31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Enflasyonla mücadelede markaların önerisi ne?
Haberler

Enflasyonla mücadelede markaların önerisi ne?

Nafizcan Önder
24 Mayıs 2022
2 dk okuma

Türkiye, kimilerine göre tarihin kimilerine göreyse son yılların en büyük enflasyonuna tanıklık ediyor. Bir tarafta TÜİK rakamları Nisan ayında enflasyon oranlarını yüzde 69,97 açıklarken ENAGrup aynı dönemde yüzde 156,86 belirtiyor. Tartışılmayan bir gerçeklik varsa o da hayatın giderek daha da pahalanıyor oluşu. Bu duruma kayıtsız kalmayan Birleşmiş Markalar Derneği’nden de enflasyonla mücadeleye katkı için üç maddelik öneri geldi…

Enflasyonun nisan ayında yüzde 70’e dayandığını hatırlatan BMD (Birleşmiş Markalar Derneği) Başkanı Sinan Öncel, kira artışlarına esas olan yıllık TÜFE ortalamasında bir üst sınır belirlenmesini, mülk sahiplerine kira gelirleri için belli bir süre vergi muafiyeti ya da indirim getirilmesini, genel gider yönetmeliğinin de sektörün beklentileri doğrultusunda güncellenerek bir an önce çıkarılmasını önerdi…

“Kiralarda yasal oranın üzerinde keyfi artışlarla karşı karşıyayız“

BMD’nin üyeleri arasında yaptığı Nisan Ayı Anketi’nin sonuçlarını değerlendiren Sinan Öncel, şubattan itibaren yükseliş trendine giren ciroların nisanda dalgalı bir seyir izlediğini bildirdi. Tüketicinin fiyat artışı beklentisi ile ihtiyaçlarını öne çekmesi nedeniyle satışların genel olarak iyi gittiğini, ancak maliyetleri fiyata yansıtamayan markalar için marjın daraldığını vurgulayan Öncel, şunları söyledi:

Enflasyonla mücadelede markaların önerisi ne?
Sinan Öncel
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı

“Organize perakende için kira ve AVM’lerdeki genel giderler en önemli maliyet kalemlerinden birini oluşturuyor. Bazı AVM’lerde kiranın yüzde 20’sine varan oranlarda genel gider faturası kesiliyor. Biz yıllardır AVM’lerde kontrolsüz ve şeffaf olmayan genel giderlerden şikâyet ederken üstüne bir de özellikle cadde mağazalarının kiralarında yasal sınırın üzerinde keyfi artışlarla karşı karşıya kalmaya başladık. Kira artışları önümüzdeki aylarda perakendeci için çok daha yakıcı bir sorun haline gelecek. Nisan ayı itibarı ile ÜFE ve TÜFE arasındaki fark yüzde 52’ye ulaşmış bulunuyor.

Ülkemiz için ciddi bir sorun haline gelen ve yüzde 70’e dayanan tüketici enflasyonunun frenlenmesi, özellikle sabit ve dar gelirli kesimlerin alım gücünün daha da düşmemesi için önerilerimiz şöyle:

  • Konut ve işyerlerindeki kira artışlarında TÜFE ortalamasına bir üst sınır belirlenmesi;
  • Mülk sahiplerine kira gelirleri için belli bir süre vergi muafiyeti ya da indirim getirilmesi;
  • AVM’lerde maliyetlere doğrudan yansıyan genel giderlerle ilgili yönetmeliğin perakende sektörünün beklentileri doğrultusunda  tamamlanarak bir an önce yürürlüğe girmesi.

Türkiye’de ve dünyada enflasyon ve kira artışlarının önemli bir sorun olduğunu gözlemliyoruz. Sadece ülkemizde değil dünyada da özellikle kira artışlarını frenlemek için çeşitli önlemler tartışılıyor. Örneğin Hollanda’da hükümet konutlarda kira artışına sınırlama getirecek bir düzenleme üzerinde çalışıyor. Enflasyonun Hollanda’ya göre çok daha ciddi bir sorun olduğu ülkemizde benzer bir önlemin gerektiğini düşünüyoruz. Bu yönde atılacak bir adımın özellikle cadde mağazalarında karşı karşıya kaldığımız yasal oranın üzeride ve keyfi kira artışlarını dizginleyeceğine inanıyorum.”

Enflasyon bizi neye dönüştürdü?

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de gezginlerin yüzde 40'ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Haberler
Türkiye’de gezginlerin yüzde 40’ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Sena Tufan
24 Ağustos 2025
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Haberler
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
İrem Alimoğlu
11 Ağustos 2025
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Haberler
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Sena Tufan
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.