7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dinleyicilerin yüzde 60’ı radyoyu tarafsız ve dürüst bir haber kaynağı olarak görüyor!
Haberler

Dinleyicilerin yüzde 60’ı radyoyu tarafsız ve dürüst bir haber kaynağı olarak görüyor!

Marketing Türkiye
20 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Her ay en az 5 bin hane ve 7500 birey ile URYAD A.Ş. ve Nielsen’in birlikte hazırladığı “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Ocak 2016 sonuçları günlük ve haftalık olarak açıklandı.

-Haftalık radyo dinleme erişim oranları araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 65,8 oldu.

-Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, AB Grubu.

-Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 60’ın üzerindedir.

-En çok radyo dinleyen yaş grubu haftalık yüzde 73,1 oranında erişim ile 35-44 yaş arası oldu.

Dinleyicilerin yüzde 60’ı radyoyu tarafsız ve dürüst bir haber kaynağı olarak görüyor!

Araştırmada dikkat çeken sonuçlar ise şöyle:

-Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 60 iken bu oran erkeklerde yüzde 71 oldu.

-Dinleyicilerin yüzde 72’si radyo programının gündemden haberdar etmesi gerektiğini düşünüyor.

-Yüzde 86’sı radyonun çevrede olan bitenden haber vermesini bekliyor.

-Yüzde 69’u radyoda öğrendiği bilgileri çevresi ile paylaşıyor.

-Yüzde 60’ı radyoyu tarafsız ve dürüst haber kaynağı olarak görüyor.

Dinleyicilerin yüzde 60’ı radyoyu tarafsız ve dürüst bir haber kaynağı olarak görüyor!

URYAD A.Ş. Genel Müdürü ve URYAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Olcay Akay sonuçlar ile ilgili: “Araştırma sonuçlarına bakınca radyonun çok yüksek erişim oranlarına sahip, dinleyiciye erişim sıkıntısı olmayan bir mecra olduğunu görüyoruz. Ayrıca 6 ayda bir yaptığımız Radyo Dinleyici İçerik Araştırmamızın Ocak2016 sonuçları ortaya koyuyor ki radyo, Türkiye için sadece bir müzik kutusu değil. Dinleyicilerimizin radyodan en büyük beklentilerinden birinin gündemden, çevrede olanlardan haberdar olmak olduğunu görüyoruz. Radyo dinleyicisinin büyük bir kısmı radyoyu tarafsız ve dürüst haber kaynağı olarak görüyor, radyoda öğrendiği bilgileri çevresi ile paylaşıyor. Bu sonuçlar, pazarlamada Word of Mouth –WoM (ağızdan ağza) yayılma yöntemi dediğimiz en önemli stratejilerden birinin radyonun doğası gereği kendiliğinden gelişen bir başarılı bir sonucu olduğunu ortaya koyuyor.”  dedi. 

 

 

1 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
2 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
3 Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
4 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
5 Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurulu'ndan piliç eti sektörüne ceza yağdı
Haberler
Rekabet Kurulu’ndan piliç eti sektörüne ceza yağdı
İrem Alimoğlu
29 Eylül 2025
"Back to School" döneminin yıldız markaları!
Haberler
“Back to School” döneminin yıldız markaları!
Nafizcan Önder
27 Eylül 2025
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Fenerbahçe'de 7 yılın ardından bayrak devri: Saran, Koç’tan görevi devraldı
Haberler
Fenerbahçe’de 7 yılın ardından bayrak devri: Saran, Koç’tan görevi devraldı
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.