16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital kampanya
Haberler

Yılın en etkili dijital kampanyaları

Gizem Yıldız
6 Ocak 2024
7 dk okuma

Gündemin hızla ve bitimsiz bir döngüyle değiştiği sosyal medya, kuşkusuz rekabetin de en çetin meydanlarından biri artık. Bu hızlı tempoda tüketicinin dikkatinden pay kapmanın bir numaralı kuralı ise güçlü bir içerik yaratmaktan geçiyor. Peki, 2023’te yarattıkları içeriklerle sosyal medyada fark yaratan markalar hangileri oldu? Sosyal medya kullanıcıları, hangi temalara daha fazla ilgi gösterdi? Yanıtlar, BoomSocial tarafından gerçekleştirilen “2023’ün En Etkili Dijital Kampanyaları” analizinde…

BoomSocial’ın analizine göre 2023’ün en etkili dijital kampanyalarının çoğu ortak değerlere hitap ediyor. Öyle ki 100. Yıl iletişimleri, Cumhuriyet, Atatürk, Filenin Sultanları odağında yapılan çalışmalar hedef kitleyi derinden etkiliyor. ETİ’nin #MutluEtKendini, Dimes’in ise #GöründüğündenDahaFazlası kampanyaları ise listede birer istisna olarak alıyor yerini. İşte sosyal medyadaki izlenme ve etkileşim oranlarıyla yıla damga vuran kampanyalar…

Türk Hava Yolları “Türkiye: Hayallerin Ötesinde”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 357.695.583 Etkileşim: 1.089.847

Sosyal medyada elde ettiği etkileşimle zirvede yer alan Türk Hava Yolları’nın “Türkiye: Hayallerinin Ötesinde” reklamı, ünlü oyuncu Kerem Bürsin’in başrolünde olduğu etkileyici bir hikaye sunuyor. Kampanya, Türkiye’nin doğal güzelliklerini, kültürel mirasını ve farklı mevsimlerin sunduğu deneyim çeşitliliğini vurgulayarak, geleneksel seyahat anlayışını kökten değiştirecek bir deneyim vaat ediyor. Marka, “Türkiye: Hayallerinin Ötesinde” filmiyle sadece bir destinasyonla tüm dünyayı keşfetme fırsatına dikkat çekiyor.

Akbank “#AyrılamamYolundan”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 53.131.623 Erişim: 925.840

Akbank tarafından Cumhuriyetin 100. yılı için hazırlanan etkileyici film, sosyal medya kullanıcılarının da beğenisini toplandı. #AyrılamamYolundan hashtagiyle paylaşılan bu duygusal film, izleyicilere geçmişin ve şimdinin mükemmel bir birleşimini sunarken, Mustafa Kemal Atatürk’ün izinden ayrılmadan değerlerini korumanın ve geleceğe taşımanın önemini vurguluyor. Kampanya, izleyicileri duygusal bir yolculuğa çıkararak, Cumhuriyetin temel ilkelerine bağlılık ve mirası yaşatma konularında güçlü bir mesaj iletiyor.

Türkiye’nin hayalleri ve hedeflerinin yanındayız

Yılın en etkili dijital kampanyaları
Beril Alakoç, Akbank Marka ve İletişim Başkanı
  • Dünü, bugünü ve geleceği buluşturan filmimizle bu tarihi yıldönümünü kutlamak istedik. Bağlarımızı, birbirimizi nasıl bir bütün kıldığımızı yansıtmak üzere Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti’nin eski görüntülerini günümüzdeki görüntülerle eşleştirdik. Bilim, kültür-sanat, teknoloji, tarım, eğitim gibi ülkemizin hayat damarlarını besleyen ve 75 yıldır Akbank’ın da istikrarla yatırım yaptığı alanlara odaklandık.
  • Ülkemiz için içimizdeki hiç sönmeyen ateşi ekranlara yansıtmak ve Cumhuriyet coşkusunu yaşatmak temel hedefimizdi. Bu noktada ekrana yansıyan görsellerle birlikte Duman’ın “Gönül İster/Ayrılamam Yolundan” şarkısı da duygularımıza tercüman oldu.
  • Kapsayan, birleştiren, geçmişi onurlandıran, geleceğe dair umudumuzu, güvenimizi perçinleyen bu özel filmle Cumhuriyetin 100. yılını kutlamanın, daima Türkiye’nin hayallerinin ve hedeflerinin yanında olma sözümüzü paylaşmanın gururu içindeyiz. Bunu mümkün kılan herkese yürekten teşekkür ederiz.

