14 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital rekabette fark yaratan markalar...
Haberler

Dijital rekabette fark yaratan markalar…

Nafizcan Önder
3 Şubat 2023
2 dk okuma

Gemius, 2022 Dijital Medya Şampiyonları’nı çarpıcı verilerle ortaya koyuyor. Gıdadan kişisel bakıma, makyajdan içecek sektörüne dek pek çok endüstriyi mercek altına alan rapor, markaların yıl boyu gerçekleştirdiği iletişim yarışına ışık tutuyor. Raporun sonuçları gösteriyor ki gıda sektörü bu yıl erişimini artırabilmek için sosyal medyanın tüm kanallarını efektif bir biçimde kullanırken, kişisel bakım sektörü YouTube ve Instagram’a ağırlık veriyor…

Sosyal medyada gıda sektörü rüzgar gibi esti…

Gıda sektörü 2022 yılı boyunca reklam erişimlerini artırmak için “sosyal medya”yı ön planda tuttu. YouTube, Instagram, Facebook ve TikTok sayesinde markalar erişimlerini artırırken, kampanyalarını geniş kitlelere ulaştırarak başarı yakaladı. Endüstrinin erişim şampiyonları ise YouTube’da Eti ve Doritos, Instagram’da Ülker, Facebook’ta Lays ve TikTok’ta Nescafé oldu.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

Maybelline New York ve Gratis’in yılı

Makyaj endüstrisinin önde gelen isimleri, zorlu bir yılı geride bıraktı ve müşterilerine ulaşmak için yoğun bir çaba sarf etti. Reklam erişiminde Maybelline New York ile Loreal öne çıkarken, tafik erişiminde ise Gratis ile birlikte Watsons dikkat çeken isimler oldu.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

Kişisel bakım sektörü YouTube ve Instagram’da

Gemius Adreal, Kişisel Bakım Endüstrisi’ni de radarına aldı ve reklam erişim şampiyonu markaları belirledi. Ağız sağlığıyla yakından tanıdığımız Oral-B ile Bepanthol dahil 5 marka, erişimde rakiplerini geride bırakırken, platform stratejisine odaklandığımızda ise markaların ağırlıklı olarak YouTube ve Instagram üzerinden kullanıcılarına ulaştığı görüldü.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

Head & Shoulders ve Elidor, sektörünün erişim lideri!

Saç Bakım endüstrisi, yıl boyu pek çok renkli kampanyaya imza attı ve pek çok tüketiciye dokunmayı başardı. Head & Shoulders ve Elidor, dijital reklam şampiyonu markalar listesine üst sıralardan girerken, öne çıkan 5 video kreatife baktığımızda da Elseve ve Clear’ın dikkat çektiği görülüyor.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

İçecek sektöründe erişim şampiyonu: Coca-Cola

İçecek sektörüne baktığımızda ağırlığın gazlı içeceklerde toplandığı söylenebilir. Coca-Cola ve Pepsi, reklam erişiminde öne çıkan isimler olurken, video kreatif tarafında Coca-Cola açık ara önde yer alıyor.

Dijital rekabette fark yaratan markalar...

Binek Araç, Medya, Perakende, Mobilite, Bankacılık, Mobil Cihaz, Teknoloji, Sigorta, Seyahat & Turizm, Telekomünikasyon, Ev Aletleri ve Mobilya, İlaç/Sağlık ve Giyim/Moda endüstrileriyle ilgili diğer verilere Gemius 2022 Dijital Medya Raporu’ndan ulaşabilirsiniz.

featured Gemius
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
Haberler
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
İrem Alimoğlu
26 Eylül 2025
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu...
Haberler
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
18 Eylül 2025
"Birleşen Sular, Filizlenen Umutlar": Sanatın umuda açılan kapısı
Haberler
“Birleşen Sular, Filizlenen Umutlar”: Sanatın umuda açılan kapısı
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.