2 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünyanın yüzde 64’ü aracına park yeri bulamıyor
Haberler

Dünyanın yüzde 64’ü aracına park yeri bulamıyor

Marketing Türkiye
6 Mayıs 2019
2 dk okuma

Visa ve Stanford Üniversitesi’nin gerçekleştirdiği “Megaşehir Çağında Ulaştırmanın Geleceği” küresel ulaşım araştırması, şehirlerde artan nüfus ile toplu taşımanın önündeki fırsat ve zorlukları ortaya koydu. Araştırmaya göre; tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular “park yeri bulamamak” ve “toplu taşımada ödeme zorluğu” oldu.

Stanford Üniversitesi ile gerçekleştirdiği Megaşehir Çağında Ulaştırmanın Geleceği araştırması, toplu ve bireysel ulaşımdan yararlanan tüketicilerin karşılaştığı zorluk ve fırsatları incelerken, sürdürülebilir büyüme alanında ödemelerin rolüne de değiniyor.

19 ülkede 19 bin tüketiciyle gerçekleştirilen ve toplu ve bireysel ulaşım alanında dünyanın en kapsamlı çalışmalarından biri olan araştırma, global ölçekte çarpıcı trendleri ortaya koyuyor.

Tüketiciler, 5 yıl içinde ulaşımda geçirdikleri sürenin artacağını düşünüyor

Dünya genelinde tüketicilerin yüzde 52’si toplu taşıma deneyiminin beklentilerini karşılamadığını ifade ediyor. Araştırmaya katılanların yüzde 46’sı ulaşımda geçirdikleri sürenin arttığını belirtirken, yüzde 37’si 5 yıl içinde ulaşım sürelerinin daha da artmasını bekliyor.

Dünyanın yüzde 64’ü aracına park yeri bulamıyor

Bireylerin yüzde 61’i hem işe gitmek için hem de kişisel ulaşımlarında kendi araçlarını tercih ediyor. Araba kullanmada en sıkıntı yaratan konunun, yüzde 64 ile park edecek yer bulamama endişesi olduğu ortaya çıkıyor. Yine kendi aracını kullananların yüzde 47’si en ucuz benzinin nereden alınabileceği gibi bilgiler verebilecek yenilikçi uygulamalar beklediklerini de dile getiriyor.

Toplu taşıma yaygın olarak kullanılmaya devam ediyor

Katılımcılarının yüzde 44’ü işe, okula ve üniversiteye gitmek için toplu taşımayı kullanıyor. Rahatlık, güvenilirlik ve yolcu yoğunluğu toplu ulaşımı kullananların tercihini belirleyen üç temel faktör olarak ortaya çıkıyor.

Tüketiciler ulaşımda akıllı ödeme sistemleri görmek istiyor

Ulaşımda ödemelerin zorluğu pek çok şikayetin temelinde yatıyor. Araştırmaya göre toplu ulaşım ödemesini yapmak kolaylaştığında, ortalama kullanımın da yüzde 27 oranında artacağı ortaya çıkıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 47’si farklı ulaşım şekilleri için farklı bilet kullanmanın, yüzde 41’i de toplu ulaşım hizmetlerinde sadece nakdin geçmesinin sorun olduğunu belirtiyor. Tüketiciler bu zorluklar nedeniyle toplu ulaşım yerine kendi araçlarını kullanmaya yöneldiklerini dile getiriyor.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Güncel Haberler
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL...
Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL…
Şiirler, yapay zeka modellerinin güvenlik duvarlarını aşabiliyor
Şiirler, yapay zeka modellerinin güvenlik duvarlarını aşabiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Haberler
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Sena Tufan
2 hafta önce
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Haberler
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
22 Ekim 2025
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Haberler
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
İrem Alimoğlu
28 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.