne çıkan bulgulara göre, COVID-19 salgını döneminde uzaktan çalışanların sayısı 2,5 ile 3 kat arasında artış gösterirken, video konferans çözümleri kullanan çalışanların sayısı ise benzer şekilde 2,4 ile 2,7 arasında arttı. Video konferans çözümleri kullanarak geçirilen süre ise 3 ile 5 kat artış yaşadı.

KOBİ’ler COVID-19 döneminde küresel olarak uzaktan çalışanlarının sayısında 2,6 kat artışa şahit olurken, eğitim sektöründen ankete katılan şirketler video konferans çözümleri kullanımlarının 3,5 kat arttığını belirtti. Yöneticilerin yüzde 70’i salgından öncekine kıyasla esnek çalışma modellerine daha sıcak bakmaya başladı. Esnek çalışma modellerini gelecekte desteklemeyi en çok planlayan ülkeler ise sırasıyla Hindistan (yüzde 92), ABD (yüzde 72) ve Almanya (yüzde 70) oldu. Öte yandan yöneticiler hibrit çalışma modellerinin kalıcı olduğu, çalışanların üçte birinden fazlasının salgın sonrasında da uzaktan çalışmaya devam edecekleri görüşünde.

Kurumların en az yüzde 64’ü salgın sonrasında da video konferanslara devam edecek

Hiçbir endüstri salgının ekonomik etkilerinden muaf değildi ancak bazıları uyum sağlamak için çalışma biçimlerinde çarpıcı değişiklikler yapabildi. Uzaktan çalışmanın uygulanması ve video konferans çözümlerinin benimsenmesiyle kuruluşların paradan ve iş yükünden tasarruf etmesine yardımcı olan dijital dönüşüm, kriz esnasında iş sürekliliğini mümkün kıldı. Zoom ve BCG rapor için sağlık, eğitim, teknoloji ve profesyonel hizmetler sektörlerinin pandemi sırasında sürekliliği sağlamak için uzaktan iş birliğini nasıl benimsediğine ve trendlerin gelecekte nasıl devam edebileceğine mercek tuttu:

  • Sağlık Sektörü: Yüz yüze çalışan başlıca sektörlerinden başında gelen sağlık, salgın esnasında uzaktan çalışanların sayısında 2,4 kat artış yaşadı. Bu sektörde video konferans çözümlerini kullanarak çalışanların sayısı ise 2,6 kat arttı. Ankete katılan kurumların yüzde 80’i video konferans çözümlerinin salgın sonrasında da işleri için vazgeçilmez olacağını onayladı. Sağlık sektöründeki kurumların yüzde 67’si ise gelecekte kendini kanıtlamış bu çözümleri kullanarak daha esnek uzaktan çalışma modelleri uygulamayı planladıklarını belirtti.
  • Eğitim Sektörü: Yüz yüze hizmet odaklı sektörlerden eğitim alanında, salgın esnasında uzaktan çalışanların sayısı 3,3 kat artış gösterdi. Video konferans çözümlerini kullananların sayısı ise 3,5 kat arttı. Kurumların yüzde 81’i video konferans çözümlerinin salgın sonrasında da işleri için vazgeçilmez olacağını onaylarken, yüzde 65’i ise gelecekte bu çözümleri kullanarak daha esnek uzaktan çalışma modelleri uygulamayı planladıklarını açıkladı.
  • Teknoloji Sektörü: Teknoloji sektörü uzaktan çalışma ve video konferans çözümleri benimsemede başı çeken alanlardan bir diğeri oldu. Salgın esnasında uzaktan çalışanların sayısı 3,1 kat, video konferans çözümlerini kullananların sayısı ise 2,4 kat arttı. Ankete katılan kurumların yüzde 84’ü video konferans çözümlerinin salgın sonrasında da işleri için önemli bir rol oynayacağını belirtirken, yüzde 77’si bu çözümlerin başarılı iş birliği kabiliyetlerine güvenerek gelecekte daha esnek çalışma modelleri kurgulamayı planladıklarını söyledi.
  • Profesyonel Hizmetler: Profesyonel hizmetler sektöründe salgın esnasında uzaktan çalışanların sayısı 2,7 kat arttı, video konferans çözümlerini günlük iş akışlarına dahil ederek üretken kalanların sayısında ise 2,8 kat artış yaşandı. Bu alanda faaliyet gösteren kurumların yüzde 83 salgın sonrasında da video konferans çözümleriyle çalışmaya devam edecekken, yüzde 64’ü bu çözümler etrafında daha esnek çalışma modelleri uygulamayı planlıyor.
featured video konferans ZOOM
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

PLAT Derneği Yönetimi güven tazeledi
Haberler
PLAT Derneği Yönetimi güven tazeledi
Marketing Türkiye
11 Nisan 2025
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Haberler
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Sena Tufan
3 hafta önce
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
Haberler
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
İrem Alimoğlu
26 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.