Sabancı Holding “#BaşkaCumhuriyetYok”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 104.431.331 Etkileşim: 660.958

100. yıl iletişimiyle öne çıkan bir diğer kampanya Sabancı Holding’in #BaşkaCumhuriyetYok hashtagiyle paylaştığı reklam filmi oldu. Türkiye’nin zengin kültürünü ve eşsizliğini vurgulayan film aracılığıyla Sabancı Holding, Türkiye’nin en geniş katılımlı sosyal sorumluluk hareketi olan Sabancı Cumhuriyet Seferberliği ile eğitimden kalkınmaya, sürdürülebilirliğe ve teknolojiye odaklanarak kutluyor Cumhuriyetin 100. yılını.

Dimes Club “#GöründüğündenDahaFazlası”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 19.862.444 Etkileşim: 648.286

DİMES son ürünü olan DİMES COOL Lime Özü’nün, “Göründüğünden Daha Fazlası” sloganıyla tanıtıldığı reklam filminde ünlü oyuncu Mert Ramazan Demir ile iş birliği yaptı. Reklam filmi, yeni nesil tüketicilere odaklanan konsantre içecek kategorisinde önemli bir rol üstlenerek, sosyal medyada en yüksek etkileşim sağlayan kampanyalar arasında yerini aldı.

Türkiye İş Bankası “#YaşasınCumhuriyet”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 42.943.262 Etkileşim: 584.904

Türkiye İş Bankası’nın 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü için hazırladığı “#HatıranYeter” filmi, “Hep senin izinde, hep senin yolunda… Sonsuza dek emanet bize bıraktığın bu hatıra” mesajını taşıdı izleyicilere. Hikayede Cumhuriyet kutlamasının, vatanın kurtuluşuna dayanan büyük bir bayram olduğu vurgulanarak Cumhuriyetin temsil ettiği değerler öne çıkarılıyor.

Aşkımızın adı “Cumhuriyet”

Yılın en etkili dijital kampanyaları
Ayşe Aydın, WE Kurucu Ortağı/ Yönetici Kreatif Direktörü
  • Öncelikle, tarifsiz büyüklükte bir fedakarlık ve mücadelenin sonucunda kavuştuğumuz Cumhuriyetimizin 100. yıl iletişiminin bir parçası olma şansını elde ettiğimiz için kendimizi çok mutlu hissediyoruz. Büyük anlama sahip bu işte emeği geçen herkese bir kez daha gönülden teşekkür ederiz.
  • Hayatta, aklın ve mantığın kendini duyguya teslim ettiği öyle önemli ve yoğun anlar var ki… Biz de 100. Yıl iletişimine çalışmaya başladığımızda ve sayısız senaryo alternatifini masaya koyduktan sonra, kendimizi tek bir saf duygunun etkisi altında bulduk. Bu duyguyu yalnızca “aşk” kelimesiyle ifade edebileceğimizi derinden fark ettik.
  • Cumhuriyet bugün 100 yaşındaysa, öğretmeninden öğrencisine, bankacısından hemşiresine, cepheye silah taşıyan kadınlardan askerlere, milyonlarca insanın duyduğu derin vatan aşkı sayesinde 100 yaşındaydı. Biz de filmimizde, geçmişte ve bugün bu aşkı kalbinde taşımış ve taşımaya devam edecek herkesi buluşturup, Cumhuriyetimize olan büyük aşkımızı birlikte ilan etmek istedik.

PUMA Türkiye “#DaimaFener”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 17.681.623 Etkileşim: 546.229

Fenerbahçe forma sponsoru PUMA Türkiye, yeni formaları taraftarın coşkusuna yakışır bir reklam filmiyle tanıttı. Formalarda bulunan beş yıldız ayrıntısıyla Fenerbahçe taraftarlarının yüksek beğenisini kazanan filmde “Bu formayı giyenler, bu renklere gönül vermiş bir kere. Son bir söz söyleyeceksek eğer, DAİMA FENER” mesajı yer alıyor.

