28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Haberler

Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!

Sena Tufan
21 Nisan 2025
2 dk okuma

TikTok’ta viral olup deyim yerindeyse ortalığı kasıp kavuran Dubai çikolatası dünya genelinde Antep fıstığı kıtlığına neden oldu. “Dubai çikolatası”, ABD ve İran gibi dev üreticileri bile etkileyen bir talep patlamasına neden oldu.

Sosyal medyanın gücü, “lüks çikolata” tüketiminden tarım ekonomilerine kadar geniş bir alanda etkisini gösteriyor. Özellikle TikTok’ta viral olan “Dubai çikolatası”, sadece gençler arasında değil, ABD ve İran gibi büyük tarım üreticisi ülkelerde de önemli bir etki yarattı.

Antep fıstığı kremalı bu çikolata, 2023 sonunda paylaşılan bir videoyla patlama yaptı ve 120 milyondan fazla izlenerek küresel bir fenomen haline geldi. Ardından gelen sayısız video, ürüne olan ilgiyi daha da artırdı. Ancak bu popülarite, çikolatanın ana malzemesi olan Antep fıstığının tedarikinde sıkıntılara yol açtı.

Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı

Antep fıstığının büyük üreticileri ABD ve İran’da yaşanan arz sorunları, fiyatları hızla yükseltti. Kuruyemiş firması CG Hacking’in verilerine göre, fiyatlar bir yılda 7,65 dolardan 10,30 dolara çıktı. ABD’de geçen yılki kötü hasat nedeniyle zaten kısıtlı olan stoklar, yüksek kaliteli fıstıkların kabuklu satılmasıyla çikolata üretiminde kullanılan iç Antep fıstığında kıtlığa neden oldu.

Öte yandan İranlı üreticiler, Birleşik Arap Emirlikleri’ne (BAE) yaptıkları Antep fıstığı ihracatını son altı ayda yüzde 40 artırdı. Bu artış, Dubai çikolatasına olan talebin bir yansıması olarak görülüyor.

Çikolata devleri talebe yetişemiyor

“Can’t Get Knafeh of It” adıyla BAE merkezli Fix şirketi tarafından üretilen bu lüks çikolata, sütlü çikolata, Antep fıstığı kreması ve tel kadayıf karışımıyla dikkat çekti. Läderach ve Lindt gibi büyük markalar da benzer ürünlerle pazara hızla girdi ancak uluslararası talebi karşılamakta zorlanıyorlar.

Prestat Group CEO’su Charles Jandreau, “Talep patlaması sektörü şaşkına çevirdi. Bir anda her yerde bu çikolatayı görmeye başladık” diyor. Bazı mağazalar, stokları korumak için kişi başı satış limiti getirmek zorunda kaldı. Bu durum, TikTok fenomenlerinin pazarlama gücünü ve tüketicilerin lüks lezzetlere olan ilgisini bir kez daha kanıtlıyor.

Kaynak: Oksijen

Dubai çikolatası featured
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
4 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Levent Gültekin: "Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!"
Levent Gültekin: “Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!”
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Marketing Türkiye
5 Kasım 2025
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
21 Kasım 2025
Fatih Altaylı'ya 4 yıl 2 ay hapis cezası
Haberler
Fatih Altaylı’ya 4 yıl 2 ay hapis cezası
Marketing Türkiye
26 Kasım 2025
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
3 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.