1 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“E-ticarette ABD ve Çin kutbuna karşı ‘şampiyon’ dayanışması!”  
Haberler

“E-ticarette ABD ve Çin kutbuna karşı ‘şampiyon’ dayanışması!”  

Günseli ÖZEN
3 saat önce
4 dk okuma

Hepsiburada’nın Kaspi satın alması sonrasında süre giden dünya e-ticaret düzenini derinlikli olarak düşünmeye davet eden ve bir o kadar da meydan okuyan bir gelecek vizyonu var.  “E-ticarette dünya ikiden büyüktür” diyen Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı Cem Tanır geleceğin e-ticaret anlayışını, “ABD ve Çin kutbuna karşı ‘şampiyon’ dayanışması” olarak tanımlıyor.

Kaspi’nin Türkiye’ye bakışına ve iddiasına ilişkin stratejisinin ayrıntılarını paylaşan Tanır, yeni küresel düzende e-ticaretin ülke ekonomisindeki öneminin altını çiziyor ve e-ticaretin önümüzdeki 15 yıl içinde tüm dünyada en önemli rekabet ve değer yaratma alanı olacağının altını çiziyor.   

Basın toplantısı Hepsiburada’nın üç yıldır desteklediği Avrupa Erkek Basketbol Şampiyonasında Letonya-Türkiye maçı nedeniyle gittiğimiz Riga’da yapıldı. Kaspi’nin deneyime dayalı iş modeli, Kazakistan’daki uygulamaları ve Türkiye odağından yurtdışı yatırımlarına ilişkin ayrıntıları Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı Cem Tanır ve Kaspi Yatırımcı İlişkileri Yönetici Direktörü David Ferguson’dan dinledik.

“E-ticarette ABD ve Çin kutbuna karşı ‘şampiyon’ dayanışması!”  

Stratejik bölgesel yaklaşım

Türkiye’yi 2000 yılında e-ticaret ile tanıştıran Hepsiburada’nın yüzde 65,4 oranındaki hissesi, 2025 yılının ilk aylarında dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Kazakistan merkezli Kaspi tarafından satın alınmıştı. 1,1 milyar doların üzerinde gerçekleşen satın alma bedeli, Türk iş dünyasında son yıllardaki en büyük işlem olmuştu.

Hepsiburada’nın önceliği KOBİ ve perakendecileri global rekabete karşı güçlendirerek işlerini büyütmek. Hepsiburada’nın ticari tecrübesi, Kaspi’nin veri, dijital ürün ve fintek uzmanlığının birleşimi özgün bir iş modeli oluşturuyor. Bir sonraki adım bir bankanın sürece dahil edilmesi. Türkiye’de banka satın alımının tamamlanmasıyla birlikte Kaspi’nin sadece 2025’te Türkiye’ye yapacağı yatırım 1,5 milyar dolara ulaşacak. Bu rakam son yıllarda yurtdışından Türkiye’ye yapılan en büyük yatırım olacak. Hepsiburada satın alması Türkiye için çok önemli çünkü iş modelindeki bütüncül bakış açısı Türkiye’nin bölgesel dijital güç merkezi olmasının önünü de açıyor.

Hepsiburada’nın üstlendiği sorumluluk: Dünya ikiden büyüktür!

Cem Tanır, günümüzde küresel düzeyde e-ticaretin üç kutuplu hale geldiğini ifade ediyor ve “Günümüzde e-ticaret platformlarının küresel rekabetinde 3 eksen ve 3 yapay zekâ ekosistemi öne çıkıyor. ABD, Çin ve ‘bölgesel şampiyonlar’ arasındaki rekabet sadece şirketlerin değil, ülkelerin gelecekteki ekonomik güçlerini de belirleyecek.” diyor. Küresel rekabette varlıklarının önemli olduğu e-ticaretin bölgesel şampiyonları ise şöyle sıralıyor, “Orta Asya’da Kaspi, Güney Amerika’da Mercado Libre, Kore’de Coupang, Polonya’da Allegro, Kuzey Afrika’da Jumia gibi platformlar bölgesel şampiyonlar arasında lider olarak tanımlanıyor. Türkiye’nin yerel-bölgesel şampiyonu ise 25 yıldır Hepsiburada.

Ülkelerin, bölgelerin dijital geleceğini sadece Silikon Vadisi ya da Shenzhen belirlememeli. Bizim gibi ülkeler ABD ya da Çin’in global vizyonlarından bağımsız kendi dijital geleceklerini şekillendirebilmeli.

Kaspi’nin dünyada büyük ilgi gören, yenilikçi ve benzersiz bir iş modeli var. Dijitalin dönüştürücü gücünü iş sonuçlarına netlikle yansıtan model dünyadaki sayılı uygulamalardan biri. Bu yüzden Kaspi’nin Hepsiburada satın alması görünenin ötesinde de önemli.”

“5-10 yıllık dönemde, tüm odağımız Türkiye’de olacak”

Riga’ya Türk Milli Takımı’nı desteklemek için gelen Kaspi Yatırımcı İlişkileri Yönetici Direktörü David Ferguson Türkiye’nin Kaspi için önemine vurgu yaparak, “Türkiye 85 milyon nüfusu, güçlü girişimcilik ruhu, köklü ticari mirasıyla olağanüstü bir pazar. Kaspi’nin Kazakistan’da kendini kanıtlamış, dünyaya örnek olmuş bir iş modeli var. Ama amacımız bu yaklaşımı ‘kopyala-yapıştır’ şeklinde Türkiye’ye taşımak değil; başarısı kanıtlanmış pazar yeri, fintek ve ödeme inovasyonlarımızı Türkiye’nin kendine özgü koşullarına uyarlamak. Türkiye’de ilk önceliğimiz ise hem müşterilerin hem de satıcıların mevcut hizmetlerden gerçekten mutlu olmasını sağlamak.

