En başarılı “Artırılmış Gerçeklik” kampanyaları…

Son birkaç yıldır farklı sahalarda karşımıza çıkan artırılmış gerçeklik (Augmented Reality) çalışmaları artık pazarlama sektörünün de en etkili araçlarından biri… Artırılmış gerçekliği yaratıcılıkla harmanlayan markalar viral etkisi de oldukça yüksek kampanyalara imza atıyor.

İşte o kampanyalardan bazıları…

Ikea 2014 kataloğu

Ikea’nın 2014 kataloğu için artırılmış gerçeklik teknolojisiyle geliştirdiği uygulama, AR’yi hayatlarımıza somut bir şekilde sokan ilk örneklerden. Uygulamayla önce katalogdaki sayfayı okutuyorsunuz, ardından dergiyi ürünü koymak istediğiniz yere yerleştiriyorsunuz. Bu şekilde almak istediğiniz ürünün gerçekte nasıl duracağını oldukça gerçek bir biçimde görebiliyorsunuz.

L’Oréal Paris Make Up Genius

L’Oréal Paris’in gerçek zamanlı makyaj simülatörü olan Make Up Genius, artırılmış gerçeklik uygulamalarının başarılı örneklerinden. McCann Paris tarafından geliştirilen uygulamada kullanıcılar profesyonel makyaj tasarımcıları tarafından tasarlanan makyaj stillerini ve ünlülerin kırmızı halıdaki makyajlarını anında kendi yüzlerinde görebiliyor. Ayrıca kullanıcılar mağazalarda gördükleri L’Oréal Paris ürünlerinin de barkodlarsını okutarak, bu ürünleri de yüzünde uygulayabiliyor ve denedikleri makyaj stillerini sosyal medya üzerinden arkadaşlarıyla paylaşabiliyor. Make Up Genius kısa sürede 10 milyonun üzerinde indirildi ve 25 milyonun üzerinde görüntülenme sayısına ulaştı.

Pepsi Max – Bus Shelter

Pepsi Max ve AMV BBDO işbirliğiyle hazırlanan sanal gerçeklik çalışmasında Londra’nın en işlek caddelerinden birinde bulunan otobüs durağına transparan bir ekran yerleştirildi. Durağın içinde otobüs bekleyen yolcular ekranın diğer yanında birden uçan daireler, vahşi hayvanlar, robotlar görünce neye uğradıklarını şaşırdi. Can havliyle ekranın diğer tarafına koşan kişiler hayatın normal seyrinde devam ettiğini görünce bir hayli heyecanlandılar.

The Walking Dead – Sinematik

Artırılmış gerçekliğin en eğlenceli ve ürkütücü örneklerinden birini Wildbytes, Walking Dead, Homeland, Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D. ve Sleepy Hollow dizilerinin tanıtımlarını yapmak için tasarladı. Kurulan ekranın önündeki bir anda kendilerini The Walking Dead’in sahnelerinden birinin içinde bulan seyirciler kurgusal öğelerin gerçek deneyimlere dönüştüğü o anlarda oldukça eğlendiler.

Vespa

900lbs of Creative, Vespa için yaratıcı bir artırılmış gerçeklik dergi reklamı yarattı. Telefonlarını dergi reklamına yönelten okurlar, bir anda Vespa modellerini üç boyutlu olarak ekranlarında gördüler. Renk değişimi, test sürüşü gibi olanaklar da sunan bu interaktif reklamda kişiler tasarladıkları Vespa’yı Facebook ve Twitter’da paylaşabildiler.

İLGİLİ HABERLER