6 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Orhan Turan: "Online ticarete rağmen fiziksel perakende önemini koruyacak"
Haberler

Orhan Turan: “Online ticarete rağmen fiziksel perakende önemini koruyacak”

Berçem Sultan Kaya
5 Nisan 2022
1 dk okuma

ECHO Summit’in açılış konuşmasına eşlik eden TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, fiziksel perakende sektörünün geleceğine dair öngörülerini paylaştı. Turan, dolaysız marka ekonomisinin yanı sıra fiziksel perakendenin de önemini hala koruduğunu anlattı…

ECHO Summit, TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan’ın başkanlık döneminde katıldığı ilk etkinlik oldu… Konuşmasında dolaysız marka ekonomisi ve e-ticaretin yarattığı fırsatlardan bahseden Turan, “Dolaysız marka ekonomisi, büsbütün dijital ortama taşınmış ve fiziksel tüm unsurlarını geride bırakmış bir perakende sektörü manzarasını ortaya koymuyor,” diyerek durumu şu şekilde aktardı: “Zira pandemi döneminde sağlık ve hijyen endişeleri nedeniyle online ticaretin rolü artmış olsa da, mayıs ayında sonuçlarını yayınladığımız ‘Çok Kanallı Perakende ve COVID-19 Araştırması’ başlıklı raporumuz, fiziksel perakendenin önemini hala koruduğunu ve pandemiden sonra da artan şekilde tüketicilerin buna rağbet edeceğini ortaya koyuyor.”

Ancak e-ticaretin yarattığı fırsatlar da göz ardı edilemez. Bu konuya da özellikle değinen Turan, “E-ticaret kanalı geçici bir trend olmaktan çıkarak şirketler için önemli bir kaynak olmaya geçiş yapmış durumda. Artık tüketiciler birebir bağlantı kurmak istiyor. Markalar da bu bağlantı sayesinde direkt veriler elde edebiliyor,” dedi. Türkiye’nin bu noktadaki konumunu ise şu sözlerle aktardı:

“Perakende üzerinde ciddi bir etkiye sahip olan e-ticaret, şirketlerin dünyaya açılmasını ve daha fazla tüketiciyle bir araya gelmesini sağlıyor. Ayrıca e-ticaret, perakende sektörüyle doğrudan ilişkili olsa da lojistik gibi sektörleri de etkiliyor, gelişmelerine önayak oluyor. 

Türkiye’nin jeopolitik konumunun da sağladığı avantajla pek çok ülkeyle teknoloji alanında e-ticaret bağlantısı var. Covid-19 döneminde bozulan tedarik zinciri sektörü olumsuz etkilemiş de olsa dünya genelindeki kaotik durum, Türkiye’nin ön plana çıkmasında etkili oldu. TÜİK verilerine göre perakendede 2020 yılı sonunda 15.9 oranında artış görüldü.”

featured
1 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
2 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
3 Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
4 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
5 Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Haberler
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Sena Tufan
10 Eylül 2025
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
CMO'lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Haberler
CMO’lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Sena Tufan
6 Eylül 2025
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Haberler
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.