14 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital reklam rekabeti kızışıyor: İşte liderler
Haberler

Dijital reklam rekabeti kızışıyor: İşte zirvedekiler

Gizem Yıldız
11 Haziran 2022
3 dk okuma

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte sektörler de yatırımlarını dijital dünyaya taşıdı. Dijital reklam rekabeti her yıl daha da kızışırken, artan rekabet Gemius 2022’nin ilk çeyrek dönemini kapsayan “Dijital Reklam Rekabet Endüstri Kıyas Raporu”na da yansıdı.

Gemius Adreal’in Ocak-Mart 2022 dönemini kapsayan verilerine göre GRP bazında lider ticaret sektörü oldu. Elbette bu sonuç hiç şaşırtıcı değil. Çok daha fazla ziyaretçi alışverişini internet üzerinden yapmaya başlarken, ticaretin iyiden iyiye dijital dünyaya adapte olmasıyla birlikte satışlar da ciddi yükseliş kaydetti.

Ticaret sektörü GRP lideri

Bu durumun farkında olan dev şirketler de reklam gösterimlerine daha fazla ağırlık verdi. Bu kapsamda Ocak-Mart 2022 döneminde toplam erişim söz konusu olduğunda yaklaşık 90 bin GRP ile Ticaret sektörü açık ara ilk sırada yer alırken, erişim oranı söz konusu olduğunda da yine ipi göğüslemeyi başardı.

Dijital reklam rekabeti kızışıyor: İşte zirvedekiler

Medya, kitap ve CD&DVD endüstrisi, ticaret sektörünün ardında yer aldı ve yaklaşık 27 bin GRP’ye ulaştı. Erişim oranı dikkate alındığında da ticaret sektörünün ulaştığı erişim oranıyla hemen hemen aynı olduğu görüldü. Ancak GRP’ye göre bakıldığında ticaret endüstrisinin diğer tüm sektörleri büyük farkla geride bıraktığı dikkatlerden kaçmadı.

Otomotiv endüstrisi, yaklaşık 14 bin GRP’ye ulaşırken, finans sektörü de 13.5 bin GRP ile otomotivin arkasında yer aldı. Erkenden yaz tatili rezervasyonlarının yapıldığı bir dönemde seyahat ve turizm sektörü 12.2 bin GRP, giyim ve aksesuar 12 bin GRP, elektronik ev gereçleri, mobilya ve dekorasyon sektörü 11.6 bin GRP, gıda sektörü 10.4 bin GRP, telekomünikasyon sektörü 10.1 bin GRP, kişisel bakım ve hijyen sektörü 9.1 bin GRP, bilgisayar ve ses gereçleri sektörü 8 bin GRP, ilaç sektörü 7.8 bin GRP, emlak sektörü 4.5 bin GRP, ev ürünleri pazarı 3.2 bin GRP ve içecek sektörü 1600 GRP ile listelendi. Yüzde 87.9 erişim oranı ve 1600 GRP ile içecek sektörü, diğer tüm sektörlerden düşük performans göstererek listede son sırada yer aldı.

Dijital reklam rekabeti kızışıyor: İşte zirvedekiler

Sektörlerin gösterim rakamlarına göz attığımızda da benzer bir tablo karşımıza çıktı. Ticaret endüstrisi 53 milyara ulaşarak birinci sıraya yerleşirken, yaklaşık yüzde 35 SOV değeriyle listedeki diğer sektörlerle birlikte toplam gösterimlerde ağırlığı en fazla olan sektör oldu.

Ticaret sektörünü 16 milyar gösterimle medya, kitaplar ve CD&DVD endüstrisi izlerken listenin son sırasında ise 926 milyon gösterimle içecek sektörü kendine yer buldu. SOV temelinde bakıldığında da ağırlığı en az olan sektör yine içecek endüstrisi oldu.

Telekomünikasyon sektörü ekrana kilitledi

Şirketler, yeni yılda yaratıcı reklamlara imza atarken, diğer yandan da reklamları olabildiğince çok kullanıcıya ulaştırmaya ve reklam videolarını izletmeye çalıştı.

Dijital reklam rekabeti kızışıyor: İşte zirvedekiler

Gemius Adreal’in Ocak-Mart 2022 dönemini kapsayan video reklam türü verilerine göre görünürlük süresi söz konusu olduğunda telekomünikasyon sektörü başı çekti ve ortalama 9.6 saniyeye ulaşarak kullanıcıları ekran başında en fazla tutmayı başaran endüstri oldu. Görünürlük oranı dikkate alındığında ise görünürlük süresinin aksine telekomünikasyon sektörünün son sırada yer aldığı görüldü.

Elektronik ev gereçleri, mobilya ve dekorasyon sektörü, ortalama 5.30 saniyelik görünürlük süresiyle listede 10. sırada yer alırken, görünürlük oranı söz konusu olduğunda ise yüzde 71.64 ile diğer sektörleri geride bıraktı.

Reklamları en fazla kişiye ulaştıran mecra YouTube oldu

Gemius, Ocak-Mart 2022 döneminde reklamları en fazla kişiye ulaştıran mecraları da belirledi. Buna göre Google’ın popüler video platformu YouTube, hem uygulama hem de web portalı üzerinden büyük bir başarı gösterdi. YouTube uygulaması 54.3 milyon, YouTube.com ise 39.6 milyon gerçek ziyaretçiye ulaşarak farkını ortaya koydu. YouTube’un sahibi Google da listede ilk üçte yer alarak yaklaşık 47 milyon kullanıcıya eriştiği görüldü. Instagram da 47 milyonu aşkın gerçek kullanıcıya ulaşarak ikinci sırada yer aldı.

Dijital reklam rekabeti kızışıyor: İşte zirvedekiler

YouTube, Google ve Instagram’ın ardından haber portallarının da reklamları geniş kitlelere ulaştırdığı görüldü. Buna göre Milliyet.com.tr 36.3 milyon, Hurriyet.com.tr 36.2 milyon, Mynet 28.5 milyon, Haberturk ise 27.2 milyon gerçek kullanıcıya erişebildi.

Instagram’ın abisi Facebook uygulaması da 32.4 milyon ziyaretçiye ulaşarak devler liginde kendine yer buldu ve Instagram ile Hurriyet.com.tr’nin ardında yer aldı.

2022’nin en etkili TikToker’ları!


featured Gemius
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
5 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
Haberler
Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
İrem Alimoğlu
28 Nisan 2025
AB, telefonlara etiket zorunluluğu getiriyor
Haberler
AB, telefonlara etiket zorunluluğu getiriyor
İrem Alimoğlu
21 Nisan 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Haberler
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.