16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaret işletmeleri kargoculardan ne bekliyor?
Haberler

E-ticaret işletmeleri kargoculardan ne bekliyor?

Nafizcan Önder
13 Ağustos 2020
2 dk okuma

E-ticaret uzunca zamandır hayatımızın içerisinde yer alsa da, pandemi dönemiyle birlikte tüketici alışkanlıkları listesinin en tepesine yerleşti. Nisan ayının başlarında sosyal izolasyon kurallarıyla da birlikte pek çok tüketicinin hemen her alışverişinde elektronik kanallara yönelmesi lojistik sektöründe de kimi aksaklıklara sebep olmuştu. Müşterilerin kargo ve lojistik firmalarından beklentilerini sosyal medyadan takip edebiliyoruz; peki ya madalyonun diğer yüzünde, e-ticaretçilerin beklentileri neler? Sorunun yanıtı Sosyal Dergi’nin, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) üyeleriyle gerçekleştirdiği anket sonuçlarında…

Temmuz ayı boyunca ETİD üyelerinin katılımıyla gerçekleşen anket sonuçlarına göre e-ticaret işletmecilerinin kargo firmalarından en büyük beklentisi ürünlerinin hızlı ve hasarsız teslim edilmesi. Bu iki hizmeti takip eden öncelikli kriter ise fiyat politikası olarak karşımıza çıkıyor. İşletmeler ürünleri taşıma durumundayken, tüketicilerinin ve kendilerinin takip edebildiği bir sistemi talep ederken iade hizmetlerinde ve sorun olduğunda çözüm aşamasında kargo firmalarından destek bekliyor.

Kargo firmaları çözüm hızından sınıfta kaldı!

Anket sonuçlarına göre ETİD üyelerinin en memnun olduğu hizmet yüzde 76,2 oranıyla “takip sistemi”. Katılımcıların teslimat süresi, hasarsız taşıma ve iade hizmetleri konularındaki memnuniyet oranları ise birbirine yakın. Kargo firmaları sorun olduğunda sergiledikleri çözüm hızlarıyla ise yüzde 41,2 memnuniyet oranıyla sınıfta kalmış gözüküyor.

Katılımcılara kargo firmalarından beklentileri sorulduğunda öne çıkan beklentileri;

  • Tüm süreçlerin GPS ile izlenebilmesi ve gerçek zamanlı takip sistemi
  • Son teslimat notasında randevulu teslimat, mesai saatleri dışında teslimat ve teslimat zaman dilimini seçebilme
  • Şubeden alım için bekletme süresi
  • Hassas ürünlere özel nakliye hizmeti
  • Forecast hacimlerine uygun işleyen operasyon kapasitesi
  • Otomatik desi ölçme sistemi kullanılması
  • Loyalty ve CRM çalışmaları ile katma değer yaratması oldu.

Her dört e-ticaret işletmecisinden biri kendi kargo hizmetini sunmayı planlıyor

Ankette ETİD üyelerine önümüzdeki süreçte kendi bünyesinde kargo hizmeti verme planı olup olmadığı da soruldu. İşletmecilerin yüzde yetmişi bu soru karşısında böyle bir planları olmadığını ifade etse de, yüzde 24’ü kendi hizmetlerini oluşturmayı planladığını, yüzde 6’sı da hali hazırda kendi lojistik imkanlarını kullandıklarını belirtti.

Madalyonun ikinci yüzünü de gördüğümüze göre sıra kargo şirketlerinin tüketiciler ve e-ticaret şirketleri hakkında ne düşündüğünü öğrenmekte. Bu araştırmanın da yapılmasını dört gözle bekleyeceğiz.

e-ticaret Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği ETİD kargo hizmeti Sosyal Dergi
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Haberler
Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
Brandverse Awards’a katılmak için son gün yarın!
Haberler
Brandverse Awards’a katılmak için son gün yarın!
Sena Tufan
16 Nisan 2025
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Haberler
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
4 gün önce
Mendil kutuları tuvale dönüştü...
Haberler
Mendil kutuları tuvale dönüştü…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.