20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital medya şirketlerinin değerleri açıklandı
Haberler

Dijital medya şirketlerinin değerleri açıklandı

Marketing Türkiye
2 Ekim 2015
2 dk okuma

Geleneksel medya şirketleri hala dijitale yoğunlaşma konusunda sıkıntılar yaşarken dijital yayıncıların değerleri her geçen gün artıyor. Geçtiğimiz yıl yatırım şirketlerinden stratejik yatırım odaklı şirketlere kadar birçok kuruluş dijital haber ve medya yayıncılarına tabiri caizse para yağdırdı. Comcast’tan Time Warner ve Bertelsmann’a kadar birçok kuruluş 2014 yılında 800 milyon dolara yakın bir parayı dijital medyaya yatırmış durumda. Buzzfeed, Vox Media ve Business Insider en çok yatırım alan dijital yayıncılardı. Bu yıl da yatırımlar ve hatta satın almalarla geleneksel yayıncıların hedefinde olan dijital medya şirketleri değerlerini artırmaya devam ediyor.

Buzzfeed ve Vox Media, geçtiğimiz aylarda NBC Universal’dan 200 milyon dolarlık yatırım alarak değerini milyar dolara yükseltirken Axel Springer de Business Insider’ı 442 milyon dolara satın aldı.

Buzzfeed’in CEO’su Jonah Perretti’nin 2012 yılında yatırım şirketlerini şikayet etmesi sonrası gelinen nokta dijital yayıncılığın kendini yatırımcılara baskın bir şekilde kabul ettirdiğini de ortaya koyuyor.

 

Tech companies won’t hire reporters, most VCs won’t fund companies that employ them, and both say tech is the key to saving journalism. Ha!

— Jonah Peretti (@peretti) 10 Temmuz 2012

 

Dijital medya şirketlerinin değerleri açıklandı

CB Insights, yaptığı araştırmayla birlikte dijital haber ve medya girişimlerinin değerlerini buldu. Yayıncılığa dergi çıkartarak başlayan ancak sonrasında dijitale ağırlık vererek büyüyen Vice Media’nın 2.5 milyar dolarlık değerlemeyle ilk sırada olduğunu görüyoruz. İkinci sırada ise finans konusunda uzmanlaşan SNL yer alıyor. Üçüncü sırada dijital dünyanın yaramaz çocuğu Buzzfeed 1.5 milyar dolarlık değerle bulunuyor. Dijital medya gücüyle de listede kendine yer bulan The Economist ve Financial Times, geçtiğimiz Temmuz ve Ağustos aylarında büyük meblağlar karşılığında satılmışlardı. Financial Times, 1.3 milyar dolar’a Japon Nikkei’ye satılırken The Economist de %50 hissesini Exor’a satmıştı. Financial Times de The Economist de İngiliz Pearson Grubu’nun elindeydi.

Bu iki büyük marka sonrasında ise aralarında The Verge, Re/Code, Polygon, SB Nation gibi blogların bulunduğu Vox Media bulunuyor. Geçtiğimiz aylarda NBC Universal’dan yatırım alan Vox Media’yı Mergermarket izliyor.

Uzun bir süre boyunca Financial Times’ı ya da The Economist’i almak için uğraşan Alman Axel Springer, Business Insider’ı 442 milyon dolara satın alarak listedeki en büyük yatırımcılardan biri olmaya devam ediyor. Alman devinin diğer dijital medya yatırımları ise Refinery29, OzyMedia ve Mic Media.

kaynak: CB Insights

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
5 OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Haberler
İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
21 Ekim 2025
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Haberler
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Advertorial
11 Eylül 2025
Fransa’da TotalEnergies’e "greenwashing" cezası
Haberler
Fransa’da TotalEnergies’e “greenwashing” cezası
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.