17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri
Haberler

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Marketing Türkiye
1 Ocak 2021
6 dk okuma

Logolar, kuşkusuz markalaşma sürecinin en önemli araçlarından biri. Markanın vadettiği yaşam tarzını tek bir görselle akıllara kazıyan logolar tarih boyunca markalaşma sürecindeki önemini hiç kaybetmedi. Peki pazarlama tarihinin ikonikleşen logolarının ardındaki ilginç hikayeleri biliyor musunuz?
Dünyaca ünlü markaların az bilinen logo hikayelerini sizin için derledik.

1. MICHELIN

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

 

Edouard Michelin 1984’te bir fuarda üst üste yığılmış otomobil lastiklerini görünce “kolları da olsa adama benzeyecek” demiş. Reklamcısına lastiklerden yapılmış bir adam çizimi siparişi vermiş. Bibendum adı verilen lastik adam böyle doğmuş.

2. MITSUBISHI

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş (Samurai Erdemi). Firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.

3. VODAFONE

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Dünyanın 30 ülkesinde GSM operatörlüğü hizmeti veren dev telekomünikasyon şirketinin ismi; voice (ses) kelimesinden gelen VO, data (veri) kelimesinden gelen DA ve phone (telefon) kelimesinden esinlenilen FONE hecelerinin birleşmesinden oluşmuştur. Amblemi ise görüldüğünde global kapsamda tanınan konuşma balonunu simgeliyor.

4. FERRARI

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Birçok insanın rüyalarını süsleyen Ferrari araçlarının logosundaki şaha kalkmış at, ilk olarak 1. Dünya Savaşı’nda savaş pilotluğu yapmış olan ve İtalyanların halk kahramanı olarak kabul ettiği Francesco Barracca tarafından kullanılmış. Bu sembolü uçağının gövdesine kazıyan Barracca’nın annesi olan Kontes, firmanın yaratıcısı Enzo Ferrari’ye bu sembolü logo olarak kullanmasının ona şans getireceğini söyler ve Enzo Ferrari de bunu kabul eder. Böylece ortaya bugün çoğu insanın rüyalarını süsleyen bu logo çıkar.

5. LEGO

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Dünyanın en büyük oyuncak üreticilerinden biri olan LEGO’nun ismi, Danimarka dilinde ”İyi oyna” anlamına gelen ”Legt godt” söyleminin birleştirilmesinden türemiş. Lego kelimesi Latincede ise ”Birleştiriyorum” anlamına geliyor.


6.
BMW

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Açılımı; Bayerische Motoren Werke AG (Bavyera Motor Fabrikaları) olan ünlü otomobil üreticisi BMW, ilk zamanlarında sadece uçak motoru üretiyordu. Bu sebeple logosunda mavi gökyüzüne karşı dönen bir pervane simgesine yer vermiş.

7. NTV

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

1996 yılında Cavit Çağlar tarafından kurulan, Türkiye’nin ilk haber kanalı olan NTV’nin adı Çağlar’ın eşi olan Nergis Çağlar’dan geliyor. Açılımı Nergis Televizyonu’dur.


8. NIKE 

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Dünyanın en büyük markalarından biri olan Nike, adını aynı isimdeki Yunan zafer tanrıçası Nike’den alır. Firmanın ilk resmi çalışanı Jeff Johnson, bir gece rüyasında Yunan tanrısı Nike’yi görür. Patronu Phil Knight, ürettiği ürün için “Dimension 6” adını kullanmayı düşünürken, bu rüya markanın isminin değişmesinde etkili olur. Ünlü spor kıyafet ve ürünleri markası Nike adını alırken, logo da bir öğrenciye, sadece 35 dolara yaptırılır. Logo, soldan sağa adım adım zafere koşan bir sporcuyu tasvir etmektedir.