Vestel “#BizVoleybolÜlkesiyiz”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 22.481.342 Etkileşim: 490.037

Vestel, Filenin Sultanları’nın Milletler Ligi şampiyonluğunu kazanmasının ardından #BizVoleybolÜlkesiyiz hashtagi ile duygu yüklü bir tebrik videosu yayınladı. Mustafa Kemal Atatürk’ün “Yurttaşlarım, yurdumuzu dünyanın en mamur ve en medeni memleketleri seviyesine çıkaracağız!” sözlerine de yer verilen tebrik videosu, sosyal medya kullanıcılarının en beğendiği marka içeriklerinden biri oldu.

Cumhuriyet tarihinin en önemli kadın hareketi

Yılın en etkili dijital kampanyaları
Duygu Badem Uylukçuoğlu, Vestel Pazarlama Genel Müdürü
  • Kadın sporcularımızın başarılarının örnek teşkil ettiğinin farkındalığıyla bu alana sunduğumuz katkının kapsamını sürekli genişletiyoruz. Bunu yaparken iletişim ve pazarlama faaliyetlerimizle etki alanımızı genişletiyoruz. “Biz Voleybol Ülkesiyiz” kampanyası da bu anlayışın sonucu olarak gerçeklikten beslenen bir içgörü ile doğdu.
  • Bugün geldiğimiz noktaya baktığımızda ‘Filenin Sultanları’nın topluma rol model olmasına ve dünya çapında bir markaya dönüşmesine vesile olmaktan büyük mutluluk ve gurur duyduğumuzu belirtmek istiyorum.
  • Sultanlarımız dünyanın en büyük spor organizasyonunda ülkemizi temsil edip gurur duyulacak başarılara imza atarken, #BizVoleybolÜlkesiyiz diyerek desteğimizi sürdürmekten mutluluk ve gurur duyuyoruz.

“Biz Voleybol Ülkesiyiz” söylemi gerçeğe dönüştü

Yılın en etkili dijital kampanyaları
Kerem Özkut, Concept
  • Vestel’in A Milli Kadın Voleybol Takımımıza verdiği desteği iletişime taşırken, sadece sponsorluk iletişimi değil, toplumsal bilinç yaratmaya çalıştık. Bu çabamız doğru yaratıcı çalışmalar, sadece filmlerle kalmayan, fabrikasından, voleybol sahası yapmaya, canlı maç yayınlarına kadar gerçek bir 360 derece kampanya ve tarih yazan bir milli takımla birleşti. Ve “Biz Voleybol Ülkesiyiz”, marka söyleminden çok, ülkemizde kabul gören bir gerçeğe dönüştü. Haberlerde, maçlarda, pilot anonslarında hatta futbol yorum programlarında konuşulan bir konu oldu.

ETİ “#MutluEtKendini”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 26.375.829 Etkileşim: 454.040

ETİ Browni Intense’in yeni yüzünün ünlü oyuncu Demet Özdemir olduğunun duyurulduğu film de sosyal medya kullanıcılarının favorileri arasında yer aldı. Filmin odak noktasında, doğallığın ve içinden geldiği gibi yaşamanın, tıpkı Intense gibi benzersiz bir mutluluk sunduğu vurgusu yapılırken, Demet Özdemir’in romantik, iddialı, güçlü ve doğallığını yansıttığı çeşitli halleri yer alıyor.

Garanti BBVA “#SenHepBuradasın”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 51.537.018 Etkileşim: 370.416

Garanti BBVA’nın 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü için hazırladığı duygu yüklü film, izleyicide derin bir karşılık buldu. Mustafa Kemal Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı sonrası yetim kalan çocuklar için yapılan yurtlardan birini ziyaretini konu alan filmde, zaman geçse de Atatürk’ün unutulmayacağı ve mirasının ölümsüz olduğu mesajı veriliyor.

