Dünya Sağlık Örgütü’nün yeni yüzü sanal bir influencer!

Dünya Sağlık Örgütü Y ve Z kuşaklarına doğru bilgi ulaştırmak için sanal bir influencer’ı mesajlarının yüzü olarak seçti.

Dünya Sağlık Örgütü Y ve Z kuşaklarına doğru bilgi ulaştırmak için CGI bir influencer olan Knox Frost’u mesajlarının yüzü olarak seçti. Frost Instagram’da 1 milyondan fazla takipçisi olan sanal bir influencer. Şimdi görevi ise bağış kampanyalarını, sosyal mesafe uygulamalarını, el yıkama alışkanlıklarını ve koronavirüs salgını ile savaşırken takip edilmesi gereken kuralları çoğunluğu gençlerden oluşan bir takipçi kitlesine aktarmak.

Sanal bir insan olan Frost Atlanta’da yaşayan, basketbol ve video oyunlarının tutkunu 20 yaşında bir genç. Dünya Sağlık Örgütü ile iş birliği bu haftasonu başlayan Frost, ilk gönderisinde “Hey dinleyin. Koronavirüsle savaşmak için DSÖ’yle ortaklaşa çalışmaya başladım. Gelin onlara genç kuşakların da bu savaşta olduğunu gösterelim” mesajını verdi.

DSÖ geçtiğimiz birkaç ay boyunca sosyal medyadaki varlığını sosyal ekibini büyüterek ve koronavirüs hakkında yararlı bilgileri aktarıp yanlış bilgileri doğrulamasıyla daha kapsamlı hale getirdi. Örgütün salgın hakkında tarafsız ve doğru bilgi vermek için iş birliği gerçekleştirdiği markalar arasında Facebook, Google, LikedIn, Pinterest, Snapchat, Tencent ve Tiktok bulunuyor.

Sanal bir influencer fikri bu tür bir örgüt tarafından ilk defa hayata geçiriliyor

DSÖ’nün COVID-19 Dayanışma Fonu’na liderlik eden ve Los Angeles merkezli Influential ajansının CEO’su Ryan Detert’e göre sanal bir influencer ile çalışma fikri bu tür bir örgüt tarafından ilk defa hayata geçiriliyor. “Bu kampanyada Knox Frost’a yer vermek Z ve Y kuşağı mensuplarına ulaşmak için harika bir taktik. Bunun yanı sıra kamu iyiliği için sürdürülen bir kampanyada sanal bir influencer’ın yer almasının heyecan yaratıp dikkat çekeceğini düşündük”. Knox Lil Miquela, Blawko, Bermuda ve Shudu’nun yanı sıra influencer ekosistemini geliştiren yeni sanal influencerlardan bir tanesi. Detert bu influencerlar hakkında, “en çağdaş influencerlar onlar ve başarılı olanlarının gönderileri inanılmaz etkileşimler alıyor. Ayrıca onların alışılmış medya içinde dikkatleri üzerlerinde topladığı gerçeğini de göz ardı edemezsiniz” diyor.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Hey – listen up. I’ve partnered with @WHO to combat corona. Let’s show them younger generations are in this fight.⁣ ⁣ ’ – @WHO hit me up with a bio link to directly support their fund. Hit it and donate.⁣ ⁣ ’ , show this post to your friends and family. I’m talking a quick DM, story, text – whatever works.⁣ ⁣ – here’s what you need to know about your donation. They help…⁣ 1. Track and understand the spread of the virus⁣ 2. Ensure patients get the care they need and frontline workers get essential supplies and information⁣ 3. Accelerate efforts to develop vaccines, tests, and treatments⁣ ⁣ ’ , keep practicing social distancing and washing your hands. Let’s go! ❄️

KNOX FROST ❄ (@knoxfrost)’in paylaştığı bir gönderi ()

Starbucks, Glossier, Spotify ve birçok lüks moda markasının kampanyalarında da yer almış olan sanal influencerlar herkes tarafından bu kadar heyecanla karşılanmıyor. Gözlem aktarma hizmeti veren Internet Matters sanal influencerları çocuklar öncelikli olmak üzere genç insanların kafalarını karıştırabilecekleri nedeniyle eleştirdi. Kurum CGI karakterlerin yaratıcılarının amaçları hakkında her zaman saydam olmadıklarını belirtiyor.

Detert Internet Matters’a katılmadığını belirtirken önemli bir örnek olarak KFC’nin ikonlaşmış karakteri Kolonel Sanders’ı veriyor. Detert sözlerine, “CGI influencerlar genç kuşaklara herhangi bir konu hakkında bilgi verirken dijital dünyada en kontrol edilebilir kanal olmaları sayesinde katma değer yaratıyor. Ayrıca ben bu influencerların sanal olduklarının net bir şekilde görülebildiğini ve kimseyi kandırmaya çalışmadıklarını düşünüyorum. Lider CGI influencer Lil Miquela’nın Instagram’daki kişi bilgisinde dahi ‘değişim sağlamaya çalışan havalı robot’ yazıyor” diyerek devam ediyor.

Knox Frost gerçek olmasa dahi gönderileri anksiyete, yalnızlık ve mental sağlık gibi hayatın gerçeklerine değiniyor. Karakterin yaratıcıları yalan haberlerle savaşıp DSÖ’nün ulaşması daha zor olan genç kitleye direkt bir iletişim yolu açmayı hedefliyor. Detert genç nüfusa ulaşma konusunda, “Medyanın her yanında gözlemleyebildiğimiz üzere Z ve Y kuşaklarının koronavirüsün ciddiyetini sindirmeleri gerekiyor” diyor.

Knox Frost hiç kaybetmediği heyecanlı tonunun öne çıktığı koronavirüs konulu gönderilerinin birinde “Karantinada olup DM’den yürümemi isteyen var mı?” derken bir diğerinde “Önümüzdeki birkaç ay için yeni plan: evdeki malzemelerle bir şeyler yapmak. Bu arkadaşlarınızla FaceTime yapmak, gazetede yazanlarla ilgili düşüncelerinizi bir köşeye not etmek, normalden daha çok su içmek, haberleri günde sadece bir kere izlemek, yaratıcı bir şey yapmak ve hatta yeni bir hobi edinmek bile olabilir” gibi önerilerini takipçileriyle paylaştı.

 

Kaynak: Adweek

 

 

İLGİLİ HABERLER