5 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Efor Holding Ofçay'ı satın aldı
Haberler

Efor Holding Ofçay’ı satın aldı

Sena Tufan
21 saniye önce
3 dk okuma

Efor Holding’in grup şirketlerinden biri olan Efor Çay, sektörün köklü markalarından Ofçay’ı bünyesine kattı. Bu birleşme sayesinde Efor Çay, toplamda günlük 2 bin tonu aşan yaş çay işleme kapasitesine ulaşmış olacak. 

Ofçay ve Efor Çay birleşmesine dair bugün gerçekleşen basın toplantısında; şirketin üretim hacmi bakımından Türkiye’nin en büyük üçüncü çay üreticisi konumuna yükselmesi beklendiği açıklandı. Efor Holding çatısı altında faaliyet gösterecek olan Ofçay hem yurt içinde hem de uluslararası pazarlarda rekabetçiliğini artırmayı hedefliyor. Satın almayla birlikte, üretim kapasitesinin yüzde 100 oranında artırılması, üretim alanını ise yüzde 85 büyümesi bekleniyor. 

“Türk çayının dünyada hak ettiği yeri alması için çalışıyoruz”

Efor Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Akkuş şu değerlendirmelerde bulundu:

“Burada sadece bir satın alma işleminden değil, çok daha büyük bir vizyondan söz ediyoruz. Yerli üretimi küresel vizyonla buluşturan bu stratejik birleşme, Efor Holding’in entegre büyüme modelinde önemli bir kilometre taşı. Anadolu’da attığımız ilk adımın üzerinden geçen yarım asrı aşkın sürede, sabırla ve stratejik akılla ilerledik. Bugün tarımdan enerjiye, gıdadan gayrimenkule uzanan güçlü bir sanayi ekosistemi inşa ediyoruz. Çay bizim için yalnızca içecek olmanın ötesinde bir kültürün taşıyıcısı, sofraların ve dostlukların ortak dili. Bu nedenle Efor Çay’ın büyümesini sadece ekonomik bir başarı olarak görmüyoruz. Aynı zamanda kültürel bir mirasa sahip çıkmanın da sorumluluğunu taşıyoruz. Ofçay ile gerçekleştirdiğimiz birleşme, iki köklü vizyonun sinerjisini birleştiren stratejik bir değer bütünleşmesi olarak yorumluyoruz. Türkiye’nin her köşesinde geleneksel kanallarda yerimizi alırken, global pazarlarda da sesimizi daha güçlü duyurmayı hedefliyoruz. Çünkü biz, Türk çayının dünyada hak ettiği yeri alması için çalışıyoruz.”

“Sadece pazar liderliğine değil, geleceğe Talibiz”

Ofçay’ın holding bünyesine katılmasıyla çay sektöründe yepyeni bir dönemin başladığını ifade eden Efor Holding CEO’su Ahmet Demir, “Bu birleşme, pazarda karşılıklı rekabetin ötesine geçen, dikey sinerji modeliyle şekillenen yeni bir büyüme formu sunuyor. Bu süreç, esnek yapıyı ölçekleyen, üretimden lojistiğe, dağıtımdan pazarlamaya kadar entegre bir değer zinciri yaratan bir dönüşüm. Türkiye çay sektöründe sadece pazar liderliğine değil, geleceğe talibiz” dedi. 

Üretim kapasitesi yüzde 100 Artacak 

Efor Holding Gıda ve İçecek Grup Başkanı Ediz Kaboğlu, “Efor Çay ve Ofçay’ın birleşmesi, iki farklı üretim kültürünün, uzmanlığın ve vizyonun entegre edildiği güçlü bir sinerji modeli yaratıyor. Bu birleşme sayesinde toplamda günlük 2 bin tonu aşan yaş çay işleme kapasitesine ulaşıyor, çay sektöründe toplam kapasite ve pazar payı açısından üçüncü sıraya yükseliyoruz. Ofçay’ın uzmanlığı, üretim teknolojileri ve fonksiyonel ürün gamı, Efor Çay’ın sürdürülebilir büyüme hedefleriyle örtüşerek ürün portföyümüzü hem genişletti hem de derinleştirdi” değerlendirmesini yaptı.

