28 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijitale emanet ettiğimiz kirli sırlarımız yüzünden kapana kısılmış hissediyoruz
Haberler

Sırlarımızı dijitale emanet ettik, kapana kısıldık

Gizem Yıldız
21 Mayıs 2022
1 dk okuma

YouGov’un ABD, İngiltere, Avustralya ve Singapur’da 18 yaş üstü 6.773 kişi ile gerçekleştirdiği araştırmanın verilerine dayanan ve Imperva tarafından yayımlanan “No Silver Linings” raporu, giderek daha dijital hale gelen bir dünyada tüketicinin kendini kapana kısılmış hissettiğini ortaya koyuyor. Rapora göre sırlarla dolu olan dijital dünya, pek çok kişinin aile, arkadaşlık ve ilişkilerini bitirebilecek güçte. Peki ama açığa çıkmasından korkulan bu sırlar neler?

Araştırmadaki dikkat çeken veriler şöyle;

  • Yetişkinlerin yüzde 16’sı cinsel fantezilerini veya fetişlerini,
  • yüzde 14’ü cinsiyetçi, ırkçı, homofobik veya diğer rahatsız edici yorumları,
  • yüzde 12’si madde bağımlılığını ve yüzde 10’u partnerini aldatmasıyla ilgili detayları bir bulut mesajlaşma hizmetinde veya uygulamasında paylaştığını itiraf ediyor.

Dijital sırlar hangi ilişkileri tehdit ediyor?

Hal böyle olunca da katılımcıların yüzde 79’u, çevrimiçi paylaşımları sızdırılırsa ciddi sonuçlarla karşılaşabileceklerini düşünüyor. Neredeyse yarısı (yüzde 47), bu durumun arkadaşları veya aileleriyle ilişkilerini mahvedeceğini, yüzde 39’u ruh sağlıklarını etkileyeceğini ve yüzde 28’i şantaja maruz kalacağını söylüyor.

Markalar da tüketicinin güvenilmezler listesinde…

Markalar perspektifinde baktığımızda da benzer sonuçlar var. En değerli ve hassas verileri işleyen sektörler bile tüketicilerin gözünde güvenilmez. Katılımcıların yalnızca yüzde 37’si finansal hizmetlere, yüzde 33’ü sağlık hizmetlerine ve yüzde 29’u devlet kuruluşlarına güvenirken, yalnızca yüzde 5’i perakendecilere güveniyor. Tüm tüketicilerin üçte birinden fazlası (yüzde 35), bu sektörlerin hiçbirinin verilerini koruduğuna inanmıyor.

Genç yetişkinler veri paylaşımı konusunda daha rahat

Dikkat çeken bir diğer veriyse genç yetişkinlerin (18 – 24) verilerini çevrimiçi olarak paylaşma konusunda daha rahat hissetmeleri. Ayrıca genç yetişkinlerin zihinsel sağlıklarıyla ilgili bilgileri açık bir şekilde paylaşma olasılıkları iki kat daha fazla. Veri hırsızlığının finansal etkisi konusunda diğer yaş gruplarına oranla daha az endişeleniyorlar. Bununla birlikte, bu nesil çevrimiçi itibarlarından endişe duyuyor: yüzde 15’i birinin sosyal medya hesabını ele geçirmesinden ve yüzde 21’i ise deepfake teknolojisinden endişe duyuyor.

Aşk’ı dijitalde arayanlar mercek altında!

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Güncel Haberler
Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Burger King’den ters köşe: "Bu burgeri Gordon Ramsay yapmadı!"
Haberler
Burger King’den ters köşe: “Bu burgeri Gordon Ramsay yapmadı!”
Nafizcan Önder
12 Eylül 2025
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
18 Eylül 2025
2026 seyahat trendleri belli oldu: "Lüks kaçamaklar" popülerleşiyor
Haberler
2026 seyahat trendleri belli oldu: “Lüks kaçamaklar” popülerleşiyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.