Ekim ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

En gerçekçi sürüş deneyimi

Ferrari marka bir aracı kullanmanın nasıl bir his olduğunu hiç düşündünüz mü? Momentum UAE tarafından Ferrari World için yapılan reklam filminde bir Ferrari’nin sürücü koltuğunda oturmak bir rollercoaster macerasına benzetiliyor. Hız, tutku ve heyecan üçgeninde ilerleyen reklam başlangıçta herhangi bir spor araba reklamından farklı değil. Ancak asıl sürpriz sonda saklı. Birleşik Arap Emirlikleri’nin başkenti Abu Dhabi’de yer alan ödüllü Ferrari World eğlence parkında, gerçekten de Ferrari deneyimi yaşayabileceğiniz bir rollercoaster bulmak mümkün!

Durun ve nefes alın!

Fabrikalar ve taşıtlar tarafından yayılan, solunum güçlüğüne ve akciğer hastalıklarına neden olan azot dioksit (NO2) gazı Rusya genelinde en fazla Moskova’da ölçülmüş. Decembrist tarafından Greenpeace için hazırlanan kampanyada da Moskova’daki hava kirliliği sorununa dikkat çekmek için yaratıcı bir konsept öneriliyor: “Temiz Hava Durakları.” Kampanya kapsamında ana caddeler üzerinde yer alan ve trafik nedeniyle azot dioksit oranlarının yüksek olduğu otobüs durakları Greenpeace tarafından temiz hava duraklarıyla değiştirilmiş. Sürekli olarak ölçüm yapan bu akıllı duraklar azot dioksit seviyesi tehlikeli sınırı aştığında kırmızı alarm veriyor. Tavanda yer alan kapaklar açılıyor ve tıpkı acil durum halindeki bir uçak kabini gibi oksijen maskeleri düşüyor.

Yemeğinizin tadını çıkarın. Ama sessizce!

Fast food restoranları için ilk olarak ABD’de başlayan “arabaya servis” hizmeti konuşmayı pek sevmeyen ve sosyalleşmekten hoşlanmayan Finlandiyalılara pek hitap etmiyor. Zira Amerikalıların dışa dönük yapısına uygun tasarlanan arabaya servis sisteminde müşterilerin ilgili personelle çok fazla diyalog kurması gerekiyor. Bu gerçekten yola çıkan Finlandiyalı reklam ajansı Superson, Burger King için “arabaya servis” deneyimini değiştiren bir uygulama tasarladı. Müşteriler istedikleri menüyü bu uygulama üzerinden seçip sipariş veriyor ve sipariş hazır olduğunda arabasıyla restoran kapısına yanaşan müşteri sessiz sedasız paketini teslim alabiliyor. Burger King’in yaptığı açıklamaya göre uygulamanın kullanılmaya başlamasının ardından Finlandiya’da arabaya servis siparişler iki katına çıktı…

“Fukushima’da Üretilmiştir”

Fukushima Nükleer Santrali’nden sızan radyasyondan etkilenen bölgelerde yer alan tarım arazilerinin radyoaktif maddelerden arındırılması için çalışmalar devam ediyor. Ancak tarım faaliyetleri için güvenli hale getirilen bölgelerde üretilen pirinç pazarda alıcı bulamıyor. Ürünlerin artık güvenli olduğuna dair yayınlanan bilimsel raporları da teknik terimlerden dolayı kimse anlamıyor. Bu duruma çözüm olarak reklam ajansı Serviceplan tarafından Meter Group adına yapılan çalışmada bölgede yetişen pirinç liflerinden bir kitap basıldı: “Fukushima’da Üretilmiştir.” Kitapta faciadan sonra temizlenen bölgelerin ekim yapılması için güvenli olduğu ve burada yetişen ürünlerin tüketime uygunluğu araştırma raporları ve rakamlarla ortaya konuyor. Elbette anlaşılır ve yalın bir dille.

Kibarlığın ülkesi: Kanada

Özür dilerim. Hayır ben özür dilerim. Hayır hayır siz haklısınız, ben özür dilerim…

Bu şekilde uzayıp giden bir konuşma Kanadalılar için oldukça normal kabul ediliyor. İnsanların birbirilerine karşılıklı saygı çerçevesinde davranmak için ekstra gayret harcadığı ve pek çok etnik kökenden insanın birlikte yaşadığı Kanada’da, Air Canada havayolları ülke insanlarının bu özelliklerine dikkat çekiyor. “Kanadalı gibi” sloganıyla FCB tarafından hazırlanan reklamda Kanadalıların kibarlığı gülümseten diyaloglara dönüşmüş. Farklılığa ve çok kültürlülüğe gösterilen saygı vurgulanırken Air Canada, müşterilerini bir Kanadalı gibi seyahat etmeye çağırıyor.

İşinizin hız sınırları internet paketinize bağlı

DDB Varşova tarafından T-Mobile için yapılan kampanyada internet paket aşımlarının iş süreçlerini yavaşlatması eğlenceli bir şekilde dile getiriliyor. Reklamda uçağa binen bir iş adamı, birkaç dakika sonra gelen kaptan anonsuyla şoka uğruyor: “Kontratınızdaki hız limitini doldurdunuz. Uçağımız yolculuğuna devam edecektir.” Uçak aniden inişe geçip yolculuğa otoyolda yavaş yavaş ilerleyerek devam ediyor. Reklamın sonunda T-Mobile’ın Business paketlerinde limit aşımı durumunda yavaşlama olmayacağı vurgulanıyor.

Fisher-Price yeniden çocuk olmaya çağırıyor 

Çocukken yaşadığınız dünyaya geri dönmek ister misiniz? Wieden + Kennedy tarafından Fisher-Price için hazırlanan reklam, yetişkinleri uzun süredir unuttukları oyuncaklar diyarına götürüyor. “Çocuk olalım” sloganıyla öne çıkan reklamda Fisher-Price sizi zamanın olmadığı ve eski dostlarınızla karşılaşacağınız bu diyara tekrar yolculuk yapmaya çağırıyor. Artık bu yolculuk için çok büyüdüğünü düşünenler için ufak bir not da düşülmüş: “Her şey tıpkı bıraktığınız gibi seni bekliyor. Ancak yanınızda alışmanıza yardımcı olacak minik bir rehberle geri dönmelisiniz.”

Eski eşyalar yeni hayatlar

Artık ailenin bir parçası haline gelmiş eski eşyalar yeni evlere uyum sağlamakta zorlanıyor. Bu nedenle pek çok aile taşınma sürecinde onlardan vazgeçmek zorunda kalıyor. Akestam Holst tarafından IKEA için hazırlanan reklamda, eşyaların taşıdığı hatıralar dokunaklı bir anne-kız hikayesiyle anlatılıyor. Yeni mekanlarda eski eşyalardan vazgeçmek gerekmediği vurgulanıyor. “Sürdürülebilir bir gelecek için eskileri yeni yapın” sloganıyla İsveç’te yayınlanan reklam, eşyalarınızı yenilemekte kullanabileceğiniz bazı IKEA ürünlerini tanıtıyor.

 

 

İLGİLİ HABERLER