Kaboğlu sözlerine şöyle devam etti:

“2024 yılında tamamladığımız halka arz süreciyle 1,3 milyar TL’lik yatırımcı güveni sağladık. Bugün itibarıyla sektörde 13’ü aşkın üretim ve enerji tesisimizle faaliyet gösteriyoruz. Trabzon, Rize ve Artvin’deki yaş çay tesislerimizde toplam 139 bin tonluk yaş çay işleme kapasitesine sahibiz. Bu güçlü üretim altyapımız, Malatya Arapgir’deki 9,95 MW’lık güneş enerji santralimizle sürdürülebilirlik vizyonumuzla entegre biçimde ilerliyor. Türkiye, kişi başı yıllık 4 kilogram çay tüketimiyle dünya liderliğini elinde bulunduruyor. Böylesine güçlü bir iç talep, bizi hacimsel büyümenin ötesinde yüksek katma değerli çay segmentine yönlendirdi. 2024 yılı itibarıyla Efor Çay 18 bin 427 ton, Ofçay ise 12 bin 427 ton satış gerçekleştirdi. Tonaj bazında görülen düşüş, aslında stratejik bir portföy optimizasyonunun ve katma değerli ürünlere geçişin doğal bir sonucudur. Bu dönüşüm, marka değerimizi ve ciro performansımızı yukarı taşıyacak. Ofçay birleşmesiyle dağıtım kanalımız 10 kat genişledi. Bugün 7 bölgede, 51 ilde tüketiciyle buluşan güçlü dağıtım altyapımız sayesinde, yalnızca üretimde değil, erişimde de sürdürülebilir bir başarı yakalıyoruz.”

“Finansal mühendislik ile güçlü büyüme mimarisini tamamlıyoruz”

Efor Holding Mali İşler ve Finans Grup Başkanı Selin Uras ise, birleşmenin yalnızca operasyonel değil, aynı zamanda stratejik finansal kazanımları da beraberinde getirdiğini söyledi ve şöyle devam etti:

“Ülkemizin iki değerli markasının birleşmesi; milli sermayeyi güçlendiren, sürdürülebilirlik eksenli yatırımları destekleyen ve entegre finans mimarimizi tamamlayan stratejik bir büyüme hamlesidir. Bu birleşmeyle yalnızca bilanço büyüklüğümüzü değil, aynı zamanda kurumsal yönetişim kültürümüzü ve ESG uyumlu finansal sürdürülebilirlik vizyonumuzu da güçlendirmiş bulunuyoruz.”

Uras ayrıca Efor Holding’in 2024 performans verilerini de paylaşarak, “Grup olarak net satışlarda 300 milyon USD’yi, toplam varlıklarda ise 500 milyon USD’yi aşmış bulunmaktayız. Efor Çay’ın piyasa değeri bugün itibarıyla 1,3 milyar USD’ye ulaşmıştır. Ofçay’la birlikte kısa vadede verimlilik artışı, orta vadede ise yüksek katma değerli üretim hedefimize daha hızlı ulaşacağız. Bu birleşme, finansal mühendislik kabiliyetimizin sahaya yansımasıdır” ifadelerini kullandı.

Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!

efor holding featured
1 YouTube'da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report'ta!
YouTube’da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report’ta!
2 Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
3 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
4 Dijital çağın sürpriz yumurtası "Blind Box"
Dijital çağın sürpriz yumurtası “Blind Box”
5 Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güncel Haberler
Efor Holding Ofçay'ı satın aldı
Efor Holding Ofçay’ı satın aldı
Ağustos ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Ağustos ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Google, Apple ile dalga geçti: "Belki de telefonu değiştirmenin zamanı gelmiştir"
Google, Apple ile dalga geçti: “Belki de telefonu değiştirmenin zamanı gelmiştir”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
Haberler
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Sena Tufan
13 Haziran 2025
LEGO Türkiye İstanbul'u oyun moduna aldı!
Haberler
LEGO Türkiye İstanbul’u oyun moduna aldı!
Sena Tufan
12 Haziran 2025
Superman sayesinde "köpek sahiplenme" aramaları yüzde 500 arttı
Haberler
Superman sayesinde “köpek sahiplenme” aramaları yüzde 500 arttı
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.