28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital rekabette fark yaratan markalar...
Haberler

Dijital rekabette fark yaratan markalar…

Nafizcan Önder
3 Şubat 2023
2 dk okuma

Gemius, 2022 Dijital Medya Şampiyonları’nı çarpıcı verilerle ortaya koyuyor. Gıdadan kişisel bakıma, makyajdan içecek sektörüne dek pek çok endüstriyi mercek altına alan rapor, markaların yıl boyu gerçekleştirdiği iletişim yarışına ışık tutuyor. Raporun sonuçları gösteriyor ki gıda sektörü bu yıl erişimini artırabilmek için sosyal medyanın tüm kanallarını efektif bir biçimde kullanırken, kişisel bakım sektörü YouTube ve Instagram’a ağırlık veriyor…

Sosyal medyada gıda sektörü rüzgar gibi esti…

Gıda sektörü 2022 yılı boyunca reklam erişimlerini artırmak için “sosyal medya”yı ön planda tuttu. YouTube, Instagram, Facebook ve TikTok sayesinde markalar erişimlerini artırırken, kampanyalarını geniş kitlelere ulaştırarak başarı yakaladı. Endüstrinin erişim şampiyonları ise YouTube’da Eti ve Doritos, Instagram’da Ülker, Facebook’ta Lays ve TikTok’ta Nescafé oldu.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

Maybelline New York ve Gratis’in yılı

Makyaj endüstrisinin önde gelen isimleri, zorlu bir yılı geride bıraktı ve müşterilerine ulaşmak için yoğun bir çaba sarf etti. Reklam erişiminde Maybelline New York ile Loreal öne çıkarken, tafik erişiminde ise Gratis ile birlikte Watsons dikkat çeken isimler oldu.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

Kişisel bakım sektörü YouTube ve Instagram’da

Gemius Adreal, Kişisel Bakım Endüstrisi’ni de radarına aldı ve reklam erişim şampiyonu markaları belirledi. Ağız sağlığıyla yakından tanıdığımız Oral-B ile Bepanthol dahil 5 marka, erişimde rakiplerini geride bırakırken, platform stratejisine odaklandığımızda ise markaların ağırlıklı olarak YouTube ve Instagram üzerinden kullanıcılarına ulaştığı görüldü.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

Head & Shoulders ve Elidor, sektörünün erişim lideri!

Saç Bakım endüstrisi, yıl boyu pek çok renkli kampanyaya imza attı ve pek çok tüketiciye dokunmayı başardı. Head & Shoulders ve Elidor, dijital reklam şampiyonu markalar listesine üst sıralardan girerken, öne çıkan 5 video kreatife baktığımızda da Elseve ve Clear’ın dikkat çektiği görülüyor.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

İçecek sektöründe erişim şampiyonu: Coca-Cola

İçecek sektörüne baktığımızda ağırlığın gazlı içeceklerde toplandığı söylenebilir. Coca-Cola ve Pepsi, reklam erişiminde öne çıkan isimler olurken, video kreatif tarafında Coca-Cola açık ara önde yer alıyor.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

Binek Araç, Medya, Perakende, Mobilite, Bankacılık, Mobil Cihaz, Teknoloji, Sigorta, Seyahat & Turizm, Telekomünikasyon, Ev Aletleri ve Mobilya, İlaç/Sağlık ve Giyim/Moda endüstrileriyle ilgili diğer verilere Gemius 2022 Dijital Medya Raporu’ndan ulaşabilirsiniz.

featured Gemius
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
4 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Haberler
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
İrem Alimoğlu
13 Kasım 2025
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Haberler
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
İrem Alimoğlu
10 Kasım 2025
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
Haberler
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.