Facebook’un beklenmedik kaybı

Facebook’un 2 yıllık CMO’su Antonio Lucio zamanını “çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşitliğe” ayırmak istediği gerekçesiyle bu hafta istifa etti.

Facebook’un birçok önemli pazarlama kararının altında imzası bulunan 2 senelik CMO’su Antonio Lucio, sosyal medya platformundaki rolünden vazgeçti. Kariyerinde Pepsi, Visa ve HP gibi sektörlerinde lider kurumlarda da çalışmış olan Lucio, 2020’yi hem ABD hem de pazarlama sektörü için bir gözden geçirme süreci olarak değerlendirdiği bir Facebook gönderisinde bundan sonraki zamanını, pazarlama ve reklam şirketlerine çeşitlilik ve kapsayıcılık çalışmalarında destek olarak geçireceğini söyledi.

Annesinin salgının hemen öncesinde vefat etmesinin kararındaki etkisinden bahseden Lucio, “Ülkemizin ırksal adalet tarihini göz önünde bulundurduğumuzda yaşadığımız dönüm noktası zamanımın yüzde 100’ünü çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşitliğe ayırmayı istememe neden oldu. Bu sorunlar yıllardır kişisel amaçlarımın ve işimin merkezinde olduysalar da artık konsantrasyonumun tamamını bu konulara adamak istiyorum” dedi.

Lucio’nun ayrılık kararının, aralarında Coca Cola, Unilever ve Mars’ın da bulunduğu binden fazla organizasyonun Facebook reklam yatırımlarını #StopHateForProfit hareketi dahilinde geri çekmeye karar vermesinden sadece bir ay sonra gelmesi de elbette dikkat çeken bir unsur oldu. Binden fazla markanın desteklediği kampanya, Facebook’un nefret söylemleri konusundaki karşıt aksiyonlarını platformları üzerinden engellemenin ötesine geçip daha net adımlar atmasını teşvik etmek için, tüm reklamverenlerin sosyal medya devinden reklam yatırımlarını çekmesiyle gerçekleşti.

Facebook bünyesine 2018’in Eylül ayında, 87 milyon kullanıcının etkilendiği Cambridge Analytica veri toplama skandalından 6 ay sonra katılan CMO, sosyal medya devinin itibarının şekilde zedelenmesinin ardından “Facebook’un markalarının, ürünlerinin ve hizmetlerinin hikayelerinin daha saydam bir şekilde aktarılması” ile görevlendirilmişti.

Facebook’un Lucio’nun görev süresinde lansmanı yapılan, Kasım 2019 tarihli yeni logosu

Facebook’un CMO aradığı zamanlarda yayınladığı LinkedIn kariyer ilanında, aradıkları kişinin “genel olarak kurum itibarına ve tüketici işlerine odaklanmış bir global pazarlama organizasyonunu yeniden inşa edecek, yönetecek ve bu kuruma ilham verecek biri” olması gerektiği ibarelerine yer verilmişti. Bu pozisyonun üründen dijital pazarlamaya, sosyal medyada analizlere, marka çalışmalarından etkinliklere ve ortaklıklara kadar sorumluluk sahibi olacağı da ilandaki bilgilerden sadece biriydi.

COO Sherly Sandberg’ün liderlik ekibine de katılan Lucio’nun görev süresince kurumsal bir rebranding çalışmasının yürütülmesinin yanı sıra 2019 yılının Kasım ayında yeni bir logo lansmanı da yapıldı. Facebook’un, aralarında WhatsApp, Instagram, Oculus, Messenger ve Portal’ın da bulunduğu geniş ürün ailesini bir çatı altında toplamayı hedefleyen bu logo çalışması, her bir uygulamanın ana ekranında “from Facebook” (Facebook’tan) açıklamasıyla yer aldı.

Kaynak: Marketing Week 

İLGİLİ HABERLER