9. MERCEDES-BENZ

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Alman mühendisliğinin ününe ün katan otomobil firması Mercedes-Benz’in logosu, ortadaki yıldız tarafından üç parçaya ayrılmıştır. Bu sembolle; 3 farklı alanda yani kara, hava ve denizdeki hakimiyete ve kaliteye gönderme yapılıyor.


10.
 APPLE
Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Bir dünya devi olan elektronik şirketinin logosuyla ilgili birçok şehir efsanesi dolaşıyor. Bunlardan biri de logodaki ısırılmış elmanın, Enigma şifrelerini çözen ve bilgisayarın babası sayılan dahi matematikçi Alan Turing’e atıfta bulunduğudur. Zira Turing, eşcinsel olduğu için intihara zorlanmış ve siyanürlü bir elmayı ısırarak intihar etmiştir. Zaten logonun ilk halinde gökkuşağı renkleri de var. Bir diğer iddia ise Ron Wayne tarafından Isaac Newton’un kafasına düşen elmayı imgeleyerek tasarlanması… İddiaya göre daha sonra sembolün kirazla karışmaması için ısırık detayı eklenmiş. Logo ile ilgili başka bir iddia ise kurucusu Steve Jobs’un Adem ve Havva’nın cennetten kovulmasına neden olan elmadan esinlenerek bunu tercih ettiği yönünde.


11.
 LACOSTE

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Firmanın isim babası olan Fransız Rene Lacoste, ünlü bir tenisçi ve aynı zamanda modacıydı. 1926’daki şampiyonayı kazandığında üzerinde kendi tasarımı olan beyaz bir gömlek vardı. Bu gömlek, nemi tutmaya yarayan hafif kumaştan yapılmış bir gömlekti. 1927’deki Davis Kupası sırasında, timsah derisi bir bavul üzerine oynadığı bir bahis yüzünden Amerikan basını kendisine “timsah” lakabını takmıştı. Arkadaşı Robert Geore, kortlarda giydiği kıyafete bir timsah resmi çizdi. Böylece ünü timsah logosuda doğmuş oldu.


12.
 STARBUCKS

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Starbucks, yeşil kadın simgesini Yunan mitolojisindeki Siren’den alıyor. Sirenler, mitolojide denizcileri güzellikleriyle kandırıp öldüren tehlikeli yaratıklar olarak bilinirler. Ayrıca firma ilk logosunda kadının göğüslerini görsele dahil ederken, son logolarında göğüsler saçla kapatılarak sansürlendi. Kahve zinciri Starbucks, ismini ise Herman Melville’in ünlü romanı Moby-Dick’teki “Starbuck” isimli karakterden esinlenerek almış.


13.
 COCA-COLA

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Coca Cola’nın mucidi Dr. Pemberton’un ortağı ve aynı zamanda muhasebecisi Frank Robinson, iki C harfinin mükemmel bir estetik yaratacağını düşündü ve kendi el yazısıyla Coca-Cola’nın bugüne kadar değişmeden gelen logosunu yarattı. Logonun anlamı “Nefis ve Taze” olarak açıklanıyor.


14
. AUDI

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi. Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince’deki karşılığı olan Audi’yi buldu.

15. SHELL

shell

Marcus Samuel, Londra’da doğa hayranlarına deniz kabukları satmak için küçük bir dükkan açtı. 1833’teki bu gelişmeden sonra, baba, dükkanında kendi işini yaparken Marcus’un oğlu, aydınlatma ve yemek pişirme için Uzakdoğu’ya gaz ihraç etme fikrini geliştirdi. 1892’de ilk tankerini tutarak 4 bin ton Rus gaz yağını Singapur ve Bangkok’a teslim etti.


