23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
youtube-zenginleri
Haberler

Dünyanın YouTube zenginleri belli oldu!

Seda Başpınar
15 Aralık 2022
3 dk okuma

YouTube, her ay ortalama 2 milyar aktif kullanıcıya ev sahipliği yapıyor. Bu da dünya nüfusunun 4’te birinden fazlasının YouTube içeriği izlediği anlamına geliyor. Ayrıca bilindiği üzere YouTube, içerik üreticilerin ekmek teknelerinden biri. Çünkü platform izlenme oranına göre kanal sahibine ödeme yapıyor. Peki, en çok para kazanan YouTube kanalları hangileri? Saving Spot, dünya çapında incelediği verilerle ülke ve bölgelere göre YouTube zenginlerini listeledi…

Liste incelendiğinden dünyada en çok rağbet gören YouTube içeriklerinin çocuklara yönelik olduğu görülüyor… Türkiye’de de durum farklı değil. Verilere göre şu an 11 milyondan fazla abonesi olan “OyuncakOynuyorum” adlı YouTube kanalı kurulduğu 2012’den bu yana 20 milyon dolardan fazla gelir elde etti. Dünya çapında en çok kazanan Cocomelon adlı kanalın hedef kitlesi de yine çocuklar. Geleneksel tekerlemeler ve çocuk şarkılarından oluşan 3D animasyon videoları üreten ABD’li Cocomelon 2006’dan bu yana tam 282 milyon dolar kazandı.

Çocuklara yönelik videolar Güney Amerikalı kanala 100 milyon dolar kazandırdı

Dünyanın YouTube zenginleri belli oldu!

Çocuklara yönelik içeriğin “YouTube Zenginleri” listesine hakim olduğu başka bir kıta ise Güney Amerika. Arjantin merkezli çocuk kanalı El Reino Infantil’in geliri, yayına girdiği 2011 yılından bu yana 100 milyon doları aşarken toplam izlenme sayısı 50 milyar sınırına yaklaştı.

Avrupa Kıtası’nın en zengini 8 yaşında…

Dünyanın YouTube zenginleri belli oldu!

Avrupa kıtasına bakıldığında en çok rağbet gören içerik türü yine değişmiyor ancak farklı olarak seyahat videolarının da revaçta olduğu görülüyor. Avrupa’nın YouTube zengini ise 8 yaşındaki Anastasia Radzinskaya ve ailesine ait olan “Like Nastya” kanalı. Forbes’a göre 7 farklı dilde çocuk şarkıları, hikayeler içeren videolara yer veren bu kanalla birlikte Anastasia Radzinskaya dünyanın en hızlı büyüyen içerik üreticilerinden biri.

Televizyon kanalından YouTube kanalına geçince zengin oldu

Dünyanın YouTube zenginleri belli oldu!

Orta Doğu ve Orta Asya bölegesinin en zengini 53 milyon dolardan fazla gelirle Toyor Al Janah oluyor. 1994 yılında Ürdünlü iş adamı Khaled Maqdad tarafından kurulan Toyor Al Janah, 2008’de YouTube’a geçiş yapmadan önce yayın hayatına bir çocuk TV kanalı olarak başlamıştı.

Avustralya’da oyuncak videoları iş yapıyor

Dünyanın YouTube zenginleri belli oldu!

Avustralya’nın en büyük ve en zengin YouTube kanalı CKN, oyuncak inceleme videolarıyla, neredeyse 40 milyon dolar kazandı. Hintli bir YouTube kanalı olan ChuChi ise küçük çocuklar için tekerleme içeriği üreterek 80 milyon doların üzerinde gelir elde etti.

Afrika kıtasının konsepti şaka

Dünyanın YouTube zenginleri belli oldu!

YouTube, dijital altyapı ve erişim eksikliği nedeniyle Afrika’da henüz tam anlamıyla yaygınlaşmadı. Her 4 Afrikalıdan yalnızca 1’inin kalıcı bir internet bağlantısına sahip olduğu tahmin ediliyor. Ancak yine de YouTube’da büyük paralar kazanan çok sayıda Afrikalı içerik üreticisi var. Bunların başında 4 milyon dolar kazançla Nijeryalı komedyen Mark Angel gelirken onu yaşlı akrabalarına yaptıkları şaka videolarıyla ünlenen Senegalli Hussein ve Zainab kardeşler takip ediyor.

Kaynak: Digital Information World

featured
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Haberler
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Advertorial
4 hafta önce
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Haberler
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Sena Tufan
22 Kasım 2025
AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
Haberler
AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
Sena Tufan
4 hafta önce
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.