Dijital reklamcılıkta data hedefleme
Türkiye’de uzun yıllar reklam sektöründe reklam verenler mecralar aracılığı yaptıkları tüm offline reklam çalışmalarında hedefledikleri müşterilerinin ne kadar doğru olduğunu hep sorgulamışlardır. Yapılan kampanyalar sonucunda ne derece doğru kişi hedeflendiği, bu kişilerin verimliliği, reklam için harcanan bütçenin doğru sonuçlara ulaşıp ulaşmadığı konusunda hep bir soru işareti oluşmuştur. Dünyanın gelişmiş birçok ülkesi dijital reklam konusunda teknoloji yatırımlarını yaparak global reklam bütçesinden ciddi paylar almaya başlamışlardır. Bu süreden sonra dijitalleşen reklam dünyasında artık daha kolay, daha verimli, daha ulaşılabilir reklam teknolojileri geliştirildi.
Programmatic Reklam Dünyası
Dijital reklam dünyası, kendi içinde gelişimlere devam ederek yıllar önce yabancı platformlar öncülüğünde Programmatic reklam teknolojisini hayata geçirdi. Böylece detaylı kitle hedefleme teknolojileri ile daha doğru hedef kitleye reklam gösterimi yapmaya bir adım daha yaklaşmış oldu. Dünyada birçok ülke bundan sonra Programmatic ve Data Yönetimi ile ilgili yatırımlarını yaparak rekabete katılırken, Türkiye’de dijital reklamcılığa geçiş döneminde böyle bir yatırım yapılmadı. Programmatic data hedefleme, data yönetimi, reklam ve remarketing konularında hep yabancı platformlara bağlı kalındı.
Permissione Data Yönetim ve Reklam Platformu
Yabancı platformlara bağlılığın getirdiği giderler yüzünden firmaların reklam harcamalarına ayırdığı bütçelerdeki kesintileri, datanın yabancı firma ve ülkelere gittiğini gören Permissione; 2019 yılının başlarında yaptığı data yönetim platformu (DMP) ve dijital reklam platformu (DSP) yatırımları ile Türkiye’nin ilk yerli Data Yönetimi ve Reklam Platformu’nu kurarak bir ilke imza atmış oldu.
Data Yönetim Platformu (DMP)
Günümüzde geleneksel reklamlar yerini dijital reklamlara bırakırken “Data Yönetimi” dijital reklamlarda doğru hedef kitleye ve geri dönüşü yüksek müşterilere reklam gösterimi yapmak için olmazsa olmazlar arasında. Gelen ziyaretçiyi analiz etme, segmentlere ayırma, reklam gösterilebilir hale getirme ve doğru reklam gösterimi yapma; satış odaklı reklam çözümleri arasında her zaman en önce gelmelidir. DMP sayesinde, kitlenizi ne kadar spesifik kırdığınıza bağlı olarak, ulaşabileceğiniz tekil kişi sayısı azalacaktır. Bu sayede az ama doğru bir hedef kitle yaratmış ve bütçenizi reklamınıza ilgisiz internet kullanıcılarına değil aksine o reklama tıklama olasılığı yüksek kişilere daha yüksek frekansta gösterme şansı yakalarsınız.
Talep Yönlü Platform (DSP)
Programmatic reklamı vermek isteyen her firma bir DSP kullanarak, hedeflemeler doğrultusunda gösterim yapabilir. Seçilen DSP’nin yapabileceği hedef kitle kırılımları, panelin kolay kullanımlı olması ve verimi; bir DSP seçerken çok önemlidir. Aynı Zamanda DMP, SSP Entegrasyonları da Programmatic yayınlarında hedef kitleye doğru reklam göstermede büyük rol oynar. Yani seçilen DSP eğer tek SSP ile anlaşmalıysa yayına çıkan reklamlarda belli başlı siteler dışında kitle yakalanamaz. Aynı şekilde DMP entegrasyonu zayıf ise Remarketing ya da hedef kitle kampanyalarında doğru reklam gösterimi şansını kaçırmış olur.
Programmatic ile reklam vermek istenildiğinde aslında tüm bunlar bir bütün olarak görülmeli ve bir Puzzle gibi hedef kitlenin seçilmesinden, reklam gösteriminin yapılmasına ve yapıldığı yerlere kadar en doğru platformlar seçilmelidir. Bu sayede reklam gösterimine ayırdığınız bütçe hem en verimli şekilde harcanmış olur hem de gerçek hedef kitlenize ulaşarak satış yapmanızı sağlar.