Dentsu Aegis, salgın döneminde tüketicilerin ihtiyaçlarını açıkladı

Dentsu Aegis gerçekleştirdiği anket ile birlikte koronavirüs salgın döneminde tüketicilerin gereksinim ve ihtiyaçlarını gözler önüne sermeyi hedefliyor. 

Küresel sağlık krizi sırasında tüketicilerin neye ihtiyaç duyduğu anlamak amacıyla birkaç çalışma gerçekleştirilmiş olsa da , bu çalışmaların büyük bir çoğunluğu neler olduğunu görmek için daha yararlı bir çerçeve oluşturmaktan ziyade bariz olanı yansıttı. Buradan hareketle Dentsu Aegis bir anket gerçekleştirdi. Ankette katılımcılara salgın başladığından bu yana zaman içinde nasıl değiştikleri sorularak markaların tüketicilerin maruz kaldıkları duygusal fırtınaları anlaması ve yardımcı olabilmesi hedeflendi. 

Dentsu Aegis’te Entegre Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı Joanna Hawkes, “Gerçekten yapmak istediğimiz şey, tüketicilerin ihtiyaçları üzerinden COVID’19’a bakmak, çünkü bu karşılaştığımız bir eksik” dedi ve yanıt aradıkları soruları ekledi, “Bu kriz sürecinde ne yaşıyorlar? Karşılanmayan ihtiyaçları neler? ”

Anket koronavirüs salgını sürecinde farklı ihtiyaçlar, jenerasyonlar arası farkları da ortaya koydu.  Milennial’ların yarısından fazlası ve Gen Z kuşağı, markaların şu anda ne yaptığına ve kriz sırasında nasıl reklam verdiklerine normalden daha fazla dikkat ettiğini belirtti. Aynı zamanda da genç nesil markaların dikkat dağıtıcı olmasını istediğini de gösterdi. Ankete göre, tüketicilerin salgın döneminin başlangıcında bu gerçeklik ile başa çıkmaya odaklandığı, yalıtılmış hissettiği ve endişe ettiği gözler önüne serildi.

Dentsu Aegis Kıdemli Stratejisti Megan Keane, “Çok endişe ettiklerini’ söyleyen katılımcıların yüzdesi bu aşamalardan geçtikçe azalıyordu” dedi. İlk yanıt dalgasında insanların verdikleri cevaplara göre yaklaşık yüzde 60’ının son derece endişeli olduğu görülürken, bunun daha sonra yaklaşık yüzde 30’a düştüğü öne çıktı.

Anketten elde edilen bilgilere göre milennial’lar ve Z kuşağı iptal edilen etkinlikler ve zihinsel sağlıkları hakkında çok fazla endişe duyuyordu. X kuşağının ise bakımlarını üstlendikleri insanlar için endişelendiği ortaya çıkarken, Baby Boomers en çok virüsten kendilerinin ve ekonominin nasıl etkileneceği konusunda endişeliydi.

Ankette Baby Boomers, çalışanlarını destekleyen ve ihtiyacı olanlara bağış yapan markaları görmek isterken, millenials’lar ve Z kuşağı kriz döneminde destek olmak için markaların onlara bunu nasıl yapacaklarını göstermelerini istediğini belirtti. Bu kapsamda anket sonuçlarından yola çıkarak Dentsu Aegis Kıdemli Stratejisti Megan Keane, “Tüketiciler markaların iyi bir iş çıkardığını düşünüyor” dedi.

Kaynak: Adweek

İLGİLİ HABERLER