18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
marka
Haberler

Duyarlılığını göstermeyen marka, kitlesini kaybediyor

Marketing Türkiye
27 Şubat 2023
1 dk okuma

Toplumu derinden etkileyen meseleler karşısında “sessizliğe bürünen” markalar, boykota uğrama tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor… Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yardım yapmayan ya da yaptığı yardımı açıklamayan markaların sosyal medyada kara listeye alınması da bu durumun somut örneklerinden biri oldu.

Görünen o ki tüketici artık bir elin verdiğini diğer elin görmesini istiyor ve duyarlığını belli etmeyen markalar, yok hükmünde sayılıyor. Ruder Finn tarafından yapılan araştırma da bu savı destekliyor. Çalışmaya göre tüketicilerin yüzde 93’ü markaların sosyal meselelerle ilgili duyarlılıklarını göstermesi gerektiğini düşünüyor.

Araştırmaya göre markalar artık reaktif olduğu kadar proaktif de olmalı. Yani markalar, hem kriz anında ve sonrasında aksiyon almalı hem de bunu şeffaf bir biçimde paylaşmalı.
Tüketicilerin yüzde 38’i markalar tarafından desteklenen bir hayır kurumunu desteklediğini söylüyor.
Yüzde 36’lık bir kesim, hassasiyet gösterilmesi gerektiğini düşündüğü konuda doğrudan üst düzey yöneticilerin açıklama yapmasını önemli buluyor.
Ayrıca araştırmaya katılanların yüzde 78’i geçmiş dönemde duyarlılık konusundaki beklentisini bir markaya çevrim içi yollarla ilettiğini, yüzde 56’sı konuyla ilgili bir markayla diyalog halinde olduğunu yüzde 22’si ise bir markayı boykot ettiğini dile getiriyor.

Araştırmanın metodolojisi

Araştırma 16 yaş ve üstü 1.000 ABD’li tüketiciden oluşan örneklem üzerinde, 19 Aralık 2022 ile 20 Aralık 2022 tarihleri ​​arasında yapıldı. Çalışma Full Spectrum Insights ile iş birliği içinde yürütüldü ve analiz edildi.

Halk markaları göreve çağırdı: Markalardan yanıt geldi

Günlerdir depremin bıraktığı hasarları onarıp yaralarını sarmaya çalışıyor Türkiye… Ve sosyal medyadan bir isyan yükseldi; “Markalar nerede! Neden hiçbir şey yapılmıyor?” Elbette bu zor günde vatandaşların gözü iyi günde yanında olan markaları aradı… Bu isyana markalardan da yanıt gecikmedi ve bir bir desteklerini açıkladılar.
featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yandex Türkiye, Yandex Seyahat ve Yandex Finans’ı kullanıma sundu
Haberler
Yandex Türkiye, Yandex Seyahat ve Yandex Finans’ı kullanıma sundu
Sena Tufan
22 Temmuz 2025
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Haberler
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
Haberler
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
Nafizcan Önder
15 Ağustos 2025
Kriptoya açılan kapı: Burgan Bank ON Dijital’den ücretsiz TL transferi dönemi!
Haberler
Kriptoya açılan kapı: Burgan Bank ON Dijital’den ücretsiz TL transferi dönemi!
Advertorial
22 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.