E-ticaretin kalbi ECHO’da atacak… Hazır mısınız?
E-ticaret sektörünün tüm bileşenleri 14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de e-Commerce Head Organization Summit’te (ECHO) bir araya geliyor. Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleşecek olan etkinlikte ödeme sistemlerinden e-ihracata, kişiselleştirmeden online alışveriş deneyimine kadar pek çok konu tartışmaya açılacak.
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliği gerçekleştirilecek olan e-Commerce Head Organization Summit (ECHO) sektörün tüm oyuncularını 14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de bir araya getiriyor. Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO sektör ekosistemini tüm parametrelerde birleştirip irdelemeyi hedefliyor. Türkiye ekonomisinin önümüzdeki dönemde en önemli rekabet alanlarından biri e-ticaret ve dolayısıyla e-ihracat. Bu doğrultuda ECHO Türk ekonomisindeki e-ticaret yapılanmalarını güçlendirmek ve önümüzdeki döneme ilişkin vizyoner adımlarla yoluna devam etmesini sağlamak amacıyla kapsamlı bir yol haritası yaratmayı da misyon ediniyor.
Ticaretin “E” hali
Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİSAD) yıllık “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü” raporuna göre, e-ticaret sektörü 2018 yılında yüzde 42 büyüme ile 59,9 milyar liralık hacme ulaştı. 2014-2018 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızıysa yüzde 33 oldu.
Türkiye’de e-ticaret büyümeye devam ediyor
Türkiye’de geçtiğimiz yıl toplam perakende sektörü düşük bir büyüme performansı sergiledi. Buna karşın büyümesini hızlandıran e-ticaret toplam perakende sektöründeki payını artırarak yüzde 5,3 seviyesine yükseldi. Bu oran gelişmekte olan ülkelerde yüzde 5,9 iken gelişmiş ülkelerde yüzde 11.1 olarak gözlemleniyor. Bu da Türkiye’nin e-ticarette tam anlamıyla bir fırsatlar ülkesi olduğu anlamına geliyor. ECHO Summit’in zengin içeriği işte bu fırsatlara dikkat çekmeyi hedefliyor.
E-ticaret Türkiye’de nasıl büyüyor?
- Teknolojik yeniliklerle son derece dinamik performans sergileyen e-ticaret sektörü, Türkiye’de mobil internetin ve mobil uygulamaların gelişimiyle ilerleyen yıllarda büyümesini hızlandıracak.
- Bireylerin yeni teknolojileri kullanarak hayatlarını kolaylaştıracak gelişmelere adapte olması sektör büyümesinin de itici unsuru. KOBİ’lerin teknolojik devrimi yakalayıp yeni iş modellerine uyum sağlayarak sundukları ürün ve hizmetlerle ekonomik büyümeye katkısı son derecede önemli. Her iki kesimin bu dinamikleri dijital ticaretin büyümesine katkı sağlıyor.
- Mobil trafik payı, artan akıllı telefon sahipliği, mobil internet maliyetlerinin düşmesi ve sitelerin mobil uyumluluğunun artması nedeniyle birçok kategoride masaüstü trafiği geçer hale geldi.
- Özel günlere yönelik pazarlama faaliyetlerinin düzenlenmesi, dünyadaki genel trende paralel olarak Türkiye’de de yıl içerisindeki alışveriş dinamiklerini ve tüketicilerin harcama alışkanlıklarını değiştiriyor.
- Çok kanallı müşteri deneyimine odaklanan ve mağazalarını birer deneyim merkezine dönüştüren firmalar rekabette avantaj kazanıyor.
- Türkiye’de özellikle online perakende alanında pek çok lider marka için tüketici ziyaretlerinin yüzde 70’ten fazlası mobil kanallar üzerinden geliyor. Cironun da yüzde 60’tan fazlası yine mobil kaynaklı gerçekleşiyor. Bazı kategorilerde görülen sezonsallık etkisinin de mobil kullanımın artışıyla azalmaya başladığı görülüyor.
ECHO kimleri ağırlayacak?
Çok Kanallı: Hem internet üzerinden hem de fiziksel mağazadan satış yapan markalar.
Sadece Online: Fiziksel mağazası olmayıp sadece internet üzerinden satış yapan markalar.
Pazaryeri: Alıcı ve satıcıların web sitesi üzerinden iletişimde bulunmalarını ve işlem yapmalarını sağlayan platformlar.
Özel Alışveriş: Üyelik sisteminin geçerli olduğu ve üyelerine özel olarak kampanyalar düzenleyerek, indirimli satış yapan platformlar.
Çok Kategorili: Çeşitli ürün ve hizmet veren platformlar.
Dikey: Belli ürün veya hizmeti veren siteler.
ECHO’da neler konuşulacak?
- E-ticarete etki eden faktörler
- Türkiye’deki kullanıcıların online alışveriş davranışları
- Özel gün ve dönemlerin etkisi, pazaryerlerinin yükselişi ve son yıllarda gerçekleşen yatırımlar
- Ödeme sistemleri
- Lojistik ve taşıma çözümleri
- Regülasyonlar
- E-ticaret işlemlerinde sosyal medyanın etkisi
- Dünya’da Cross-border
- Türkiye’de e-ihracat
- Müşteri deneyimi
- Türkiye’de omni-channel müşteri deneyiminde mevcut durum
- E-ticarette kişiselleştirme
- E-ticaret trendleri
➞ API ve Platform Odaklı İş Modelleri
➞ Abonelik Odaklı İş Modelleri
➞ Bilişsel Teknolojiler
➞ Dijital Pazarlama
➞ Satış ve Lojistik Planlama
➞ Kişiselleştirme
➞ Akıllı Asistanlar, Chatbot’lar ve Görsel Tanıma
➞ Dijital Gerçeklik
➞ Nesnelerin Ticareti
- Dijitalde doğan markalar ve başarı hikayeleri
➞ İnsan psikolojisi ve e-ticaret ile imtihanı
➞ En iyi küresel uygulamalar
➞ Türkiye’den en iyi uygulamalar
➞ Yenilikçi B2B odaklı e-Ticaret sektör örnekleri, başarı hikayeleri
Konferansı kimler dinlemeli?
- Üretimlerini fiziksel eşikler olmadan tüm dünya pazarlarına satmak isteyen girişimciler.
- Bu alanda profesyonel olarak çalışanlar.
- e-ticaret ekosistemi içinde ürün ve hizmet sunanlar.
- Altyapı ve yazılım şirketleri.
- Meslek olarak bu alanı seçenler.
- Yeni iş fırsatları ve sosyal sermaye oluşturmak isteyenler.
- Dünya trendleri konusunda bilgilenmek isteyenler.
- Kanun koyucu ve düzenleyicilerle buluşmak isteyenler.
Ayrıntılı Bilgi:
Özgür Gökşen
0212 211 11 12 (117)
[email protected]