19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
marka
Haberler

Duyarlılığını göstermeyen marka, kitlesini kaybediyor

Marketing Türkiye
27 Şubat 2023
1 dk okuma

Toplumu derinden etkileyen meseleler karşısında “sessizliğe bürünen” markalar, boykota uğrama tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor… Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yardım yapmayan ya da yaptığı yardımı açıklamayan markaların sosyal medyada kara listeye alınması da bu durumun somut örneklerinden biri oldu.

Görünen o ki tüketici artık bir elin verdiğini diğer elin görmesini istiyor ve duyarlığını belli etmeyen markalar, yok hükmünde sayılıyor. Ruder Finn tarafından yapılan araştırma da bu savı destekliyor. Çalışmaya göre tüketicilerin yüzde 93’ü markaların sosyal meselelerle ilgili duyarlılıklarını göstermesi gerektiğini düşünüyor.

Araştırmaya göre markalar artık reaktif olduğu kadar proaktif de olmalı. Yani markalar, hem kriz anında ve sonrasında aksiyon almalı hem de bunu şeffaf bir biçimde paylaşmalı.
Tüketicilerin yüzde 38’i markalar tarafından desteklenen bir hayır kurumunu desteklediğini söylüyor.
Yüzde 36’lık bir kesim, hassasiyet gösterilmesi gerektiğini düşündüğü konuda doğrudan üst düzey yöneticilerin açıklama yapmasını önemli buluyor.
Ayrıca araştırmaya katılanların yüzde 78’i geçmiş dönemde duyarlılık konusundaki beklentisini bir markaya çevrim içi yollarla ilettiğini, yüzde 56’sı konuyla ilgili bir markayla diyalog halinde olduğunu yüzde 22’si ise bir markayı boykot ettiğini dile getiriyor.

Araştırmanın metodolojisi

Araştırma 16 yaş ve üstü 1.000 ABD’li tüketiciden oluşan örneklem üzerinde, 19 Aralık 2022 ile 20 Aralık 2022 tarihleri ​​arasında yapıldı. Çalışma Full Spectrum Insights ile iş birliği içinde yürütüldü ve analiz edildi.

Halk markaları göreve çağırdı: Markalardan yanıt geldi

Günlerdir depremin bıraktığı hasarları onarıp yaralarını sarmaya çalışıyor Türkiye… Ve sosyal medyadan bir isyan yükseldi; “Markalar nerede! Neden hiçbir şey yapılmıyor?” Elbette bu zor günde vatandaşların gözü iyi günde yanında olan markaları aradı… Bu isyana markalardan da yanıt gecikmedi ve bir bir desteklerini açıkladılar.
featured
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
5 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Haberler
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Sena Tufan
10 Kasım 2025
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Haberler
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Sena Tufan
1 hafta önce
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Haberler
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Sena Tufan
2 hafta önce
Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Trend
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.