1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

E-ticarette 2014 trendleri neler?

Marketing Türkiye
1 Şubat 2014
2 dk okuma

“Damacana” ve “Kapory” uygulamalarıyla e-ticaret ve mobil girişimcilik alanında Türkiye’de bir ilke imza atan Online İşler A.Ş. Kurucu Ortağı Serdar Tavus, Türkiye’de ve dünyada 2014 e-ticaret trendlerini ve 2014 yılında yüzde 30 civarında büyüme beklenen sektörün gelişimini değerlendirdi.

Türkiye genelinde, online alışverişlerin yüzde 50’ye yakınının İstanbul, Ankara ve İzmir’den gerçekleştiğini belirten Serdar Tavus, “Büyük şehirler e-ticaret ve online alışveriş konusunda daha cesur ve yenilikçi. İstanbul’da yüzde 28,39, Ankara’da yüzde 13,62 ve İzmir’de ise yüzde 7,45 oranlarında alışverişlerin online mecralardan yapıldığını görüyoruz dedi. İnternet kullanan beş kişiden birinin internet üzerinden alışveriş yaptıını dile getiren Tavus şöyle devam etti: “Online satın alma konusunda erkekler hakimiyeti korusa da kadınların sayısında her geçen gün artış görülüyor. Araştırmalarda, alışverişi sonlandırmada erkekler kadınlardan önde olmakla birlikte, kadınların karar verici rolü olduğu gözlemleniyor. Erkeklerin büyük çoğunluğu elektronik ve bilgisayar ürünlerini tercih ederken, kadınlar ise giyim ve aksesuar kategorilerinde alışverişler yapıyor. 2013 yılında yapılan online alışverişlerde, satın alma miktarlarının arttığına da şahit oluyoruz” dedi.

2014, “Kişiselleştirme” yılı olacak

Her geçen gün artan, rekabetçi e-ticaret ve online alışveriş sektöründe 2014 yılında öne çıkmak isteyen markaların farklılaşması gerektiğinin altını çizen Tavus sözlerini şöyle sürdürdü: “2014, kişiselleştirme yılı olacak. Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi de bunun en başında geliyor. Artık, büyük veri kullanımı, sosyal ağlarda oturum açma, kullanıcının profil bilgileri ve benzeri detaylar ele alınarak kullanıcılara özel ve kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sunan markalar tercih edilmeye başlanıyor. İnternet siteleri üzerinde kullanıcıların bıraktıkları her türlü verinin, e-ticaret firmaları için büyük önemi bulunuyor. Buna önem vererek etkin şekilde analiz yapabilen şirketler, 2014’te müşteri memnuniyeti konusunda bir adım daha önde olacaklar.”

En büyük e-ticaret markaları Türkiye’den çıkacak

Türkiye’nin, 36 milyondan fazla internet kullanıcısıyla Avrupa’da 5., dünyada ise 13. sırada yer alarak en kalabalık dijital nüfuslardan biri olduğunun altını çizen Tavus, “Gelecek 10 yılda, dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinin bir kısmının Türkiye’den çıkması bekleniyor. Teknolojik alt yapının gücü, akıllı telefon kullanımının artması, cepten internete bağlantı, dijital dünyaya hızla adapte olmuş ve alışverişe istekli genç nüfusun olması ve dünyanın en hızlı büyüyen ikinci ekonomisine sahip olmamız, bu beklentiyi de doğruluyor” dedi.

Dünya çapında ödeme metotlarını ve farklılıklarını Türkiye ile kıyaslayınca henüz çok gelişim yaşanmadığını belirten Tavus, 2014 yılında ödeme sistemlerinin Türkiye’de büyük gelişim göstereceğini ve hem bankaları hem de e-ticaret sektörünü ciddi anlamda etkileyeceğini söyledi. Serdar Tavus, “Mobilin gelişen ödeme sistemleriyle entegre olarak daha sık kullanılacağı ve bu yöndeki teknolojik gelişmelerin hızlanacağını düşünüyoruz. Son günlerde çok konuşulan, elektronik bir para birimi Bitcoin’in Türkiye’de kullanılmasıyla birlikte para harcamak ve alışveriş yapmak artık çok daha kolay ve güven verici olacak” diye açıkladı.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği’nin (ETİD) raporlarına göre, 2014 yılında e-ticaret hacminin 50 milyar TL’nin üzerine çıkacağı tahmin ediliyor.

 

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
Haberler
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
3D baskı ile inşa edilen dünyanın en yüksek kulesi "Tor Alva" İsviçre'de ziyarete açıldı
Haberler
3D baskı ile inşa edilen dünyanın en yüksek kulesi “Tor Alva” İsviçre’de ziyarete açıldı
Nafizcan Önder
23 Mayıs 2025
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Haberler
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
Nafizcan Önder
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.