
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
YouTube artık yalnızca içerik izlenen bir platform değil; izlenecek içeriği seçmede de milyonların başvurduğu bir rehber. Peki, dizi, film ve platform önerilerinin milyonlara ulaştığı bu ekosistemde kimin sesi daha çok yankılanıyor? Marketing Türkiye ile MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hazırlanan Marketing Türkiye YouTube Rating Report serisinin odağında bu kez dizi-film tavsiye kanalları yer alıyor. Raporda daha rasyonel ve şeffaf sonuçlara ulaşmak adına bireysel ve kurumsal kanallar ayrı kategorilerde değerlendiriliyor. Sonuçlar ise dijital içerik dünyasındaki en çok izlenen kanalları gözler önüne seriyor…
Kurumsal kanallar kategorisinde zirve “tabii resmi“nin! Hem en çok aboneye sahip kanal hem de en çok izlenen kanal olarak liderliğini ilan eden tabii resmi, yerli içerik yatırımlarının dijital izleyici üzerindeki karşılığını net biçimde gösteriyor.
En çok içerik üreten platform kanalı HBO Max Türkiye, içerik hacmiyle öne çıkarken; Disney+ Türkiye iki farklı alanda, video başına en çok izlenme ve aylık en yüksek izlenme ortalaması kategorilerinde dikkat çekiyor.
Aylık bazda abone sayısını en hızlı artıran platform ise Amazon Prime Video Türkiye oluyor. Platform her ay ortalama 66 bin yeni abone kazanarak büyüme hızında fark yaratıyor.
Bireysel içerik üreticilerinde “Murat Soner” etkisi
Dizi ve film eleştirilerinde mizahı, analizle harmanlayan Murat Soner, bireysel kategoride tartışmasız liderliğini koruyor. Hem en çok aboneye sahip hem de en çok izlenen kanal olarak zirvede yer alan Soner, video başına erişim ve etkileşim oranlarında da açık ara önde.
Kült yapımlardan yeni vizyon filmlerine uzanan yorumlarıyla öne çıkan Sinema Zamanı, “en çok içerik üreten kanal” unvanını alırken; Sinema Bağımlısı “video başına en çok izlenme” kategorisinde dikkat çekiyor. Raporun yükselen yıldızı ise Film Ekspress… Aylık ortalama izlenme oranıyla dizi-film öneri ekosisteminin yeni güçlü oyuncularından biri haline geldi.












Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği Tüm Zamanlar Dizi-Film Tavsiye Kanalları YouTube Rating Report’ta; dizi film tanıtımı ve tavsiyesi olan ve YouTube için içerik üreten kanallar değerlendirmeye alındı. 30 Eylül 2025 ve öncesinde Türkiye’deki kullanıcıları hedefleyen ve dili Türkçe olan kanallar değerlendirilirken listede yer alan kanaların basın meslek ilkeleri ve kanunlara uygun nitelikte olunması gözetildi. Tanıtım ve tavsiye içermeyen; kaçak ve korsan izlemeye yönlendiren kanallar kapsam dışında tutulmuştur.