19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı
Haberler

Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı

Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
2 dk okuma

Türk futbolunun en büyük randevularından biri olan Beşiktaş–Galatasaray derbisi yaklaşırken, taraftarların dijitaldeki heyecanı da arama motoru verilerine yansıdı. Yandex Türkiye, geçen sezon Süper Lig karşılaşmalarıyla ilgili milyonlarca arama sorgusunu analiz ederek futbolseverlerin dijital davranışlarını ortaya koydu. Araştırma, hem “Üç Büyükler”in aranma trendlerini hem de Anadolu şehirlerindeki dikkat çekici yerel ilgiyi gözler önüne serdi.

Yandex’in araştırmasında, geçen sezon Süper Lig maçlarıyla ilgili yapılan milyonlarca arama sorgusu incelendi. Aramalar, her maçın öncesi ve sonrasındaki iki günü kapsıyor ve çoğunlukla karşı karşıya gelen iki takımın adlarını içeriyor. Araştırma Türkiye’nin en büyük yirmi ilinin arama alışkanlıklarına odaklanıyor.

Genel arama trendleri

Araştırmaya göre, şampiyonlukla ilgili aramaların yüzde 28’inde adı geçen Galatasaray Türkiye’nin en çok aranan takımı oldu. Fenerbahçe yüzde 21’lik oranla ikinci sırada yer alırken, Beşiktaş ise yüzde 14 ile üçüncü oldu.

Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı

Üç Büyükler ülke genelinde öne çıksa da şehirlerin kendi takımlarına olan ilgisi de dikkat çekiyor:

  • Samsun‘da Samsunspor’a ilgi, diğer şehirlerde bu takıma gösterilen ilginin dört katına ulaştı ve burada bu takım Beşiktaş kadar popüler hale geldi.
  • Konya‘da, Konyaspor ile ilgili aramalar diğer şehirlerde bu takımla ilgili aramaların üç katını aştı.
  • Kayseri‘de ise Kayserispor’a olan ilgi diğer şehirlerde bu takımla ilgili aramaların 2,3 katına çıktı.

Veriler ayrıca, coğrafi yakınlığın futbolseverlerin arama davranışlarını etkilediğini de gösteriyor.

Örneğin Trabzonspor, Trabzon’a yakınlığı nedeniyle Samsun’da da çok fazla ilgi gördü. Kayseri’de ise Sivasspor ile ilgili aramalar ortalamayı aştı.

Türkiye’de şehirlerin Süper Lig maçlarına ilgisi

Sezon boyunca futbol içerikli aramaların en fazla yapıldığı şehir ise Diyarbakır oldu. Futbola en çok ilgi gösteren diğer iller ise sırasıyla Şanlıurfa ve Gaziantep olarak öne çıktı.

Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı

2025’in en çok aranan maçları

2025 sezonu için futbolseverlerin en çok aradığı karşılaşma Fenerbahçe-Trabzonspor maçı oldu. Bu maçın arama hacmi en yakın rakibi Gaziantep-Galatasaray karşılaşmasının arama hacmini neredeyse ikiye katladı. Listenin üçüncü sırasında ise Galatasaray-Konyaspor maçı yer aldı.

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
3 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
4 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

BMW logosunda sessiz dönüşüm
Haberler
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
18 Ekim 2025
Galatasaray, "GStatil" markasıyla seyahat sektörüne adım attı...
Haberler
Galatasaray, “GStatil” markasıyla seyahat sektörüne adım attı…
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!
Haberler
Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1’i kripto para işlemi yapıyor!
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.