19 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor
Haberler

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Nafizcan Önder
18 Haziran 2022
3 dk okuma

Ardı ardına gelen zamlarla birlikte hayat pahalılığıyla mücadele şüphesiz ki tüketicinin en önemli gündem maddeleri arasında ilk sıraya yükseldi. Yılbaşı itibariyle lüks harcamalarını rafa kaldırmaya hazırlanan tüketici, enflasyonun yüzde 70’i aşmasıyla temel ihtiyaçlarında da kesinti yapmak zorunda kalıyor. Temel ihtiyaçlara bile erişimin zorlaştığı belirsizlik ortamı elbette tüketiciyi psikolojik olarak da etkiliyor. Marketing Türkiye için Pulside Research‘ün gerçekleştirdiği “Enflasyon Ortamında Tüketici” araştırması da bu nedenle tüketicinin ruh halini araştırmanın merkezine koyarak enflasyon ortamında tüketicinin duygularını inceledi. O halde gelin tüketicin ruh haline rakamlar eşliğinde daha yakından bakalım…

Toplum mutluluktan çok uzak

Araştırmada tüketicinin genel ruh hali sorulduğunda yüzde 52,9 çok kötü/kötü olarak niteledi. Ne iyi ne kötü olan katılımcıların oranı yüzde 33,6 olurken, iyi/çok iyi olduğunu belirten katılımcıların oranı yüzde 13,4 olarak verilere yansıyor.

Sosyoekonomik dağılıma bakıldığında genel ruh hali DE grubunda daha düşüktü. Ruh halini çok kötü/kötü olarak niteleyenlerin oranı DE grubunda yüzde 57,3 seviyesindeyken, bu oran C1C2 grubunda yüzde 53,9’a, AB grubunda ise yüzde 52,9 olarak karşımıza çıkıyor.

Yaş dağılımında ise gençten yaşlıya doğru kötü ruh halinin azaldığı görüldü. Genel ruh halini çok kötü/kötü olarak tanımlayan 18-34 yaş arası tüketici oranı yüzde 57,4’ken, 35-54 grubunda yüzde 51,8, 55 yaş ve üzeri grupta ise yüzde 49,3…

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Zamlar topluma ne hissettiriyor?

Zamlarla ilgili tüketicinin ne hissettiği açık uçlu olarak sorulduğunda verilen cevaplar arasında tüketicinin en çok hissettiği duygu yüzde 11,1 ile üzüntü olarak karşımıza çıkıyor. Hislerini kötü olarak niteleyenlerin oranı yüzde 8,7 olurken, korku (yüzde 7,9) ve kaygı (yüzde 7,6) duyma da araştırmada öne çıkan sonuçlar arasında yer alıyor.

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Toplumun yalnızca yüzde 3’ü “temel ihtiyaçlarımın tamamını karşılayabiliyorum” diyor!

Katılımcıların temel ihtiyacının ne kadarını rahat bir şekilde karşılayabildiği mercek altına alındığında 13,4’lük bir kitlenin hiçbir temel ihtiyacını rahat bir şekilde karşılayamadığı, yüzde 72,8’lik bir kitlenin ise çok azını veya birazını rahat bir şekilde karşılayabildiği görülüyor. Temel ihtiyaçlarının çoğunu/tamamını rahat bir şekilde karşılayabilenlerin oranı ise yüzde 13,8.

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

İhtiyaçlarının hiçbirini rahat bir şekilde karşılayamayan, çok azını ve birazını rahat bir şekilde karşılayanlara hisleri soruldu. Temel ihtiyacı karşılayamamayla ilgili kötü hissetme yüzde 17,7 ile ilk sırada yer alıyor. Berbat (yüzde 14,7), üzgün (yüzde 13,3) ve çaresiz (yüzde 8,7) hissetme öne çıkan diğer başlıklar olarak araştırmada yer alıyor.

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Tünelin sonunda ışık görenler azınlıkta…

Katılımcıların geleceğe dair hislerine bakıldığında olumsuz ve karamsar bakış açısının çok daha baskın olduğu ortaya çıkıyor. Umutsuzluk (yüzde 16), karamsarlık (yüzde 14,9) ve kaygı (yüzde 14,2) en çok öne çıkan duygularken, umut (yüzde 10,7) güzel (yüzde 3,7) ve iyi (yüzde 2,2) hisler de mevcut.

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Sosyo ekonomik sınıflar kayboluyor!

Son dönemde yapılan pek çok araştırma üst ve orta gelirli sınıfın alt gelir grubuna benzemeye başladığına işaret ediyor. Enflasyonun yüksek olduğu ortamda tüketici yalnızca ekonomik zorluklarla değil, aynı zamanda psikolojik zorluklarla da mücadele etmek zorunda kalıyor.

Ekonomik ve psikolojik yükün yoğun olarak hissedildiği bu ortamda markaların fiyat-performans kriterine odaklanarak gelir kaybı yaşayan müşterilerini kaybetmemesi gerekiyor.

İletişim stratejilerinde tüketicinin aynı markadan halen benzer ürünü tüketebileceğinin işaret edilmesi ve well-being faktörüne odaklanılması önem arz ediyor.

Y ve Z kuşakları “tükendik” diyor…

Enflasyon bizi neye dönüştürdü?

enflasyon featured Pulside
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
3 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
4 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
5 Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
En iyiler Brandverse Awards'da Grand Prix'ye uzandı. İşte o kampanyalar...
En iyiler Brandverse Awards’da Grand Prix’ye uzandı. İşte o kampanyalar…
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kozmetikte Kore devrimi: K-Beauty
Haberler
Kozmetikte Kore devrimi: K-Beauty
Sena Tufan
10 Nisan 2025
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Marketing Türkiye
3 gün önce
Effie Europe Final Jürisinde Berkant Avcı’ya stratejik görev
Haberler
Effie Europe Final Jürisinde Berkant Avcı’ya stratejik görev
Nafizcan Önder
12 saat önce
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.