16.
 LEVI’S

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

24 yaşındaki Alman göçmeni Levi Strauss, New York’tan San Fransisco’ya az miktarda tekstil ürünüyle yola çıkar. Amacı ağabeyinin New York’taki tekstil işinin bir şubesini açmaktır. Gelişinden kısa bir süre sonra bir maden arayıcısı Strauss’un ne sattığını öğrenmek ister. Strauss ona çadır ve araba örtüsü için branda bezi olduğunu söyleyince “Pantolon getirmeliydin!” diyerek yeterince dayanıklı pantolon bulamadığından bahseder. Bunun üzerine, Levi Strauss 1873’te dikişli cep modelini kullanmaya başlar.


17.
 GOOGLE

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Google, “googol” sözcüğünün üzerinde yapılan değişiklikle ortaya çıkmıştır. Edward Kasner adındaki Amerikalı matematikçinin yeğeni Milton Sorotta tarafından üretilmiş olan “googol” sözcüğü 1 ve onun ardından 100 sıfırın gelmesiyle oluşan rakamı belirten matematiksel bir terimdir. Google’ın bu terimi kullanması, şirketin web’deki ve dünyadaki bilgi selini organize etme misyonunu yansıtır.


18.
 ROLEX

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Rolex logosu firmanın kurucusu Hans Wilsdorf’un yaratıcılığı sayesinde ortaya çıkmış. İsmin üzerindeki taç saat ustalığının işareti olarak logoda kendine yer bulurken, beş parmak şeklindeki çıkıntılarda saat ustasının hünerli parmaklarını sembolize ediyor.


19.
 FENDI

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Dünyaca ünlü moda markası Fendi’nin ismi İzmirli bir Levanten aileden geliyor. Ataları İzmir’de Efendizade ailesine mensup olan bu markanın kurucusu, Efendi kelimesinin başındaki E harfini atarak ürünlerine Fendi adını vermiş.


20. VAKKO

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Kültürümüzde kalite diyince akla gelen ilk giyim ve aksesuar markalarından biri olan Vakko’nun bir o kadar zarif logosu, Vitali ve Alber kardeşlerin isimlerinin baş harflerini ve Hakko soyadının “kko” kısmının birleşimiyle oluştu.


21.
 ROLLS ROYCE

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Henry Royce 1884’te elektronik ve makine üreten bir fabrika kurdu. 1904’te ilk otomobilini yaptı. Aynı yıl Londra’da otomobil satan Charles Rolls’la tanıştı. İkili iş birliği yapmak üzere anlaştı. Royce’un yaptığı otomobilleri Rolls satmaya başladı. Otomobillerin adı “Rolls Royce” oldu. Lüks marka Rolls Royce’un kaputundaki zarif şekil 1911 yılında finalize edildi. Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı “Spirit of Ecstasy”(Coşkunun Ruhu) olsa da logoya, halk dilinde “Emily” adı verildi.


22
. OPEL

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

21 Ocak 1863’te girişimci Adam Opel tarafından kuruldu. Opel, önceleri sadece dikiş makineleri ve bisiklet üretiyordu. 1899 yılında otomobil üretmeye başladı. Amblemdeki tekerlek güveni, şimşek ise hızı simgeliyor.


23
. ADIDAS

Efsane logoların bilinmeyen hikayeleri

Adidas’ın üç şeriti bir dağı sembolize edecek şekilde bir araya getirilmiş. Bu da sporcuların, başarı tepesine giden yolda çıkacakları basamakları ve zorlukları ifade ederken Adidas’ın her adımlarında onların yanında olacağının habercisi görevi görüyor.

1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
Otomotiv üretimi geriledi, ihracat artışta
Haberler
Otomotiv üretimi geriledi, ihracat artışta
İrem Alimoğlu
12 Mayıs 2025
Sanatın gücü: Bireyler ve kurumlar üzerindeki etkisi
Haberler
Sanatın gücü: Bireyler ve kurumlar üzerindeki etkisi
Marketing Türkiye
5 Nisan 2025
CFO'lar yapay zekaya CEO'lardan daha çok güveniyor...
Haberler
CFO’lar yapay zekaya CEO’lardan daha çok güveniyor…
Sena Tufan
12 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.