E-ticaret sektörü artan müşteri taleplerini yapay zeka ile karşılayacak
Bazılarının dediği gibi insanlığın yaşadığı en zor testlerden biri olarak hatırlanacak bu pandemi, geçtiğimiz 10 ayda farklı coğrafyalarda veya konularda çalışan tüm şirketlerin sınırlarını zorladı.
Müşteri davranışlarının radikal şekilde değiştigi bu kriz ortamında iş yoğunluğu katlanan sektörler oldu. Bu sektörlerin başında gelen e-ticaret, pandemi döneminde artan müşteri taleplerine anında cevap vererek hızlı büyümesini sürdüren başarılı firmalarla dolu. Pandemi sınavını geçen bu e-ticaret firmalarının başarısında, önceki yıllarda gerçekleştirmiş oldukları dijitalleşme ve yapay zeka yatırımlarının büyük katkısı var. Bu alanda kararsız kalan diğer firmaların ise son gelişmeler ile teknoloji yatırımlarına hız verdiklerini söylemek mümkün.
2020 Dijital Pazaryerleri Yöneticileri Anketi Hakkında
Sestek ve Nice Medya Türkiye’nin önde gelen dijital pazaryeri şirketlerinden 30 yöneticinin katılımıyla bir anket çalışması gerçekleştirdi. Dijital Pazaryerleri Yöneticileri Anketi 2020 araştırması, e-ticaret sektöründe müşteri deneyimini iyileştirmek için yapay zeka destekli çözümlere yönelik önemli bir ilgi olduğunu gözler önüne serdi.
Ankete katılan yöneticilerin yaklaşık yüzde 60’ı, müşteri hizmetleri operasyonlarında en az bir yapay zeka destekli çözüm kullandıklarını belirtti. Katılımcıların yüzde 72’si ise yapay zeka destekli çözümler ile müşteri deneyimi alanında somut sonuçlar elde ettiğini ve bu alana yatırım yapmaya devam edeceklerini belirttiler.
Anket sonuçları, artan maliyetlerin kâr marjları üzerindeki olumsuz etkisine self-servis otomasyonu ile cevap veren yapay zeka teknolojilerine yönelik ilginin arttığını gösterdi.
Sonuçlar, chatbot teknolojisinin bir kez daha ilgi odağı olduğuna işaret etse de, katılımcılar, müşterilerin artık S.S.S. mantığıyla çalışan basit botlardan memnun olmadıklarının; satın alma yolculuğu boyunca onlara rehberlik edecek akıllı botlar talep ettiklerinin altıını çizdiler.
Daha fazla bilgi için
E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren pazaryeri şirketlerinin müşteri hizmetlerinde dijitalleşme ve özellikle chatbot, sesli IVR ve sanal asistan gibi diyaloğa dayalı yapay zeka kullanım düzeyini anlamayı hedefleyen bu anket çalışmasına ait raporu indirmek için tıklayınız.