18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciler Dünya Kupası reklamlarında ne görmek istiyor?
Haberler

Tüketiciler Dünya Kupası reklamlarında ne görmek istiyor?

Nafizcan Önder
16 Ekim 2022
2 dk okuma

Tüm dünyada heyecanla beklenen futbol şöleni Dünya Kupası’na sayılı günler kaldı… Dört yılda bir her yapıldığında tüm dünyanın odak noktası haline gelen FIFA Dünya Kupası 2022 Katar’da düzenlenecek. 20 Kasım’da ilk düdüğün çalmasıyla ev sahibi Katar ve Ekvador arasında oynanacak maçla başlayacak turnuvada 32 ülkenin dünyanın en iyisi olmak için verdiği mücadeleyi tüm dünya seyredecek. Bu odaklanmışlık elbette markalar için de büyük fırsatlar barındırıyor. İzleyiciler farklı ekranlardan maçları izlemek için sabırsızlanırken, markalar ise hedef kitlelerini belirli kanallar üzerinden nasıl yakalayabileceğinin planlarını yapıyor…

Digital Turbine, Türkiye’deki izleyicilerin Dünya Kupası sırasındaki davranış ve tercihlerinin yanı sıra markaların tüketicilerle nasıl etkileşim kurabileceğini anlamak ve analiz etmek adına Dünya Kupası Araştırması’nı gerçekleştirdi. Çıkan sonuçlar mobilin önlenemez gücünü bir kez daha gözler önüne seriyor.

Dünya Kupası televizyondan izlenir!

Ankete katılanların yüzde 65’i Dünya Kupası’nı televizyondan izleyeceğini belirtirken, akıllı telefonlardan maçları takip edeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 43.

Türkiye maalesef turnuvadan elenmiş olsa dahi global futbol coşkusunu seyirciler yaşamaya çok hazır. Ankete katılanların yüzde 63’ü turnuvayı evlerinden takip edeceğini söylüyor.

Spor aplikasyonları revaçta!

Mobil cihazlarımızda sıklıkla kullandığımız uygulamalar bu dönemde de içinde bulunduğumuz sürece göre daha farklı bir hal alıyor diyebiliriz. Ankete katılanların yüzde 78’i Dünya Kupası ve benzeri turnuvalar esnasında spor uygulamalarında daha fazla vakit geçirdiğini belirtirken, kullanıcıların çoğunluğu maçtan önce veya maçtan sonra spor uygulamalarını kullandığını söylüyor.

Yeşil saha sosyal medyaya taşınıyor…

Uygulamalar özelinde ise, katılımcıların yüzde 31’i Dünya Kupası’nı izlerken en çok sosyal medya uygulamalarında vakit geçireceğini belirtirken, yüzde 28’i spor mobil oyun uygulamalarında, yüzde 21’i spor haber uygulamalarında ve yüzde 13’ü ise mesajlaşma uygulamalarında daha sık vakit geçireceğini söylüyor.

Buna ek olarak kullanıcıların yüzde 78’inin Dünya Kupası’nı birden fazla cihazdan takip etmenin önemli olduğunu belirtmesi de araştırmanın öne çıkan önemli datalarından biri oluyor.

Markaların dikkatine! Tüketicilerin yüzde yüzde 74’ü Dünya Kupası esnasında çıkan reklamları tekrar izlemeye meyilli!

Bu kadar büyük ve global bir turnuva esnasında ise markalar için hedef kitlelerini yakalamak hiç olmadığı kadar önem arz ediyor. Ankete katılanların yüzde 74’ü Dünya Kupası esnasında karşılarına çıkan reklama dikkat edeceğini ve hatta tekrar izleyeceğini belirtirken, yüzde 71’i reklamını gördükleri ürünü satın almayı düşüneceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 66’sı ise ürünü reklamı gördükten 2-3 gün içerisinde satın alabileceğini söylüyor.

Burada markaların dikkat etmesi gereken en önemli konulardan biri de kullanıcıların reklamlardan beklentilerini karşılamak. Ankete katılanların yüzde 56’sı Dünya Kupası sırasında karşılaştıkları reklamların komik ve ünlü bir kişi barındırmasının önemli olduğunu düşünüyor.

Sonuç olarak…

Araştırma Dünya Kupası döneminin reklamverenler ve markalar için mobil kanallarda, ürün satışlarını veya marka bilinirliklerini artırmalarını da sağlayabilecek devasa hedefleme seçenekleri yaratacağını gözler önüne seriyor. Reklamın komik ve yaratıcı olması durumunda, izleyicilerin reklamını gördükleri bir ürüne ilgilerini arttırıyor ve satın almaya yaklaştırıyor…

Bankacılık sektörünün dijital şampiyonları…

featured
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Haberler
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
İrem Alimoğlu
12 Kasım 2025
Big Bang Startup Challenge'da 1,74 milyar TL'yi aşan ödül ve yatırım açıklandı!
Haberler
Big Bang Startup Challenge’da 1,74 milyar TL’yi aşan ödül ve yatırım açıklandı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
İrem Alimoğlu
16 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.