
Efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Reklamcılık alanında “Hindistan’ın sesi” olarak anılan efsane isim Piyush Pandey, 24 Ekim’de, 70 yaşında yaşamını yitirdi. Pandey’in vefatı, yalnızca reklam sektöründe değil, tüm yaratıcı endüstrilerde derin bir üzüntü yarattı.
Kariyerine 1982 yılında Ogilvy & Mather India’da müşteri temsilcisi asistanı olarak başlayan Pandey, kısa sürede yaratıcı ekibe geçerek Hindistan reklamcılığının yönünü değiştiren isimlerden biri haline geldi. Asian Paints’in “Har khushi mein rang laaye”, Cadbury’nin “Kuch Khaas Hai” ve Fevicol’un “Egg” kampanyalarında imzası bulunan Piyush Pandey pek çok uluslararası yarışmada da jüri başkanlığı yaptı…

2004 yılında Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde Jüri Başkanlığı yapan ilk Asyalı olarak tarihe geçen Pandey, kariyeri boyunca hem ulusal hem uluslararası sayısız ödül kazandı. 2012’de Clio Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ne layık görüldü; ardından Padma Shri nişanıyla Hindistan’da bu onuru alan ilk reklam profesyoneli oldu.
2018’de kardeşi, yönetmen Prasoon Pandey ile birlikte Cannes Lions’ın en prestijli ödülü Lion of St. Mark’ı kazanan ilk Asyalılar arasında yer aldı.
Kaynak: Branding in Asia
