9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaret sektörü artan müşteri taleplerini yapay zeka ile karşılayacak
Haberler

E-ticaret sektörü artan müşteri taleplerini yapay zeka ile karşılayacak

Marketing Türkiye
30 Kasım 2020
1 dk okuma

Bazılarının dediği gibi insanlığın yaşadığı en zor testlerden biri olarak hatırlanacak bu pandemi, geçtiğimiz 10 ayda farklı coğrafyalarda veya konularda çalışan tüm şirketlerin sınırlarını zorladı.

Müşteri davranışlarının radikal şekilde değiştigi bu kriz ortamında iş yoğunluğu katlanan sektörler oldu. Bu sektörlerin başında gelen e-ticaret, pandemi döneminde artan müşteri taleplerine anında cevap vererek hızlı büyümesini sürdüren başarılı firmalarla dolu. Pandemi sınavını geçen bu e-ticaret firmalarının başarısında, önceki yıllarda gerçekleştirmiş oldukları dijitalleşme ve yapay zeka yatırımlarının büyük katkısı var. Bu alanda kararsız kalan diğer firmaların ise son gelişmeler ile teknoloji yatırımlarına hız verdiklerini söylemek mümkün.

2020 Dijital Pazaryerleri Yöneticileri Anketi Hakkında

Sestek ve Nice Medya Türkiye’nin önde gelen dijital pazaryeri şirketlerinden 30 yöneticinin katılımıyla bir anket çalışması gerçekleştirdi. Dijital Pazaryerleri Yöneticileri Anketi 2020 araştırması, e-ticaret sektöründe müşteri deneyimini iyileştirmek için yapay zeka destekli çözümlere yönelik önemli bir ilgi olduğunu gözler önüne serdi.

Ankete katılan yöneticilerin yaklaşık yüzde 60’ı, müşteri hizmetleri operasyonlarında en az bir yapay zeka destekli çözüm kullandıklarını belirtti. Katılımcıların yüzde 72’si ise yapay zeka destekli çözümler ile müşteri deneyimi alanında somut sonuçlar elde ettiğini ve bu alana yatırım yapmaya devam edeceklerini belirttiler.

Anket sonuçları, artan maliyetlerin kâr marjları üzerindeki olumsuz etkisine self-servis otomasyonu ile cevap veren yapay zeka teknolojilerine yönelik ilginin arttığını gösterdi.

Sonuçlar, chatbot teknolojisinin bir kez daha ilgi odağı olduğuna işaret etse de, katılımcılar, müşterilerin artık S.S.S. mantığıyla çalışan basit botlardan memnun olmadıklarının; satın alma yolculuğu boyunca onlara rehberlik edecek akıllı botlar talep ettiklerinin altıını çizdiler.

Daha fazla bilgi için

E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren pazaryeri şirketlerinin müşteri hizmetlerinde dijitalleşme ve özellikle chatbot, sesli IVR ve sanal asistan gibi diyaloğa dayalı yapay zeka kullanım düzeyini anlamayı hedefleyen bu anket çalışmasına ait raporu indirmek için tıklayınız.

e-ticaret E-ticaret sektörü müşteri talebi Yapay Zeka
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
3 Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
5 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Güncel Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gelecek Günü 2025, "Bugün yenilen, yarın güçlü ol" temasıyla gerçekleşti
Haberler
Gelecek Günü 2025, “Bugün yenilen, yarın güçlü ol” temasıyla gerçekleşti
Marketing Türkiye
14 Mart 2025
İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
Haberler
İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Sektör iğneyi "önce kendine" mi batırsa?
Haberler
Sektör iğneyi “önce kendine” mi batırsa?
Ali SAYDAM
1 Nisan 2025
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.