3 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Effie’ler sahiplerini buldu

Marketing Türkiye
14 Mayıs 2014
4 dk okuma

Bu yıl 6. kez düzenlenen Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödülleri, rekor başvuru adedine ulaştı. 291 kampanyanın 30 farklı kategoride yarıştığı organizasyonda, Effie almaya hak kazananlar Grand Tarabya Oteli’nde yapılan ödül töreninde açıklandı. 23 kampanya altın, 19 kampanya gümüş, 17 kampanya ise bronz Effie kazandı.

Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlenen reklam dünyasının ‘Oscar’ı “Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması”nın ödül törenin dün akşam Grand Tarabya Oteli’nde yapıldı.
Bu yıl 291 başvuruyla dünya çapında başarı elde edilen yarışmada; en fazla başvuru yapılan kategoriler Dijital Uygulamalar 22, Lansmanda Başarılı 22 ve Kozmetik ve Kişisel Bakım 20 olarak gerçekleşti.

Eti, Unilever, Ülker ve Vestel’in sponsorluğunda gerçekleştirilen 6. Effie organizasyonun finalinde konuklara seslenen Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, bu yıldan itibaren her yıl düzenlenme kararı alınan yarışmanın gördüğü yoğun ilgiden büyük mutluluk duyduğunu söyledi. “Dünyada farklı türde pek çok yarışma düzenleniyor. Bunlar arasında Effie’nin çok özel bir yeri var. Effie reklam yatırımlarının geri dönüşü, -marketing challenge- üzerine kurulu bir yarışma. Reklamverenler olarak işimizin odağının tam da bu olduğunu söyleyebilirim. Yaratıcılık marka farklılaştırmasının başlıca unsurudur, ancak asıl peşine düşülmesi gereken etkisi kanıtlanmış bir yaratıcılık olmalıdır” diyen Pura, Effie’nin reklam dünyasındaki yarışmaların altın standardı olarak nitelendirildiğini vurguladı.

Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner ise jürinin başvurular arasından seçim yapmakta çok zorlandığını dile getirerek, “Effie’ye olan yoğun ilgi ve seçim sürecindeki zorlanma, Türk reklamcıların kaydettiği ivmenin önemli bir göstergesi” dedi.

Effie Türkiye Jürisi ön elemede 2 gün, finalde 2,5 gün, olmak üzere 4,5 gün süreyle titiz ve yoğun bir çalışma yaptı. Her jüri üyesi 2.062 sayfalık dokümanı iki kez, yaklaşık 30 saatte dikkatle okudu ve toplam 7 saat uzunluğundaki yaratıcı işleri izledi.

İşte 2014 Effie’nin şampiyonları:

1. Temel Gıda Maddeleri

Bronz Alametifarika-Pınar -Pınar Süt Pınar Süt -Universal Mc Cann

Gümüş Happy People Project – Sütaş – Sütaş Ramazan Kampanyası Sütaş – People Communications

Altın Alametifarika -Pınar – Aç Bitir Pınar Aç Bitir Tam Gelir Pınar – Et Viseum

2. Tatlı-Tuzlu Atıştırmalıklar

Bronz Rafineri – Eti – Canga Dağınık Sevenlere Eti Canga – Eti Gıda

Gümüş Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi- Eti Gıda- Isırık- MG Initiative

Altın Alice BBDO – Lay’s -Lay’s Kaşık Fritolay

Altın- Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi- Eti- Şekl-i Şahane Lansman- MG Initiative

3. Buzdolabı Atıştırmalıkları ve Dondurmalar

Bronz Y&R Reklamevi – Danette – Lezzet İçin Yapılan Hileler – Danone Türkiye

Gümüş Y&R Reklamevi – Danino – Otonomi – Danone Türkiye

Altın Mindshare- Magnum – Magnum Pink & Black Unilever Colors- Lowe İstanbul, Excel İletişim

