18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Endişe salgını yayılıyor
Haberler

Endişe salgını yayılıyor

Gizem Yıldız
29 Aralık 2021
3 dk okuma

Çok uzun süredir pandemiyle yaşıyoruz. Tam artık bununla yaşamayı öğrendik dediğimiz noktada virüs mutasyona uğruyor ve tüm ezberler bozuluyor. Haliyle kaygı seviyeleri de epey yüksek. Ve salgının biteceğine olan inanç büyük bir sınav veriyor. Tam da böyle bir ortamda toplum bir yandan Omicron varyantına karşı tedbir almaya bir yandan hatırlatma dozu (3. doz) hakkında karar vermeye bir yandan da yerli aşı Turkovac ile ilgili bilgi edinmeye çalışıyor. Salgının başından bu yana Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması gerçekleştiren Ipsos, 88. dönem verileriyle toplumun hislerine ayna tutuyor.

Omicron salgının bitişine dair umutları karartıyor

Ipsos tarafından Aralık ayının ilk haftasında yapılan araştırmada Türkiye’de toplumun yüzde 71’i Omicron varyantından haberdar iken, bugüne gelindiğinde bu oran yüzde 85’e ulaşmış durumda. Bu varyanttan haberdar olanlar salgının süresine yönelik de daha olumsuz düşünüyor. Her 10 kişiden 8’i bu varyanttan dolayı salgının süresinin uzayacağı görüşünde.

  • Endişe salgını yayılıyor

Toplumda endişe salgını da başladı

Koronavirüs salgını konusunda bireylerin endişe düzeyleri uzun süredir yüzde 80’lerin üzerinde. Kendilerinin veya ailelerinden birinin Covid-19’a yakalanmasından dolayı endişeli olanların oranı 20 Aralık haftasında da yüzde 85 seviyesinde. Bu endişenin yanı sıra hem yeni varyanttan dolayı hem de vaka sayılarının azalmamasından dolayı her 10 kişiden 4’ünün endişe seviyesi daha da artmış.

  • Endişe salgını yayılıyor

Hatırlatma dozu konusunda kararsızlık hakim

Salgınla mücadele için 2 doz aşısını olmuş herkese 3. doz aşı hakkının açılmasına rağmen, bugüne kadar 3. doz aşısını olmamış kişilerin yüzde 74’ü 3. doz aşılarını olacağını belirtirken, her 4 kişiden 1’i aşı olmayacağını ya da aşı olup olmama konusunda emin olmadığını söylüyor.  

  • Endişe salgını yayılıyor

Turkovac’a yeşil ışık yakıyor

3. doz aşı olacak kişilerin yüzde 33’ü Turkovac aşısını olabileceğini belirtirken, bu aşıyı yaptırmayacağını söyleyenlerin oranı yüzde 30. Diğer taraftan bugüne kadar hiç aşı olmamış kişilerin de yüzde 16’ı Turkovac aşısını olabileceğini söylüyor.

Mücadelenin süresi uzadıkça çözülme başlıyor

  • Endişe salgını yayılıyor
    Sidar Gedik, Ipsos Türkiye CEO’su
  • Covid-19 salgını bize salgınların sona erme yollarından birinin de virüs mutasyonu olduğunu öğretti. Yeni varyantlar bir yandan aşı etkinliği açısından endişe verirken, bir yandan da “acaba o son varyant bu olabilir mi” umutlu sorusunu da akla getirdi. Covid-19 şimdi de son varyantı Omicron ile karşımızda. Yaklaşık olarak her on kişiden dokuzu bu varyanttan haberdar. Ancak arka arkaya karşımıza çıkan bu mutasyonlar bize salgının bitişine dair umut vermek yerine tam tersi etki yapıyor, on kişiden sekizi Omicron’un salgının bitiş süresini uzatacağı düşüncesinde. Aşılı olanların Omicron ile daha kolay başa çıkabiliyor olmaları dahi tedirginliği gidermiş değil, endişe seviyesi hala  çok yüksek.  Salgının dizginlenmesi için aşı olmak gerekliliği büyük çoğunluk tarafından kabul görüyor, ancak konu 3. doz aşıya geldiğinde 2 doz aşılanmış olanlar arasında dahi soru işareti olanlar var. Mücadelenin süresi uzadıkça bir çözülme başlıyor gibi görünüyor. 2 doz aşı olmuş olan her dört kişiden biri 3. doz aşı olup olmama konusunda net karar vermiş değil. 
  • Geçici kullanım onayıyla gündemde olan Turkovac aşısına dair görüşler de tam olarak oturmuş değil, 2 doz aşı olmuş olanlar (yani aşı karşıtı olmayan kitle) içinde dahi ancak üçte birlik bir grup Turkovac olurum diyor. Aşı olmamış olanlar içinde ise Turkovac olurum diyenlerin oranı yüzde 16’ya düşüyor. Tabi buna tersten de bakıp Turkovac, bugüne kadar aşı olmamış her yüz kişiden on altısını aşıya ikna edebiliyor da diyebiliriz. Umarım Omicron salgının sonunu getirecek o son varyanttır.

Araştırmanın Metodolojisi:

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflendi. Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 bireyle gerçekleştirildi. 20- 24 Aralık 2021 tarihleriyle veriler; 88. dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde 95 güven aralığında ± yüzde 3’tür…

Pandemi Z kuşağını “yalnızlaştırdı.” Peki ya sonra?

featured ipsos koronavirüs salgını ve toplum araştırması
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Haberler
Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Sena Tufan
8 Haziran 2025
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
Haberler
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
İrem Alimoğlu
10 Temmuz 2025
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
Haberler
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
KFC'den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Haberler
KFC’den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Sena Tufan
5 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.