8 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
reklam
Haberler

Dijital reklam panolarının iklim faturası ne kadar kabarık?

Seda Başpınar
19 Temmuz 2022
2 dk okuma

Dijital reklam panolarının kağıt ve baskı masraflarını ortadan kaldırarak ekosisteme fayda sağladığı düşünülebilir. Ancak genellikle şehirlerin işlek yerlerinde rengarenk ışıklar eşliğinde dönüp duran reklamlar için harcanan elektrik düşünüldüğünde iklim krizinin dijital panolara kestiği fatura kabarıyor. İklim krizinin etkileri her geçen gün kendini daha somut olarak gösterirken markalar, sürdürülebilir politikalar ortaya koymaya özen gösteriyor. Peki dijital reklam panoları sürdürülebilirliğin neresinde yer alıyor?

Bu ayın başlarında Greenpeace İngiltere, Twitter’da üzerine sprey boyayla “Bu reklam, ortalama üç hanenin kullandığı elektriği kullanıyor. Küresel ısıtma makinesi” yazılı bir reklam panosu paylaşmıştı. Ardından geçtiğimiz günlerde Fransa sokaklarında gece boyu yanan tabelaların ışıklarını söndüren genç iklim aktivistlerinin videosunun da sosyal medyada çok konuşulması dijital reklam panolarının iklim krizine olan etkileri üzerine bir kez daha düşünülmesine sebep oldu. Dijital reklam panoları, gerçekten “küresel ısıtma makineleri” mi? Cevap biraz karmaşık…. Elektronik her cihaz enerji kullanıyor, burada mesele sektörün enerji kullanımına karşı ne kadar sorumluluk aldığı…

Dijital reklam panoları, gerçekten “küresel ısıtma makinesi” mi?

Avrupa’daki şehirlerde, dijital reklam tabelalarının on binlercesi her yıl birkaç ev değerinde enerji tüketiyor. Medya sahiplerinin, analogdan dijitale geçiş yaparken nasıl hareket ettiği oldukça önemli. Outsmart’ın İçgörü ve Etkinlik Direktörü Tim Lumb, medya sahiplerinin karbon etkilerini ciddi şekilde azalttığını, enerji verimli tedarikçilere ve tedarik zincirlerine öncelik verdiğini, yenilenebilir enerji satın aldığını ve karbonu dengelediğini söyleyen bir savunma yayınladı. Fosil olmayan yakıt filolarını benimsemekten plastik kahve fincanlarını terk etmeye kadar her şeyin masaya yatırıldığını belirtti.

Reklamverenler tüketici duyarlılığının farkında

Medya ajansı Zenith’in Baş Strateji Sorumlusu Richard Kirk, “son derece görünür ve fiziksel olarak somut” olduğu için dijital reklam panolarının daha geniş bir reklam karşıtı duyarlılığın yükünü taşıdığına inanıyor. Ancak sektörün “anlatacak çok daha iyi bir sürdürülebilirlik hikayesi” olduğunu da ekliyor.  Ajanslar artık etkilerini dengelemek için tüm medya ekosistemindeki karbon ayak izlerini hesaplıyor çünkü tüketici duyarlılığının en büyük kirleticilere karşı tepkilere neden olduğunu biliyorlar.

Karbon ayak izine yüzde 28 eklendi

Cavai’den yapılan bir araştırma, ortalama bir dijital reklam gösteriminin atmosfere 0,4 ila 9,65 kilometre arasında elektrikli bir araba sürmek, 1,5 ila 35 saniye arasında 40 inçlik televizyon seyretmek kadar atmosfere karbondioksit saldığını tahmin ediyor. Öte yandan Birleşik Krallık’taki ortalama yıllık ev elektrik tüketiminin yılda 3,760,000 watt olduğunu tahmin ediliyor, bu da 26.857.142 reklam gösterimine eşdeğer. Ayrıca, reklamcılık muhtemelen 2019’da Birleşik Krallık’taki her bir kişinin yıllık karbon ayak izine fazladan yüzde 28 ekledi.

Geleneksel pazarlama geri mi dönüyor?

Kaynak: The Drum

featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
4 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Güncel Haberler
Dünyanın ilk trilyoneri yapay zeka sayesinde ortaya çıkabilir
Dünyanın ilk trilyoneri yapay zeka sayesinde ortaya çıkabilir
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sena Tufan
5 gün önce
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
C Level Club üyeleri, Doğuş Teknoloji ile yapay zekanın dönüştürücü gücünü masaya yatırdı
Haberler
C Level Club üyeleri, Doğuş Teknoloji ile yapay zekanın dönüştürücü gücünü masaya yatırdı
İrem Alimoğlu
27 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.