5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaret sektörü artan müşteri taleplerini yapay zeka ile karşılayacak
Haberler

E-ticaret sektörü artan müşteri taleplerini yapay zeka ile karşılayacak

Marketing Türkiye
30 Kasım 2020
1 dk okuma

Bazılarının dediği gibi insanlığın yaşadığı en zor testlerden biri olarak hatırlanacak bu pandemi, geçtiğimiz 10 ayda farklı coğrafyalarda veya konularda çalışan tüm şirketlerin sınırlarını zorladı.

Müşteri davranışlarının radikal şekilde değiştigi bu kriz ortamında iş yoğunluğu katlanan sektörler oldu. Bu sektörlerin başında gelen e-ticaret, pandemi döneminde artan müşteri taleplerine anında cevap vererek hızlı büyümesini sürdüren başarılı firmalarla dolu. Pandemi sınavını geçen bu e-ticaret firmalarının başarısında, önceki yıllarda gerçekleştirmiş oldukları dijitalleşme ve yapay zeka yatırımlarının büyük katkısı var. Bu alanda kararsız kalan diğer firmaların ise son gelişmeler ile teknoloji yatırımlarına hız verdiklerini söylemek mümkün.

2020 Dijital Pazaryerleri Yöneticileri Anketi Hakkında

Sestek ve Nice Medya Türkiye’nin önde gelen dijital pazaryeri şirketlerinden 30 yöneticinin katılımıyla bir anket çalışması gerçekleştirdi. Dijital Pazaryerleri Yöneticileri Anketi 2020 araştırması, e-ticaret sektöründe müşteri deneyimini iyileştirmek için yapay zeka destekli çözümlere yönelik önemli bir ilgi olduğunu gözler önüne serdi.

Ankete katılan yöneticilerin yaklaşık yüzde 60’ı, müşteri hizmetleri operasyonlarında en az bir yapay zeka destekli çözüm kullandıklarını belirtti. Katılımcıların yüzde 72’si ise yapay zeka destekli çözümler ile müşteri deneyimi alanında somut sonuçlar elde ettiğini ve bu alana yatırım yapmaya devam edeceklerini belirttiler.

Anket sonuçları, artan maliyetlerin kâr marjları üzerindeki olumsuz etkisine self-servis otomasyonu ile cevap veren yapay zeka teknolojilerine yönelik ilginin arttığını gösterdi.

Sonuçlar, chatbot teknolojisinin bir kez daha ilgi odağı olduğuna işaret etse de, katılımcılar, müşterilerin artık S.S.S. mantığıyla çalışan basit botlardan memnun olmadıklarının; satın alma yolculuğu boyunca onlara rehberlik edecek akıllı botlar talep ettiklerinin altıını çizdiler.

Daha fazla bilgi için

E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren pazaryeri şirketlerinin müşteri hizmetlerinde dijitalleşme ve özellikle chatbot, sesli IVR ve sanal asistan gibi diyaloğa dayalı yapay zeka kullanım düzeyini anlamayı hedefleyen bu anket çalışmasına ait raporu indirmek için tıklayınız.

e-ticaret E-ticaret sektörü müşteri talebi Yapay Zeka
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Haberler
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sena Tufan
2 gün önce
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Haberler
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
Nafizcan Önder
31 Mayıs 2025
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
Spotify kaynakları, "temsilcilik yok" eleştirilerine yanıt verdi
Haberler
Spotify kaynakları, “temsilcilik yok” eleştirilerine yanıt verdi
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.