4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Emoji raporu: Dijital pazarlamada emoji kullanımı
Haberler

Emoji raporu: Dijital pazarlamada emoji kullanımı

Marketing Türkiye
11 Ocak 2018
3 dk okuma

Günümüzde emoji birçok tüketici tarafından iletişim kurmanın yeni bir yolu olarak algılanıyor. 10 yıldan az bir sürede, emojilerin hacmi ve çeşitliliği 3 bine yükseldi. İnsanların yüzde 95’i emoji kullanmayı tercih ediyor… Hal böyle olunca markalar emoji kullanımını artırdı. Hatta öyle ki sosyal medya ve emoji kullanımına ek olarak kendi klavyelerini yaratan markalar var. Araştırma şirketi Brandwatch “emoji raporu” adında bir çalışma hazırladı ve Twitter’de markalar ile tüketicilerin emoji içeren tüm tweetlerini inceledi.

Araştırma, 1 Eylül 2015’ten 30 Eylül 2017’ye kadar olan iki yıllık bir zaman aralığında Twitter’da yapıldı. Her ay ortalama 250 milyon emojinin kullanıldığı görülün araştırmada, emoji kullanımının en yüksek olduğu ay Temmuz 2016’da 293 milyon olarak gerçekleşti. Marka adı ve emoji içeren tweet hacmi yüzde 49 oranında arttı. Araştırmada bunun nedeni; markaların ve tüketicilerin iletişim kurarken karşılıklı olarak emojileri kullanmaları olarak belirtildi.

Ayrıca çalışmada markaların, kuruluşların ve hükümetlerin emoji kullanımı sayesinde makro ölçümleme yapılabileceğini ortaya koyuyor. Özellikle markalar, ürünleri ve hizmetlerinin rakiplerine kıyasla internette nasıl algılandıklarını gerçek zamanlı olarak görüp emoji analizinden en iyi tavrı geliştirebilirler.

Araştırmada yer alan emoji analizlerinden bazıları:

Erkek vs kadın emoji kullanımı:

emoji

Kadınlar, tweet sırasında emojisi kullanmaya daha yatkın ve negatif emoji kullanmaları erkeklere göre yüzde 6.83 daha fazla.

Cinsiyete göre emoji kullanımı:

 

marka emoj

En çok kullanılan duygular:

emoji-1

En pozitif ve negatif sektörler

 

emoji-furum

Fast-food ile ilgili kullanılan emojiler:

fast food- emoj

Havayolu için en çok kullanılan emojiler:

havayolu-emoji

 

Markaların olumlu bir emoji içeren toplam tweet miktarı:

marka-emoji

Çalışma aynı zamanda dört öngörüde bulundu:

  • Emoji, dünyadaki herkesle iletişim kurmamızı sağlayan tek dil olarak konumunu güçlendirecek.
  • Online olarak mevcut emoji türü çeşitlenmeye devam edecek (örneğin, Animoji ve Bitmoji)
  • Bu nedenle, emoji gelecekteki sohbetlerde bağlamın anahtar sağlayıcısı olarak metnin yerini almaya başlayacak.
  • Markalar, kuruluşlar ve hükümetler emojilerin gerçek zamanlı olarak makro ölçekte nasıl kullanılacağını analiz edecek.

Emojileri niçin kullanıyoruz?

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Haberler
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
İrem Alimoğlu
28 Ekim 2025
Black Friday'de tüketicilerin yüzde 85'i alışverişini online yapacak!
Haberler
Black Friday’de tüketicilerin yüzde 85’i alışverişini online yapacak!
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
2 hafta önce
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Haberler
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Sena Tufan
8 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.