7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
marka
Haberler

Duyarlılığını göstermeyen marka, kitlesini kaybediyor

Marketing Türkiye
27 Şubat 2023
1 dk okuma

Toplumu derinden etkileyen meseleler karşısında “sessizliğe bürünen” markalar, boykota uğrama tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor… Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yardım yapmayan ya da yaptığı yardımı açıklamayan markaların sosyal medyada kara listeye alınması da bu durumun somut örneklerinden biri oldu.

Görünen o ki tüketici artık bir elin verdiğini diğer elin görmesini istiyor ve duyarlığını belli etmeyen markalar, yok hükmünde sayılıyor. Ruder Finn tarafından yapılan araştırma da bu savı destekliyor. Çalışmaya göre tüketicilerin yüzde 93’ü markaların sosyal meselelerle ilgili duyarlılıklarını göstermesi gerektiğini düşünüyor.

Araştırmaya göre markalar artık reaktif olduğu kadar proaktif de olmalı. Yani markalar, hem kriz anında ve sonrasında aksiyon almalı hem de bunu şeffaf bir biçimde paylaşmalı.
Tüketicilerin yüzde 38’i markalar tarafından desteklenen bir hayır kurumunu desteklediğini söylüyor.
Yüzde 36’lık bir kesim, hassasiyet gösterilmesi gerektiğini düşündüğü konuda doğrudan üst düzey yöneticilerin açıklama yapmasını önemli buluyor.
Ayrıca araştırmaya katılanların yüzde 78’i geçmiş dönemde duyarlılık konusundaki beklentisini bir markaya çevrim içi yollarla ilettiğini, yüzde 56’sı konuyla ilgili bir markayla diyalog halinde olduğunu yüzde 22’si ise bir markayı boykot ettiğini dile getiriyor.

Araştırmanın metodolojisi

Araştırma 16 yaş ve üstü 1.000 ABD’li tüketiciden oluşan örneklem üzerinde, 19 Aralık 2022 ile 20 Aralık 2022 tarihleri ​​arasında yapıldı. Çalışma Full Spectrum Insights ile iş birliği içinde yürütüldü ve analiz edildi.

Halk markaları göreve çağırdı: Markalardan yanıt geldi

Günlerdir depremin bıraktığı hasarları onarıp yaralarını sarmaya çalışıyor Türkiye… Ve sosyal medyadan bir isyan yükseldi; “Markalar nerede! Neden hiçbir şey yapılmıyor?” Elbette bu zor günde vatandaşların gözü iyi günde yanında olan markaları aradı… Bu isyana markalardan da yanıt gecikmedi ve bir bir desteklerini açıkladılar.
featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Haberler
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Nafizcan Önder
3 Kasım 2025
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Nafizcan Önder
2 Kasım 2025
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Haberler
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nafizcan Önder
6 Kasım 2025
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.