19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”
Haberler

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Marketing Türkiye
9 Mart 2016
4 dk okuma

 

Dijital Araştırmalar Derneği’nin, Diplomacy.Live platformu,bakanlık ve bakanların dijital varlık performans sonuçlarını açıkladı.

Dijital dünyada bakanlıklar ve bakanların durumunu, Dijital Hükümet 2016 Dijital Varlık Reytingi sonuçları gösteriyor. Detaylı dijital ve sosyal medya performans analizini gerçekleştirilen Dijital Hükümet Dijital Reytingi, her 3 ayda güncellenecek.

Araştırmada belirleyici unsurlar şöyle:

64’üncü Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti’nde görev yapan 27 kabine üyesi ve 22 bakanlığın 2016 yılının Şubat ayı sonu itibariyle faaliyet gösterdiği 12 sosyal platform, 48 web sitesi ve 16 mobil uygulamadaki toplam 306 dijital varlık ve yürütülen etkileşim 97 kriter ışığında incelendi. Bakanlıkların ve bakanların 2015-16 içerisindeki tüm dijital çalışmaları, etkileşimleri, paylaşımları ve yayınları yapılan değerlendirmenin ardından, Dijital Varlık Reytingi metodolojisi ile derecelendirildi. 0-100 puan arasına endekslenen ve AAA++/E– ölçeğinde 50 aşamalı harfli not sistemine dönüştürüldü.

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital Araştırmalar Derneği’nin yaklaşık 4 aydır sürdürdüğü veri madenciliği çalışmalarında ele alınan bakanlıklarımıza ve bakanlarımıza ait 48 websitesi, 6 iOS ve 10 Android uygulaması incelendi. Dijital Hükümet 2016 çalışması 12 sosyal ağda (Twitter, Facebook, Instagram, Flickr, Google+, Youtube, Pinterest, Periscope, Slideshare, Tumblr, Vine, ve Linkedin) 49 kullanıcıya ait 242 sosyal ağ sayfa/hesabında dijital varlıkları derecelendirdi.

Değerlendirme sürecinde bir bakanlığın veya bakanın hesabının bulunup bulunmadığı, takipçi/beğeni, hakkında konuşan, paylaşım gibi metrik verilerinin durumu, lokasyon ve hesap dili bilgilerinin doğruluğu, paylaşımlarda kullanılan bahsetme, etiket ve linklere ait istatistikler, sosyal ağ kullanıcı profillerindeki bilgilerin güncelliği, kapak görselleri değerlendirildi. Ayrıca, internet sitelerinin mobil kullanıma uygunluğu, sosyal medya linklerinin güncelliği gibi parametreleri de içeren 97 değişken kullanıldı.

Sonuçlara göre:

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık Gençlik ve Spor Bakanlığı,

kabine üyeleri arasında Bilim, Teknoloji ve Sanayi Bakanı Fikri Işık ilk sırada yer alıyor.

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

Dijital varlıkları en iyi kullanan bakanlık: “Gençlik ve Spor Bakanlığı”

 

Dijital Hükümet 2016 sonuçlarının amacı,

1. Dijital siyaset anlayışı içinde dijital ve sosyal medya davranışları analizi sonucu ortaya çıkan dönüşüm ihtiyacının belirlenmesi,

2. Ulusal ölçekte tespit edilen bakanlarımıza ve bakanlıklarımıza ait iyi dijital ve sosyal medya uygulamalarının yaygınlaştırılması,

3. Farkların kapanması için farkındalığın, rekabetin ve profesyonel yardım kullanımının artması,

4. Sorunlu alanların düzeltilmesi ve dönüşüm ihtiyacının karşılanması için yol haritasının geliştirilmesi aşamasında tanılama ve dönüşüm aracı şeklinde kullanılması amaçlanıyor.

5. Ülkemizde ilgili kişilerin, kurum ve kuruluşların dijital diplomasi strateji ihtiyaçlarını tespit ederek, öncelikli olarak her bakanımızın/bakanlığımızın dijital diplomasi stratejisine, kurumsal kimliğe ve eylem planına kavuşması sürecinin hızlandırılması için kullanılması amaçlanıyor.

Dijital Hükümet 2016 Koordinatörleri Mustafa Özcan ve Gökhan Yücel konuyla ilgili: “Aralarında Sayın Başbakanımız ve Başbakanlık’ın da bulunduğu, 22 bakanlığımız ve 27 bakanımızın dijital ve sosyal medya performansını etki, güncellik, kurumsallık ve etkileşim odaklı detaylı değerlendirdik. Sadece bir mecrada öne çıkan kullanıcıların bu gerçekleştirerek her mecrada var olduklarını düşünmeleri yanlış. Keza dijital kullanıcıların performansını sadece takipçi sayılarına bakarak ölçmek de çok yanlış. Mobil ve akıllı çözümlere duyulan ihtiyaçlar her geçen gün biraz daha belirginleşiyor. Artık dijital dünyanın imkânlarından, araçlarından faydalanmaksızın başarılı olmak, hele ki devlet ve hükümet yönetiminde halkla verimli ve etkili iletişim kurmak neredeyse imkânsız. Dijital siyaset ve dijital diplomasi açısından büyük öneme sahip olan Dijital Hükümet 2016, bakanlıklarımız ve bakanlarımız için paha biçilmez bir stratejik dönüşüm kılavuzu görevi görecektir” dediler.

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
3 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
4 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
5 ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Güncel Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör...
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör…
Markalar, Z kuşağının 2010'lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
Markalar, Z kuşağının 2010’lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Haberler
İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
Haber aramalarında yeni dönem: Google, favori kaynak seçme özelliğini tanıttı
Haberler
Haber aramalarında yeni dönem: Google, favori kaynak seçme özelliğini tanıttı
Nafizcan Önder
13 Ağustos 2025
Uber, 2026’da Avrupa’da robotaksi sahnesine çıkıyor
Haberler
Uber, 2026’da Avrupa’da robotaksi sahnesine çıkıyor
Nafizcan Önder
8 Eylül 2025
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
Haberler
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
İrem Alimoğlu
2 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.