4. İçecek

Bronz – Plasenta – Doğadan Bay Hastalık

Bronz – Brand The Bliss – Yeni Rakı- ALA İşte O Zaman ALA Olur – Mey İçki/Yeni Rakı

Gümüş – Alice BBDO – Tropicana – Tropicana Lansman – PepsiCo OMD, Brick, LOTS, MCS

Altın – BLAB – Yeni Rakı Bi’ Büyük Hareket – Mey İçki/Diageo

5. Kart Ödeme Sistemleri

Bronz- Happy People Project- Kazandıran Bank Kart Kampanyası- Ziraat Bankası

Gümüş- Medina Turgul DDB- Türkiye İş Bankası- Maximum Kart Şimdi Müzekart-Carat

6. Banka-Sigorta ve Finansal Hizmetler

Bronz- Manajans JWT – TEB- TEB’den gerçek bir iletişim hikayesi- OMD-Ticktockboom

Gümüş – Publicis Yorum – ING BANK- ING Eski Köye Yeni Adet Kampanyası- Mediateam/OMD

Gümüş – TBWA\Istanbul – Akbank – Akbanklı hep Farklı – Akbank Mediacom

Altın TBWA\Istanbul – Akbank – Esnaf Kardeşliği – Akbank Mediacom, No Comment

7. Dayanıklı Eşyalar

Bronz – Rafineri – Profilo – Profilo Dayanıklı Ev Aletleri

Bronz Alafortanfoni – Vestel – 14 Şubat’ta Ne Alınmaz? – Vestel Mediacom

Gümüş TBWA\Istanbul – Beko- Yenilik Yaratmak İçin ürünleri Yeniden Tanımlamak

Altın Alice BBDO – Karaca – Karaca İmaj Kampanyası – Karaca A.Ş Proximity İstanbul

8. Temizlik Ürünleri

Bronz Lowe İstanbul – Domestos – Domestos Rezervuar Blok Lansmanı – Unilever Mindshare, Ünite, Brand IT

Gümüş TBWA\Istanbul – Selpak- Kağıt Havlu Kullanımında Davranış Değişikliği- Unilever

Gümüş – Grey İstanbul – Fairy – Fairy Bulaşık Makinesi Kapsülü – Procter&Gamble

Altın Grey İstanbul – Fairy- Fairy Elde Yıkama Bulaşık Deterjanı- Starcom/Mediacom/Lamba Dijital/Sesli Harfler/Arc

9. Kozmetik – Kişisel Bakım

Bronz – Rabarba – Clear- Clear Hayatın Her Sahnesinde Sıfır Kepek- Mindshare/Excel İletişim/Medyabank/Brand IT

Gümüş- Ogilvy&Mather İstanbul- Kimberly Clark- Kızım için Huggies oğlum için Huggies- Mindshare/Ogilvy PR/WON/Essance PR

Gümüş – Ogilvy & Mather İstanbul – Dove – Men+Care Dove Men Bakımın Erkekçesi – Unilever

Altın McCann Erickson İstanbul – Duru – Her Duşta Canlılığı Hisset Evyap – Starcom MediaVest, Zadaca

10. Emlak-Yapı-Dekorasyon

Gümüş TBWA\Istanbul – Artema- Engin, standartlarını zorlayan Artema’ya karşı- Idea Bakery

11. Otomotiv

Bronz Alametifarika – Toyota Auris Bekle Hayat Geliyoruz Biz – Toyota Türkiye – MG Initiative, Kompüter

Gümüş Medina Turgul DDB – Volkswagen – Volkswagen Lovemark Kampanyası – Doğuş Otomotiv

Altın Leo Burnett İstanbul – FIAT 500L Lansman – Tofaş Türk

12. Otomotiv Ürünleri

Bronz TBWA\Istanbul – Aygaz- Kış ve Yaz Performans Kampanyaları

13. Medya – Yayın

Bronz – Concept – Fanatik Gazetesi – Fanatik E-Gazete Kampanyası – Doğan Gazetecilik Mindshare, United People

