24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijitalleşmeyenleri bekleyen 5 tehlike
Haberler

Dijitalleşmeyenleri bekleyen 5 tehlike

Nafizcan Önder
15 Ağustos 2020
2 dk okuma

Yakın geçmişe dek “dijitalleşme” neredeyse tüm sektörler için bir tercih gibi gözükse de, pandemi dönemi bunun bir tercih değil zorunluluk olduğunu gösterdi. İmalat, hizmet, ithalat ve ihracat gibi her sektörde hizmet sunan KOBİ’ler için de durum farklı değil. Dijital dönüşüme yatırım yaparak mevcut yapılarını ve iş yapış biçimlerini değiştirmek isteyen KOBİ’lerin sayısı her geçen gün artsa da, KOBİ’lerin bir bölümü dijitalleşmeyi bir zorunluluk olarak görmüyor. Yeni üretim şekillerine adapte olarak ayakta kalmak isteyen KOBİ’ler için dijitalleşmenin önemine dikkat çeken Generali Sigorta, dijitalleş(e)meyen KOBİ’leri bekleyen 5 tehlikeyi paylaştı.

Değişen müşteri beklentilerine uyum sağlayamamak

Değişen müşteri beklentilerini analiz edemeyen KOBİ’ler büyüyememe, müşteri ve gelir kaybı gibi önemli sorunlarla karşı karşıya kalıyor. KOBİ’ler müşteri beklentilerini anlamanın yüksek memnuniyetin anahtarı olduğunu ve dijital uygulamaları kullanarak müşteriyle yakın durmanın dijital uygulamalarla mümkün olduğunu kabullenmeli. Müşteri ihtiyaçlarını kolaylıkla analiz ederek, anlık kararlar verebilmeli.

İş süreçlerini ve varlıklarını sürdürebilir kılmakta zorluk

Kimi geleneksel KOBİ’ler müşteri potansiyelini ve finansal güçlerini dijitalleşmeden de sürdürme eğilimindeler. Ancak dijital dönüşümü göz önüne alıp yönetim stratejilerini ve iş yapış biçimlerini yeniden değerlendirmedikleri taktirde, mevcut varlıklarını sürdürmeleri gitgide daha da zor hale gelir. 

Personel performans yönetimi sorunları

KOBİ’ler geleceğin iş yapış modellerine kolayca uyum sağlayabilmeleri için yönetim ve teknolojik altyapılarının yanı sıra personel performansının doğru kullanımı için de adımlar atmalı. Bu adımları atamayan KOBİ’lerin personel verimliliğinde ciddi sorunlar yaşadığı gözlemleniyor. KOBİ’ler personel performansını doğru ve verimli bir şekilde yürütmek istiyorsa, dijitalleşmenin getirdiği personel ve performans yönetimi yazılımlarını dikkate almalı.

Yeni üretim biçimlerine adapte olamamak

Yeni üretim biçimlerine adapte olamamak KOBİ’lerin temel sorunlarının başında yer alıyor. KOBİ’ler, bu sorunu ancak teknolojiyi ve yapay zekanın karar verme mekanizmalarını üretim biçimlerine adapte ederek aşabilir.

Büyüyememek ve küçük bir kitleye ulaşmak

Büyüyememek, farklı pazar ve müşteri kitlelerine ulaşamamak KOBİ’ler için günümüzün en önemli sorunlarından biri. KOBİ’ler değişim ve fark yaratma avantajını dijitalleşme sayesinde elde edebilir. Özellikle dış dünyaya açılmak ve daha fazla kişiye ulaşarak, daha büyük bir işletme olma yolunda adım atmak isteyen KOBİ’ler, dijital dönüşümü yakın gelecek planlarında konumlandırmalı.

Dijitalleşme Generali Sigorta kobi
1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
15 Ekim 2025
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
Haberler
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Marketing Türkiye
2 saat önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21 Kasım-11 Aralık)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21 Kasım-11 Aralık)
Sena Tufan
2 hafta önce
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Haberler
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.