Dove yayınladığı afişlerle yeni bir kriz yarattı
Cilt bakım ürünü markası Dove yeni yayınladığı kampanyasında kullandığı dil nedeniyle İngiltere’de büyük tepki gördü. Süt emzirme ve çocuk bakımı üzerine istatistik içeren afişler kamuya açık alanda süt emzirmeyi savunan annelerden ağır eleştiri aldı.
Dove’un reklam afişlerinden birinde “Kadınların yüzde 75’i açık alanda süt emzirmenin normal olduğunu söylüyor, yüzde 25’i ise çocuklarını susturuyor. Sizin görüşünüz ne?” deniliyor.
Ağlayan bir bebeğin olduğu bir başka afişte ise “Kadınların yüzde 36’sı ağlayınca bebeklerini emziriyor, yüzde 64’ü buna şiddetle karşı çıkıyor. Sizin görüşünüz ne?” yazıyor.
Markanın reklam kampanyası, yayınlandığından bu yana sosyal medyada şiddetli tartışmalara yol açtı. Dove’un bağlı olduğu holding Unilever ise reklam kampanyasındaki amacın annelik tarzlarındaki farklılığı kutlamak olduğunu söyledi.
Baby Milk Action adlı sivil toplum kuruluşu “Sizin görüşünüz ne?” kampanyasını “ciddi biçimde amacını saptırmış” olarak nitelendirdi. Bir Facebook paylaşımı yapan kuruluş, “Lütfen açık alanda süt emzirmeye karşı çıkanları hoş gören Dove reklamlarından korkmayın” yorumunu yaptı. “Çocuğunu halk arasında nasıl besledikleri konusunda insanlara ayrım yapmak yasadışı.”
Dün yayına giren reklam gün boyunca Twitter’da eleştiri aldı:
(1. Sabun markasının süt emzirmeyle alakası ne? 2. Neden bir insan süt emzirmeye “şiddetle” karşı çıksın ki?)
(Özellikle süt emzirme haftasında bunu görmek bizim için hayal kırıklığı oldu)
(Yeni reklam kampanyanız tam anlamıyla fecaat @Dove. Süt emzirmenin sabun markasıyla ne alakası var?)
(Süt emziren anneleri desteklemeyen bu kampanyanız son derece üzücü @Dove. Neden bebekler gizli saklı süt emsinler ki?)