Gümüş TBWA\Istanbul – Hürriyet – Hürriyet Benim – Hürriyet Gazetecilik

14. Bilgi Teknolojileri

Bronz Manajans JWT – Gnçtrkcll Geri Gelsin – Turkcell – Mindshare, Wanda Digital

Gümüş – Medina Turgul DDB – Vodafone- Eve Değil Sana Bağlı İnternet- OMD/C-Section/Plasenta/Red Unit

Gümüş BLAB – Intel – Fantastik Değişim

Altın- Medina Turgul DDB- Vodafone- Süper İnternet, Bi Saniyede Değişir Dünya- OMD/C-Section/Plasenta/PR

15. Ulaşım-Turizm-Eğlence-Spor

Bronz InnoceanWorldwide Turkey- THY- Miles&Smiles Lansman Kampanyası- People Communications/Vivaki

Gümüş BLAB – Tatil.com – Erken Rezervasyon – Met Global

17. Perakende

Bronz TBWA\Istanbul – IKEA- Sınırsız Hayal Gücüne Uyum Sağlayan Çocuk Mobilyaları

Gümüş Medina Turgul DDB – Domino’s Pizza – Acıkınca Kafan Dominos’a Gider – Karbonat

Altın TBWA\Istanbul – Teknosa- Hayat Çok Güzel

18. Sivil Toplum Kuruluşları

Altın Grey İstanbul – Darüşşafaka – 150. Yıl Kampanyası – Darüşşafaka Cemiyeti

22. Sınır Ötesi Başarı

Altın TBWA\Istanbul – Beko- Reklam Yatırımını Sürdürerek Avrupa Ligi’nde Sınıf Atlama

24. Bütçesi Küçük Etkisi Büyük

Altın Leo Burnett İstanbul – Bilyoner.com – Bahisci Profilleri – Bilyoner İnteraktif Ping Dijital, Periscope Dijital

26. Lansmanda Başarılı

Altın Leo Burnett İstanbul – FIAT 500L Lansman – Tofaş Türk- Pure New Media/People Communications

27. Marka Aktivasyonu

Altın McCann Erickson İstanbul – Coca-Cola – Rock’n Coke- Carat Medya/C-Section/Showhow

28. Medyada İnovasyon

Altın-Mobilike- Procter&Gamble-Duracell Şarj Hedefleme-Mediacom

29. Dijital Uygulamalar

Altın C-Section – Coca Cola- Rock’nCoke Ben Niye Yokum- Carat/Showhow/Plasenta/Jingle Jackson/McCann İstanbul

Altın Wanda Digital – gnçtrkcll 14 Kubat – Turkcell Mindshare

30. Sürdürülebilir Başarı

Altın Lowe İstanbul – OMO Kirlenmek Güzeldir – Unilever Mindshare, Ünite, 41?29!

Altın Alice BBDO – Lay’s- Lay’s Sürdürülebilir Başarı İletişimi- OMD/Platform Tanıtım

Altın Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi – Denizbank – Issız Ada – MG-Initiative

1 Türkiye'nin en değerli markaları açıklandı!
Türkiye’nin en değerli markaları açıklandı!
2 Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
3 Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
4 Trendyol ve Castle Investments, Ankara'da kurulacak veri merkezi için güçlerini birleştirdi
Trendyol ve Castle Investments, Ankara’da kurulacak veri merkezi için güçlerini birleştirdi
5 Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek...
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek…
Güncel Haberler
Hasçelikler evreninde bir "Dimes"
Hasçelikler evreninde bir “Dimes”
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
Boykotun Tesla'ya faturası ağır oldu
Haberler
Boykotun Tesla’ya faturası ağır oldu
Nafizcan Önder
3 Nisan 2025
2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
Haberler
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Haberler
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.