Yine gönüllere dokunduk

Yılın en etkili dijital kampanyaları
Büşra Cinisli, Garanti BBVA İçerik Pazarlaması Yöneticisi
  • Ülkemiz için özel anlamı olan günlerde, toplumun duygularına, hassasiyetine ortak olmayı önemsiyoruz. Her 10 Kasım’da Cumhuriyetimizin Kurucusu, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü büyük bir özlemle anıyoruz. Cumhuriyetin 100. yılı kutlamalarının ardından aramızdan ayrılışının 85. yılında Atamızı anmak ve O’na olan sevgimizi kalplere dokunacak bir filmle paylaşmak istedik.
  • Bu yıl #SenHepBuradasın dediğimiz filmimiz, Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı sonrası yetim kalmış şehit çocuklarının eğitimi ve yetişmesi için ülkenin birçok yerinde kurduğu yurtlardan birine yaptığı ziyareti konu ediyor. Atatürk’ün fikirleri ve devrimleriyle ölümsüz olduğunu ve her zaman kalbimizde yaşadığını bu filmde vurguluyoruz. Ölçülebilir TV kanallarında da yayınlanan filmimiz, sosyal medya genelinde beğenilerek 98 milyonu aşkın gösterim elde etti. Filme gelen pozitif tepkiler yine gönüllere dokunduğumuzu gösterdi. Binlerce kişinin sosyal medyada filmimizi paylaşmasından, 10 Kasım’da Atamızı bizimle birlikte anmasından büyük gurur duyduk. Bu vesileyle Atamızı saygı ve özlemle andığımız filmin hayata geçmesinde başta yönetmenimiz Bahadır Karataş’a, reklam ajansımız Alametifarika’ya ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

Trendyol “#MillilerinYanında!”

Yılın en etkili dijital kampanyaları

İzlenme: 19.378.914 Etkileşim: 367.031

Trendyol, “Filenin Sultanları”na Avrupa Şampiyonası’nda destek olmak amacıyla hazırladığı ve Tarkan’ın yer aldığı filmle yılın en etkili kampanyalarından birine imza attı. Trendyol’un Kadın Milli Voleybol’a olan güçlü desteğini etkileyici bir şekilde yansıtan filmde, Megastar Tarkan, “Öp” şarkısının sözlerini milli takım marşı haline getirirken milli takım oyuncuları da kendisine eşlik ediyor.

Kalbinizdeki cumhuriyet sevgisine sarılın

Yılın en etkili dijital kampanyaları
Ozan Özüm Özbey, Alametifarika Yönetici Kreatif Direktörü
  • Her 10 Kasım canımızı acıtıyor. Milletçe onu çok özlüyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılında, Atamıza özlemimiz ise bambaşka. Biz her zaman, kendi hikayelerimizle anlattık Atamıza olan sevgimizi. Bu yılki hikayemiz, Atatürk’ün Uşak’taki Şefkat Yurdu’nu ziyaretinden ilham alıyor. O günlerde Atamıza “Gazi Baba” diye hitap ediliyor. Çok anlamlı değil mi? Milli mücadele sırasında memleketin dört yanında yetim ve öksüzler bırakan milletinin, ona olan güvenini ne güzel anlatıyor. Gazi Baba yurda habersiz uğruyor. Yurttaki herkes için bu sürpriz ziyaret, küçük Salih için uzun zamandır beklediği bir kavuşma…
  • Salih Ata’sının ve uğruna canlar verilen Cumhuriyetin ona sahip çıkacağından emin çünkü… Salih’in hikayesi 10 Kasım 1938’den sonra yetim kalan tüm Cumhuriyet çocuklarına mesajımız aslında. Cumhuriyetin olduğu yerde ne umutsuzluk, ne zorluk vardır. Aksini düşündüğünüz zaman siz de kalbinizdeki Cumhuriyet sevgisine sarılın. Çünkü Cumhuriyetin olduğu yerde umut bitmez. Gazi Baba’nın Salih’e dediği gibi, insanın kalbinde yaşattıkları hiçbir zaman ölmez!
BoomSocial featured
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Haberler
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
4 gün önce
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok "psikolojik esenlik" bekliyor
Haberler
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor
Sena Tufan
24 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.