Dijital pazarlama 2022’ye güçlü giriyor – Son 24 saatin gündemi
Budweiser NFT dünyasına giriş yapıyor
Dünyanın en büyük bira üreticileirnden biri olan Budweiser dijital dünyada da üretime başladı. İkonik renkleriyle dünya çapında tanınan marka, kendi NFT koleksiyonunu yayınladı. “Budverse Cans Heritage Edition” olarak adlandırılan koleksiyonda, Budweiser’ın tarih boyunca arşivlenmiş fotoğraflarını, reklamları ve tasarımları bulunuyor. Budweiser’ın “Budverse’in anahtarı” olarak adlandırdığı bu NFT’leri almak için yasal içki içme yaşını doldurmuş ve Amerika’da ikamet ediyor olmak gerekiyor.
NFT platformu OpenSea’ye göre, NFT’lere yapılan bu son dalış, Ağustos ayında Budweiser’ın logosuyla süslenmiş bir roketin NFT’sini 8 ether coin (25.000 dolar değerinde) karşılığında satın almasından sonra geldi. Kayıtlar ayrıca, Anheuser-Busch yan kuruluşunun beer.eth alan adını aldığını gösteriyor.
Tarihin ilk SMS’i NFT olarak satıldı!
Son dönemde fazlaca popüler hale gelen NFT tabirini duymayan kalmadı. Dijital bir varlığın benzersiz olduğunu ve bu nedenle birbirinin yerine geçemeyeceğini onaylayan, blok zinciri adı verilen bir dijital defterde depolanan veri birimi şeklinde açıklayabileceğimiz bu tokenler, artık hayatımızın her alanında karşımıza çıkıyor.
Bu kervana son katılan ise tarihin ilk SMS’i oldu. 3 Aralık 1992 tarihinde Vodafone İngiltere GSM şebekesi üzerinden Neil Popworth isimli şirket çalışanının bilgisayarından bir diğer çalışan Richard Jarvis’in Orbitel 901 model telefonuna gönderilen “MERRY CHRISTMAS” mesajı 107 bin euroya satıldı.
Fransa’da bulunan müzayede evi Aguttes’te düzenlenen açık arttırma usulüyle gerçekleşen satışta, ödeme aynı miktara denk gelen kripto para birimi Ethereum ile yapıldı.
Dijital pazarlama 2022’ye güçlü giriyor
Pandemi ile birlikte yıldızı parlayan sektörlerin başında gelen dijital pazarlama sektörü, son 2 yıldır her yıl ortalama yüzde 30 oranında büyüme kaydetti. 2021 yılı ilk 6 ayında dijital reklam harcamalarının 3.2 milyar TL’ye ulaştığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, 2021 yılının ilk çeyreği itibariyle özellikle e-ticaret siteleri için hacmi yüksek bir yıl başlangıcı olduğunu belirtti.
Kapanmalarının kalkmasıyla birlikte özellikle turizm sektörü, dijital reklam yatırımlarını artırdı. Oteller, turizm acentaları, hava yolu ve kara yolu taşımacılığı yapan şirketler, 2021 yılında dijital reklam harcamalarını önceki döneme göre yüzde 80 artırdı. Kaplan, yaptığı açıklamasında, 2022 yılında özellikle eğitim, perakende ve gayrimenkul sektörlerinin dijital pazarlamaya daha çok yatırım yapacağını düşündüklerini belirtti. Dijital reklam alternatiflerinin artacağı 2022 yılında, sektör yüzde 35 oranında büyüme sağlayacak.
Döviz kurları düştü, Samsung ve Huawei’den fiyat politikası açıklaması geldi!
Geçtiğimiz günlerde açıklanan yeni ekonomi paketi sonrasında döviz kurlarındaki düşüş, teknoloji perakendesindeki ürün fiyatlandırmalarının nasıl olacağı konusunda da büyük bir soru işareti yarattı.
Son bir ayda yaşanan döviz artışı sonrası zamlanan teknolojik ürünlerin yeniden eski seviyelerine gelip gelmeyeceği ile ilgili büyük şirketlerden açıklamalar geldi. Huawei ve Samsung yetkilileri, konuyla ilgili ilk kez konuştu.
Bloomberg HT’den Hande Berktan’ın haberine göre; Samsung Türkiye ve Huawei Türkiye, şu an için fiyatlarda bir değişiklik yapmayı düşünmüyorlar. Konuyla ilgili konuşan Huawei Türkiye yetkilileri, fiyatlandırmalarla ilgili bir karar verebilmek için döviz kurlarının stabil bir şekilde seyretmesini bekleyecek.
Samsung Electronics Türkiye Mobil İş Birimi Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Azdemir ise konu hakkında şu ifadeleri kullandı; “Türkiye’de, Samsung’un tüm modellerinin satışı internet sitemiz ve tüm Samsung satış noktalarından aynı şekilde devam etmekte. Doğru stok planlamasıyla operasyonlarımızı güvenli bir şekilde sürdürüyoruz. Bununla birlikte içinde bulunduğumuz süreçte piyasa hareketlerini yakından takip edip kurun hızla arttığı dönemde dahi artan maliyetleri kullanıcılara en az yansıtacak şekilde bir fiyatlandırma politikası izliyor, ürünlerimizin fiyat değişimlerini kur artışının altında tutuyoruz. Piyasa koşullarını etkileyen çok çeşitli faktörleri değerlendirirken fiyatlandırma politikamızı yine müşteri odaklı yaklaşımımızla sürdürmeye devam edeceğiz.”
Yılın son C Level Club buluşmasında 2022 Küresel Pazarlama Trendleri konuşuldu
Marketing Türkiye’nin düzenlemekte olduğu C Level Club 2012 yılından bu yana C Suite Üst Yöneticilerin bilgilendirme ve networking platformu oluyor. 2021’e veda etmeye hazırlanırken Shangri-La Bosphorus İstanbul’da gerçekleşen yılın bu son buluşmasında Deloitte’un 2022 Küresel Pazarlama Trendleri raporu da açıklandı.
Deloitte’un 2022 Küresel Pazarlama Trendleri Raporu’nun açıklandığı gecede, C Level Club davetlileri keyifli anlar geçirdi.
Deloitte’un yılın son C Level Club buluşmasında açıkladığı 2022 Küresel Pazarlama Trendleri Raporu küresel ölçekte Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkeden 11.500 tüketicinin ve 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmalarla zenginleştirildi. Rapor, güveni geliştiren ve insan ihtiyaçlarını karşılayan müşteri deneyimlerinin tasarlanması ve büyüme için pazarlamanın itici güç olduğunun altını çiziyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #Sarıkamış |
2 | #22Aralık1914 |
3 | #HaniDışGüçlerdi |
4 | #ElinizdePatladı |
5 | #MyCryptoWish |
6 | Allahuekber Dağları |
7 | Akaryakıtta ÖTV |
8 | Ruhları |
9 | Mekanları |
10 | Rahmetle |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Fenerbahçe |
2 | Süper Lig puan durumu! |
3 | Sarıkamış şehitleri |
4 | Konyaspor |
5 | DeFacto |
6 | Sivasspor |
7 | Liverpool |
8 | Aybike Esin Tumluer |
9 | Osym |
10 | Beşiktaş maçı |