Barış Yenidünya: “Veri tek başına yeterli mi?”
31 Mart tarihinde gerçekleştirilen ECHO Summit’in “Running MAC” oturumunda, Deloitte Yapay Zeka & Veri Lideri Barış Yenidünya, Google Cloud teknolojinin sunduğu analitik çözümleri aktardı.
Marketing Türkiye’nin YouTube hesabından da yayınlanan ECHO Summit’te toplamda 12 oturumda 22 sektör profesyonelinin sunumuyla e-ticaretin yeni dinamikleri keşfedildi. Zirvenin “Running MAC” oturumunda, dolaysız marka olma yolunda son tüketiciyle nasıl daha etkili bir iletişim, etkileşim ve bağ kurulabileceğine değinildi. Deloitte Yapay Zeka & Veri Lideri Barış Yenidünya, Google Cloud teknolojinin sunduğu analitik çözümleri aktardı.
Barış Yenidünya, “Müşteri doğrudan sizin müşteriniz olduğu zaman, doğrudan onun verilerine ulaşabiliyorsunuz. Neleri satın alıyor? Neleri sepetine ekliyor? Neleri çıkarıyor? Tüm bunlar ve fazlası hakkında çok önemli veriler sağlıyor DTC” dedi.
Verinin kullanımına da değinen Yenidünya burada önemli olan noktaları izleyicilere aktardı: “Çok fazla verimiz var ve bunlarla bir değer üretmemiz lazım. Verilerin, bilgiye dönüşmedikleri sürece hiçbir anlamı yok. DTC git gide önem kazanıyor. Hem şirketler arasında hem de müşteriler açısından büyük faydaları var ama beklentiler yüksek. İnsanlar bir çıktı bekliyor. Burada işte veriyi kullanırsak bir sonuç elde etme şansımız var. Yine de bu süreç zor ve uzun bir süreç. Google Cloud çözümleri bu noktada süreci oldukça hızlandıracak çözümler sunuyor.”