Onlara en iyi deneyimi yaşatmak. Bu yüzden 2025, bizim için ‘önce nitelik, sonra nicelik’ yılı yani çok sayıda çözümü bir anda pazara sunmayacağız. Var olan çözümlerimizi ilk etapta çok daha iyi seviyeye taşıyacağız. Türkiye gerçekten çok büyük ve çok potansiyelli bir pazar. O yüzden gelecek 5-10 yıllık dönemde, tüm odağımız Türkiye’de olacak. Kaspi olarak buraya kısa vadeli kazançlar için değil, tüm paydaşlar için uzun vadeli değer yaratmak için geldik” diyor.

“Temu modelinin görünmeyen maliyeti ülke ekonomisine zarar veriyor”

Temu ve benzeri yurtdışında yerleşik pazaryerleriyle ilgili sorulan soru üzerine bunun tek bir şirket ya da bir marka olarak değil bir iş modeli olarak ele alınması gerektiğinin altını çizen Cem Tanır, “Yalnızca agresif fiyatlandırmaya dayanan ve temel sıhhi, yasal ya da etik standartları es geçen iş modelleri kısa vadede cazip görünebilir ama uzun vadede hem tüketicilere ve satıcılara hem de ülke ekonomisine zarar verir. Bu sadece Türkiye’ye özgü bir sorun değil, bu küresel bir mesele. Dünyanın dört bir yanında hükümetler, kontrolsüz yabancı e-ticaret modellerine karşı çözümler arıyor. Her zaman altını çiziyoruz; rekabet ve iş modelleri adil, yasal ve tüm paydaşlar için değer odaklı olmalı” diyor.

Kaspi ile Kazakistan’da ödemelerin yüzde 85’i dijitale taşınmış

  • Kaspi kendi misyonunu, “insanların hayatını yenilikçi ürün ve hizmetler geliştirerek iyileştirmek” olarak tanımlıyor.
  • 2007’de yerel bir banka olarak başlayan Kaspi, bugün Kazakistan’ın en çok kullanılan dijital platformu.
  • Bugün Kazakistan’da nüfusun yaklaşık yüzde 75’ine hizmet veren Kaspi, aynı zamanda Hepsiburada gibi Nasdaq’ta işlem görüyor. Kaspi’nin piyasa değeri yaklaşık 17,6 milyar dolar seviyesinde.
  • Geçtiğimiz yılı yaklaşık 5 milyar dolar gelir ve 2 milyar dolar net kâr ile tamamlayan Kaspi, küresel ölçekte örnek gösterilen iş modeliyle birlikte kendi alanında dünyada en yüksek karlılığa sahip şirketlerden biri.
  • Kaspi tarafından geliştirilen ‘süper uygulama’ (Super App) yüzde 70’lik uygulama kullanım oranıyla, dünyadaki en yüksek etkileşimlerden birine sahip. Kazakistan’da kullanıcılar, Kaspi üzerinden aylık ortalama 73 işlem gerçekleştiriyor.
  • Kaspi’den önce Kazakistan’da ödemelerin yüzde 85’i nakit ile yapılırken bugün ödemelerin yüzde 85’i dijitale taşınmış durumda.

Potadan Patiye projesiyle her sayı 5 kilogram mamaya dönüşüyor

Hepsiburada Türkiye A Milli Kadın ve Erkek Basketbol Takımlarının resmi sponsoru olarak, son 3 yıldır Potadan Patiye projesiyle kadın ve erkek Milli Takımlarının turnuva boyunca attığı her sayıya karşılık Kurtaran Ev Derneği’ne 5 kilogram mama bağışı gerçekleştiriyor. A Millilerinin turnuva kapsamında üç maçta attığı 280 sayı, 1.400 kilogram mamaya dönüşürken projeye turnuva sonuna kadar devam edilecek.

featured Hepsiburada Kaspi
1 Türkiye'nin aile markaları!
Türkiye’nin aile markaları!
2 Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
3 Lacoste'un timsahı yerini "keçiye" bıraktı!
Lacoste’un timsahı yerini “keçiye” bıraktı!
4 Eğitim dünyasının yeni trendleri
Eğitim dünyasının yeni trendleri
5 Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Güncel Haberler
“E-ticarette ABD ve Çin kutbuna karşı ‘şampiyon’ dayanışması!”  
“E-ticarette ABD ve Çin kutbuna karşı ‘şampiyon’ dayanışması!”  
Labubu severler dikkat, dolandırıcılar peşinizde!
Labubu severler dikkat, dolandırıcılar peşinizde!
Yapay zeka, yaratıcılığın düşmanı mı en güçlü ortağı mı?
Yapay zeka, yaratıcılığın düşmanı mı en güçlü ortağı mı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
Haberler
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
İrem Alimoğlu
7 Temmuz 2025
Apple Watch'un "karbon nötr" iddiası Almanya’da "yeşil aklama" sayıldı
Haberler
Apple Watch’un “karbon nötr” iddiası Almanya’da “yeşil aklama” sayıldı
Nafizcan Önder
4 gün önce
Çiftçiden sofralara uzanan milli dayanışma zinciri: KOOP Market
Haberler
Çiftçiden sofralara uzanan milli dayanışma zinciri: KOOP Market
Advertorial
8 Temmuz 2025
Perakendenin geleceğini şekillendirecek 6 mega trend...
Haberler
Perakendenin geleceğini şekillendirecek 6 mega trend…
Sena Tufan
19 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.