14 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Düşe kalka öğrenen çocuklar tarih oldu
Haberler

Düşe kalka öğrenen çocuklar tarih oldu

Marketing Türkiye
15 Ağustos 2021
3 dk okuma

Bir zamanlar düşe kalka büyüyen ve öğrenen çocuklar artık evden çıkmıyor. Muzipo Kids tarafından gerçekleştirilen “Haydi Gel Oynayalım” araştırması çocukların özellikle pandemi döneminde dışarıda ve parkta oyun oynama sıklığı ve ebeveynlerin çocuklarıyla parka gitmek konusundaki tutumlarını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, ebeveynlerin yüzde 50’si çocuklarının parkta oyun oynadıktan sonra daha uzlaşmacı ve sakin olduğunu söylüyor.

21. yüzyılın en büyük sorunlarından biri olan hareketsizlik pandemi dönemi ile birlikte etkisini iyice artırdı.

Çocukların oyun ve hareket ihtiyacı, sürekli evde kaldıkları bu dönemde hem çocukları hem de ebeveynleri zor bir sürecin içerisine soktu.

Peki, bu hep böyle miydi? Çocukların oyun oynayabilmesi ve hareket edebilmesi için ne gerekiyor? Bu durum ebeveynleri nasıl etkiliyor?

Muzipo Kids 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’ne özel hayata geçirdiği “Haydi Gel Oynayalım Projesi” ile Türkiye genelinde çocuklardaki oyun ve hareket ihtiyacını araştırdı.

“Hareket ederek büyüyen sağlıklı nesiller” manifestosu ile 25 ilde 55 merkezi ile 18 ay – 12 yaş arasındaki çocuklara hizmet veren Muzipo Kids, 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’ne özel olarak hayata geçirdiği “Haydi Gel Oynayalım” projesinde Uzm. Klinik Psk. Büşra Tarçalır danışmanlığında, Şehrine Ses Ver girişimi ile bir araştırmaya imza attı.

Proje kapsamında Türkiye genelinde 656 ebeveyn katılımıyla gerçekleştirilen anket sonucunda, ebeveynlerin oyun esnasında çocukların bedensel ve psikolojik ihtiyaçlarını ne kadar gözettiğine ilişkin son derece önemli veriler elde edildi.

Oyun ve hareket hakkında önemli bir araştırmaya imza atan Muzipo Kids’in, çocukların parkta ve ev dışında oyun oynama imkanlarına dair ebeveynlik tutumlarını incelediği araştırma sonuçlarına gelin birlikte bakalım.

Düşe kalka öğrenen çocuklar tarih oldu
Düşe kalka öğrenen çocuklar tarih oldu

Hangi dönemde yaşarsak yaşayalım, çocukların oyun oynama ihtiyacı hiç azalmadı. Zamanın çoğunu evde geçiren çocukların hala bir oyun arayışı var. Oyunun yanı sıra çocukların günlük hareket ihtiyacının karşılanması ise hayatlarını çok etkiliyor.

düşe kalka öğrenen çocuklar

Çocukların fiziksel ve psikolojik gelişimlerini gözettiğimizde, ev ortamı ile dışarıda olma deneyimleri arasında yadsınmayacak kadar büyük farklar olduğunu görebiliriz. Ev ortamında daha fazla yapılandırılmış oyuna yönelmek durumunda kalan çocukların yapılandırılmamış, serbest oyun sürelerine ihtiyaçları var.

Tüm bunlara ek olarak sosyalleşmek adına çocukların akranlarıyla birlikte bir oyun alanını paylaşmasının pek çok getirisi var. Çocuklar akranlarını gözlemleme fırsatı bulurken aynı zamanda iş birliği yaparak zorlukların üstesinden birlikte gelmeyi deneyimlemiş oluyorlar. Burada bireysel dünyadan ekip ve grup olmaya evrilen bir oyun alanından bahsediyoruz.

Zihin olarak çocukları meşgul eden yapılandırılmamış oyunu ev dışında kurguladığımızda, en çok fayda sağlayan, fiziksel aktivite alanlarının genişlemesi oluyor. Zıplamak, tırmanmak, koşmak gibi hareketler çocuğun fiziksel becerilerini geliştiriyor.

Düşe kalka öğrenen çocuklar tarih oldu
muzipo

Çocukların özgür hareket edebilme ve oyun oynama imkanlarının yeterli olmadığı görülüyor. Bu durum kaynaklı, odak noktası ev ve ebeveynler olan çocuklarda sosyal duygusal problemlerde artış görülmektedir. Çocuklar deneyimleyerek öğrenirler ve bu deneyimin en basit ve keyifli yolu ise oyundur.

Hareket ve oyun çocuklarımızın hayatında oldukça büyük bir önem taşıdığını söyleyen Muzipo Kids Genel Müdürü Semih Dadaş, “Yapılan araştırmanın sonuçları açıkça ifade ediyor ki, oyun haklarının gözetilmesi açısından çocukların oyun alanlarına ulaşabilmesi, çocukları olduğu kadar ebeveynleri de pozitif yönde etkiliyor,” dedi.

“Bu sebeple, çocuğun olduğu her yerde hareket ve oyun olmalı diye düşünerek daha fazla çocuğa ulaşabilmek, bu konuda ebeveynlerimizi bilinçlendirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Şu an 25 şehirde 55 merkezle hizmet veriyoruz. 2021 yılında 20 yeni Muzipo Kids merkezi açmayı hedefliyoruz.”

“Aileler bebekleri için doğal tarıma “Evet” dedi” haberini okumak için tıklayın!

featured Muzipo Kids
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
3 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
4 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
5 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Güncel Haberler
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Haberler
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
İrem Alimoğlu
18 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Nafizcan Önder
10 Ekim 2025
Getir Araç Tiktak'a satıldı
Haberler
Getir Araç Tiktak’a satıldı
Sena Tufan
6 Ekim 2025
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
11 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.