2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bülent Dölek: “Ürünlerin rafta nasıl göründüğü önemli değil”
Haberler

Bülent Dölek: “Ürünlerin rafta nasıl göründüğü önemli değil”

Berçem Sultan Kaya
5 Nisan 2022
2 dk okuma

31 Mart tarihinde hibrit olarak gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit’in “Omnichannel ve Pürüzsüz eTicaret” oturumunda Yemeksepeti Banabi Genel Müdürü Bülent Dölek; değişen müşteri taleplerine nasıl etkili bir şekilde yanıt verebileceğini ve elbette “h-ticaretin hala çizilen yol haritasını” katılımcılarla paylaştı.

ECHO Summit’in “Omnichannel ve Pürüzsüz eTicaret” oturumunda e-ticaretin değişen dinamikleri ve günün anahtar kelimelerinden biri olan “convenient” kavramı masaya yatırıldı.

Oturumda Yemeksepeti Banabi Genel Müdürü Bülent Dölek; değişen müşteri taleplerine nasıl etkili bir şekilde yanıt verebileceğini ve elbette h-ticaretin (hızlı ticaret) hala çizilen yol haritasını katılımcılarla paylaştı. Bülent Dölek konuyla alakalı, “Fransızlar bir ürünün ‘convenience’ı artarsa fiyatı da artar diyor. Ancak bu teori Türkiye’de çöküyor. Çünkü Türkiye’de ucuzluk marketleri ‘Evinizin 200 metre ötesinde en ucuz market var’ diyor. Yani hem ulaşımı kolay hem ucuz,” diyerek sözlerine başladı ve devam etti:

“McKinsey’de kullandığımız perakende beşgeni denilen bir yapı vardı. Buna göre, bir perakendecinin sunduğu beş değer önermesi vardır: Fiyat, çeşit, convineince, deneyim ve ek servisler. Hiçbir perakendeci beşinde de kazanamaz. Kazanan bir perakendeci olmak için en az ikisinde öne çıkmalısınız. İndirim marketleri deneyim, çeşit ve ek hizmet veremiyor. Ancak fiyat ve convenience tarafında çok iyi. Yani beşte iki yaparak kazanıyor. Bunun tam tersini yapanlar da var. Örneğin, Carrefour Gourmet. Ucuz değil, convenient değil, ama deneyim ve çeşit sunuyor.”

H-ticaretin buradaki boşluktan yararlanarak ortaya çıktığını ve büyüdüğünü belirten Bülent Dölek, “Şu an h-ticaret firmaları hem convenient, hem çeşit fazla hem de bir deneyim sunuyor,” diyerek Yemeksepeti Banabi’nin yarattığı farklı anlattı: “Biz Yemeksepeti Banabi olarak oyunu nasıl değiştiriyoruz? Bizim operasyonumuz 250-300 metrekarelik depolarda gerçekleşiyor. Bugün bir perakendecinin bu boyutta alanlarda operasyon yönetmesi mümkün değil. Ancak biz market değiliz ve içeride müşteri yok; depo da değil çünkü ürünler kolilerde de durmuyor.  Burada farklı olan durumlar var. Örneğin, bizde facing diye bir kavram yok. Yani ürünlerin raflarda nasıl göründüğü önemli değil, ne kadar pratik şekilde yerleştirildiği önemli. Siparişinizi aldığımız anda ürünlerin raflardan alınıp paketlenmesi toplam 65 saniye sürüyor.”

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
4 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
5 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Güncel Haberler
happn, "Perfect Date" ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
happn, “Perfect Date” ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
32. İstanbul Caz Festivali başladı
32. İstanbul Caz Festivali başladı
Hafsanur Sancaktutan, Elidor'un satışa sunulduğu 31 ülkenin marka yüzü oldu
Hafsanur Sancaktutan, Elidor’un satışa sunulduğu 31 ülkenin marka yüzü oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Haberler
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Nafizcan Önder
25 Mayıs 2025
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Haberler
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Yapay zekada ileri adım için "istikrar" şart!
Haberler
Yapay zekada ileri adım için “istikrar” şart!
Sena Tufan
3 Mayıs 2025
Reklam Standartları Kurumu'ndan Twix'in reklamına yasak!
Haberler
Reklam Standartları Kurumu’ndan Twix’in reklamına yasak!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.