18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dove, gençlerin özgüvenini yitirmemesi için politikacıları göreve çağırıyor
Haberler

Dove, gençlerin özgüvenini yitirmemesi için politikacıları göreve çağırıyor

Seda Başpınar
24 Nisan 2023
1 dk okuma

Son dönem kampanyalarında kalıplaşmış güzellik algılarına meydan okuyan Dove, gençlerin ruh sağlığını ve özgüvenini korumak adına yeni bir hamle yaptı. Marka bu kez şarkıcı Lizzo ve Parents Together Action adlı sivil toplum kuruluşuyla birlikte imza attığı “Çevrimiçi Güvenlik Kampanyası” ile gençlerin özgüvenini aşındırabilecek sosyal medya içeriklerine maruz kalmaması için politikacıları göreve davet ediyor.

Çocukların sosyal medyaya bağlı olarak artan ruh sağlığı sorunlarını ele almayı amaçlayan ve ABD’de platformların yasa yoluyla “güvenli” hale getirilmesi için çağrıda bulunan kampanya, gerçek bir hikayeden esinlenen “Güzelliğin Maliyeti” adlı reklam filmiyle duyuruldu. Filmde, çocukluğundan ilk gençliğine kadar geçen süreçte aktif olarak sosyal medya kullanan ve izlediği içeriklerdeki kişilerle sürekli kendisini karşılaştırarak özgüvenini yitiren genç bir kızın hikayesi anlatılıyor.

İçerikler, dış görünüşe karşı küstürüyor

Markanın yapmış olduğu araştırmaya göre her 10 ruh sağlığı uzmanından 8’i, sosyal medyanın ruh sağlığını olumsuz yönde etkileyen önemli faktörler arasında yer aldığı konusunda hemfikir. Ayrıca araştırmaya göre gençlerin yüzde 80’i sosyal medyaya bağımlı olduğuna inanıyor ve yüzde 50’den fazlası bu bağımlılığın kendilerinde endişeye yol açtığını dile getiriyor. Bulgular aynı zamanda her 10 gençten 7’sinin internette kilo vererek “daha iyi” bir vücuda sahip olmaya dair içeriklere maruz kaldığını gösterirken gençlerin yüzde 75’i, bu içeriklerin kendilerini dış görünüşlerini değiştirmeye teşvik edebileceğini düşünüyor. Ruh sağlığı uzmanlarının yarısından fazlası bu tür içeriklerin yeme bozukluğu ya da kendine fiziksel zarar verme gibi ciddi sorunlara yol açabileceği konusunda uyarıyor.

Kampanyayla önerilen yasa tasarısı platformları, gençler için sosyal medyada algoritmik önerileri devre dışı bırakılması ve kendine zarar verme, intihar, düzensiz yemek yeme ve benzeri içerikleri sansürleme konusunda sorumlu tutuyor. Tasarı çözüm yolu olarak ise reşit olmayanlara yönelik riskleri doğru bir şekilde belirlemek için her bir sosyal ağın yıllık olarak bağımsız denetimlere tabi tutulmasını öneriyor.

Dove’dan “enjekte edilebilir” reklam panosu

featured
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
5 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
Güncel Haberler
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Konut piyasasında ters rüzgâr: Talep yükseliyor, fiyatlar geriliyor...
Konut piyasasında ters rüzgâr: Talep yükseliyor, fiyatlar geriliyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (14-20 Haziran)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (14-20 Haziran)
Nafizcan Önder
20 Haziran 2025
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Haberler
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Marketing Türkiye
10 Haziran 2025
OpenAI, Google Chrome’a rakip olacak yeni bir tarayıcı geliştiriyor
Haberler
OpenAI, Google Chrome’a rakip olacak yeni bir tarayıcı geliştiriyor
Sena Tufan
10 Temmuz 2025
happn, "Perfect Date" ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
Haberler
happn, “Perfect Date” ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.